Spring naar bijdragen

zaterdag 29 september

igor

Aanbevolen berichten

Ik vind het zo verschrikkelijk moeilijk om niet te drinken. Ik heb vanavond niet teveel op maar waarom kan ik het gewoon niet laten staan. Waarom hangt er zoveel van die rot alcohol vanaf. Waarom zie ik op tegen de avond, verjaardagen, feestjes? Alleen maar omdat ik wil stoppen met drinken maar eigenlijk avonden, feestjes enz. zonder alcohol niet leuk en gezellig vind. De avonden duren zo lang. Feestjes, verjaardagen daar hoort alcohol bij, hoe moet ik dat weigeren. Ik voel me gewoon zo rot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 290
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat niet drinken voor mensen die geen maat kennen moeilijk is dat hebben we allemaal aan den lijve ondervonden

Bij zo´n feestje/avond moet je jezelf afvragen wat belangrijker voor je is, of een paar uurtjes beschonken `plezier` door een lichaamsoneigen chemisch goedje en de volgende dag een enorme kater, of een weekend waar je lekker fris jezelf blijft, ook als je s´ochtends opstaat.

en dan heb ik het niet eens over de nadelige gevolgen op de lange termijn zoals geheugenverlies, dementie en korsakov(en dan laat ik de dodelijke ziektes/hartkwalen nog achterwege)

Ja het is en blijft moeilijk.

Maar het niet drinken levert je uiteindelijk veel meer op dan die zinloze avonden gelal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Mijn dag begint met werken en dat gaat goed, dat is niet 1 groot feest, maar voelt wel goed en geen trek in alcohol. Maar zodra ik thuis ben komt de trek in wijn. En die vind ik zo moeilijk, dan gaat de rem eraf en de volgende dag heb ik spijt. Hetzelfde met feestjes enzo, daar hoort alcohol bij. En dat is ook prima, maar waarom kan ik het niet bij 2 glazen laten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jessy, het schijnt dat je na 3 maanden pas ''echt'' nuchter wordt, dus daar ''moet'' je doorheen, dat is te doen, en het gaf mij veel winst,

ik had vanavond wel dorst, en dat kwam omdat ik naar de mm ben geweest, en het was mega druk, das niet mijn hobby, en dus een trigger,

maar was niet heel erg, meer een gedachte, van ,ja voorheen...

Dus ja ik moet wel allert blijven,

elke dag neem ik me voor de eerste niet te nemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op pure wilskracht kan ik ook af en toe drinken hoor Smik, ik deed dat jaren na mijn eerste stoppoging, maar ik was bijna 24/7 met drank bezig, wel/niet drinken vandaag, eentje tussen het werk door, morgen niet, vrijdag wel , nu een weekje niet enz... en elke dag dorst, elke dag trek....

en als ik er twee dronk, en kon stoppen, was ik trots als een aap, alleen ook zeer opgefokt, omdat ik eigenlijk meer wilde.

Nu drink ik 'gewoon' niet, ik neem de eerste niet, mijn bedoeling was een jaar niet drinken, maar het bevalt me zo goed dat ik hoop niet meer te hoeven drinken :D

wat een vrijheid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij met al jullie antwoorden, Jopie jouw laatste reactie vind ik fijn. Ik schrok wel van de heftigheid van je eerste. Maar goed, dat is jouw eerlijkheid tegenover de mijne. En die kan wel hard overkomen.

Smikkie, daarom ben ik ook wel heel blij jouw herkenning. Het is zo verrot moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby, ik herken dat. En ik word er gek van. Het brengt zo'n onrust. Ik drink nog steeds, maar ben ook steeds bezig om niet over de streep te gaan. En dat beheerst mijn hele denken s avonds en in de weekenden. Hoe lang duurde het bij jou voor je bij de acceptatie was van niet meer drinken. Kun je nou gewoon aan andere dingen denken s avonds? Als ik niet mag drinken van mezelf, lig ik vroeg in bed. Ik vind de avond dan zo lang duren en zo vervelend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

precies, en daarom neem ik de eerste niet :)

en het programma van de aa helpt me ook enorm, zonder dat had ik het op wilskracht moeten doen en dat was me niet gelukt, daarom heb ik ook zo geklooid de laatste jaren van mijn drinken,

nu dus heerlijk nuchter mijn bedje in, slaap lekker allen :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jessy, toen ik eenmaal voorbij de drie maanden niet drinken was, werd het bij vlagen makkelijker, in het begin lag ik al heel vroeg in bed, gewoon omdat ik er niets aan vond zonder drank, en me geen raad wist, ook voelde ik me vreselijk eenzaam, een ieder in mijn omgeving dronk, en mijn hele Leven was doordrenkt van de alcohol :devil:

ik bleef momenten houden waarvan ik dacht te moeten drinken, omdat mijn Leven te zwaar was, dus ik viel steeds (5 jaar) terug voordat ik de 3 maanden haalde, dat was een hel!!!

ik kan het niet alleen, ik volg de stappen van de aa, en die helpen mij enorm om het Leven nuchter aan te kunnen, ik ben nu ruim 9 maanden droog, en ik heb veel heftige dingen meegemaakt de laatste tijd,

en ik ben zo blij dat ik niet drink, '

want met drank had ik het niet zo goed aangekund,

had ik gezwelgd in medelijden,

en het niet aan gekund,

het is wonderlijk wat ik zonder drank aankan :)

ik kan je aanraden, probeer het eens voor 3 maanden, ook al lig je elke avond in bed, dat wordt beter, mijn Leven is nu veel leuker, ik voel me niet meer angstig en eenzaam, ik ga even die link over de beloftes voor je opzoeken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: kirky
Er speelt nog een ander klein dingetje op de achtergrond.

Ik moet volgend jaar weer gekeurt worden voor mijn rijbewijs door het CBR, dus bloedonderzoek. Als ik nu niet stop kom ik niet door die keuring en raak ik mijn mooie roze pasje kwijt en dat is niet handig voor een beroepschauffeur.quote>

Houdt dat echt in dat je niet mag drinken als je nog wil rijden?
In feite is dat toch onrechtvaardig? Ik denk zo, je mag niet drinken als je rijdt, maar met je privé-leven hebben ze toch niks te maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...