Spring naar bijdragen

zaterdag 22 september


Diesel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 365
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen Draak,

Was al zeer vroeg wakker, heb die tijd gebruikt om mijn laptop eens op te schonen, kwam onderstaand document tegen, wil het jullie niet onthouden.

1. Zeg JA tegen jezelf, hoe je nu bent, ook al is het in jouw ogen niet perfect. Laat het

denken met alle afkeuren maar los. Je bent al perfect.

2. Richt je aandacht op dat wat goed is en wees daar dankbaar voor.

Als er veel niet goed is in je leven, verleg dan je focus en ga op zoek naar wat wél

goed is. Misschien ben je dankbaar voor je ogen, dat je dit kan lezen. Dat je een bed

hebt om in te slapen. Dat er iemand is die van je houdt, ook al is het misschien een

dier.

Je denken zal tegensputteren, maar weet dat jij bepaalt. Waar je je op focust wordt

groter!

3. Neem verantwoording voor je leven. Voor alles wat je meemaakt, ook al lijkt het alsof

je er niets aan kunt doen. Bewust of onbewust heb je dit, wat je hebt meegemaakt en

hoe je leven er nu uitziet, gecreëerd. Als iets je aan jouw leven niet bevalt, kan je het

pas veranderen als je er verantwoording voor neemt.

4. Spreek tegen jezelf op een positieve manier. We hebben allemaal van die innerlijke

stemmen die zeggen wat we niet goed hebben gedaan. Zodra je dat bemerkt, laat het

los en kies doelbewust voor een andere stem, die zegt dat je fouten mag maken en niet

perfect hoeft te zijn.

5. Kijk regelmatig in de spiegel, in je eigen ogen. Praat dan met jezelf. Keur jezelf goed.

Je bent het waard!

6. Beloon jezelf als je iets hebt bereikt. Ook een kleine beloning telt.

7. Geef je partner of kind of collega eens een compliment. Kijk naar wat hij of zij wél

goed doet in plaats van je te richten op wat níet klopt.

8. Ruim je huis op. Je huis is ook een symbool voor jezelf. Een opgeruimd huis van

buiten geeft ook een opgeruimd huis van binnen.

9. Wees trouw aan jezelf. Voel wat klopt voor jou en spreek en handel naar jouw

waarheid.

10. Zeg wat je nog tegen iemand te zeggen hebt. Onuitgesproken gevoelens kosten

energie.

11. Vermijd, indien mogelijk, mensen waar je je niet prettig bij voelt.

12. Ontspan en doe iets leuks wat je eigenlijk al heel lang wilde doen.

13. Lach zoveel als je kunt. Geef jezelf daar toestemming voor. Het is helend voor je geest

en lichaam.

14. Eet gezond en eet met rust en aandacht.

15. Beoefen een sport die bij jou past.

16. Geniet van de natuur. Als je verdrietig bent: ga naar buiten. De natuur kan je weer

opladen. Als je het gevoel hebt dat je alles kwijt bent geraakt, ga dan naar buiten. De

schoonheid van de natuur kan je nooit verliezen. Je moet het alleen willen zien.

17. Als iemand je ooit gekwetst heeft, vergeef die persoon. Jij bent degene die rondloopt

met die oude pijn. Jij bent degene die er last van heeft. Jij bent degene die het ook los

kan laten.

18. Bepaal waar je naar toe wilt. Wat is jouw doel in dit leven, waar word jij gelukkig

van?

Neem dan dat doel voor ogen en visualiseer het alsof het er al is.

Misschien zegt je denken dat het een leugen is, maar als je lang genoeg iets denkt

wordt het vanzelf waarheid. De meeste waarheden die wij over onszelf hebben

aangenomen zijn trouwens leugens. Verder bepaal jij wat je als waarheid wil zien. Je

bent niet je denken.

19. Neem een doel voor ogen en maak daar een stappenplan voor. Zo ga je stap voor stap

op weg naar de realisatie van je doel.

20. Richt elke dag zeven minuten van je aandacht op je doel zoals het er uit zal zien als

het gerealiseerd is, zie hoe het eruitziet. Voel hoe het voelt en zie in gedachten hoe blij

je ermee bent. Je hoeft niet te weten hoe je dat doel moet realiseren, je hoeft alleen

maar te weten dat het zal gebeuren. Het universum zal de rest invullen.

21. Open je om te ontvangen. Dat kan ook al in kleine dingen zijn. Ontvang je iets, wees

er dankbaar voor.

22. Kijk naar de pijn die in jou leeft en ga onderzoeken, wat je ervan mag leren. In die pijn

liggen parels opgeslagen. In die pijn vind je Jezelf.

23. Als je je stoort aan een ander, richt dan de focus op jezelf. Zie waar de ander doet wat

jij eigenlijk ook zou willen doen of zie waar jij ergens hetzelfde doet als de ander.

24. Voel je een tekort in je leven, ga geven. Verleg je aandacht van een tekort naar dat wat jij te bieden hebt.

25. Als laatste: lees deze tips regelmatig over, handel ernaar en let op kleine

veranderingen in jezelf en in je leven.

Veel geluk,

Toine Revier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Jen , 5 jaar geleden was mijn leven ook 12 uur verschillend. Toen ging ik naar me nest, terwijl ik nu zolaat opstaat. Heeft niet echt helemaal met het AdB te maken hoor. Het kan dus wel, kost ff wat tijd. Echt ik was totaal geen ochtend mens, maar ook geen ochtendhumeur, want dan had ik het njiet omgedraaid ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van ochtendhumeur heb ik eigenlijk ook geen last meer. Bizar is dat. Vroeger was ik met geen stokken uit bed te krijgen, nu hoef ik niet zo te blijven liggen als ik wakker ben.

Enerzijds is dat natuurlijk omdat ik minder drink, maar ik heb het gevoel dat het meer is, want ik had daar op mijn zestiende al last van (en toen dronk ik niet).

Het begint te schemeren hier... Tijd om mijn boek in te duiken, want dat moet tegen morgen uit zijn. 'k Heb niet veel zin in lezen nochtans. Raar. Alles is raar en bizar vandaag :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kameo, ik ga nu eerst ff zitten voor jouw lijst :)

Marc , topper DJ, doe ik er 1tje naast, is wel ouwetje, maar voor velen van hier van toepassing, toen en nu vaak ook nog. Maar dat was dus 30-35 jaar gelee al duidelijk.

http://www.youtube.com/watch?v=symuFfDVcRA

tjah ik krijg er nie mooi titeltje eroverheen gemaakt, dus gewoon de kale link ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tip Hannah. Mijn vader heeft wel een andere vorm van dementie, maar wellicht zijn er overeenkomsten.

Ik heb mijn AD afgebouwd, kameleon, en ben daar eigenlijk niet helemaal gerust in. Nu schijnt de baclofen wel mijn angstaanvallen tegen te gaan, maar een antidepressivum is dat bij mijn weten niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...