Spring naar bijdragen

Dinsdag 9 oktober 2012


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 293
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wie heeft nog even bemoedigende woorden voor me?

Mijn onderbuurman komt zo langs. Want hij wil me nog iets brengen. Volgens mij nog een potje Vichy. In principe geen probleem, maar hij heeft wel een probleem. Een alcoholverslaving en ik kan er donder op zeggen dat hij ook bier meebrengt. En ik ben niet zo sterk momenteel.. :o En hij vraagt zo vaak, dat ik bang ben te bezwijken.

Dat ging makkelijker dan verwacht. Kreeg een potje creme in mijn handen gedouwd, vroeg of hij misschien koffie wilde, maar hij ging toch liever voor bier. Dus hij ging weer naar huis. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had niet verwacht dat hij zich zo snel zou laten afschepen. Normaal is hij volhardend.

Ik vond het cru om hem gelijk weer naar huis te sturen, want hij komt wel weer langs met een potje creme, ook al zou hij het voor mij moeilijk kunnen maken, maar zo is het gelukkig ook opgelost.

Daar moet ik hem trouwens, volgens mij, ook even op aan spreken. Want het ziet er naar uit dat hij speciaal creme voor mij heeft gehaald bij de Apotheek. Want deze komt niet uit zijn voorraad van zijn ex. En ik kan prima voor mezelf zorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Gwen: ik kan me voorstellen dat je de mediterrane AAers zult missen.

@ Kirky: leuk, die kant van het bed tegen de muur!:D

@ Madeleine: toffe sloffen!

Ik heb een trauma van de koolraap. Toen ik in tehuizen werkte kregen we daar koolraap van eigen land: was toch bitter!

Manlief heeft ook een trauma: hij dacht dat ze frietjes zouden eten toen het klaarstond op de aanrecht. Komt er hier niet meer in; wel koolrabi, want die smaakt niet zo sterk.

Vroeger thuis mochten we kiezen of we de koolraap rauw wilden of gekookt: rauw voor mij.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er dus tig jaren over gedaan om te ontrafelen dat Koolrabi, gewoon Koolraap is. :huh:

Werkte in de pubertijd in de keuken van een restaurant. En omdat we overdag en 's avonds werkten, kregen we avondeten. Koolrabi zei de kok altijd. Dus ik naar huis:"Mam, kunnen wij ook eens Koolrabi eten?" Waarop mijn moeder zei:"Koolwattes?" .... Tja, jaren later zat ik nog met Koolrabi in mijn hoofd, tot iemand zei dat het gewoon Koolraap was. Dus gelijk dezelfde avond nog gegeten. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje

Balkenbrei wordt gemaakt van kruiden en meel en daar doen ze nog vet in of zoiets.

Mijn moeder maakte het ieder jaar in december. De bouillon wordt inderdaad getrokken van varkenskop. Op zijn Gelders gaat er boekweitmeel door en rommelkruid, ook spekblokjes en rozijnen. Gestort op platte borden, plakken van snijden en dan bakken. Ik vond het lekker, maar veel, zwaar werk!

Hoofdkaas en zure zult (soort hoofdkaas, met azijn zuur gemaakt) stonden ook op het repertoire. Op mijn verjaardag heb ik gevraagd: een jaar geen zure zult te hoeven eten. De cadeautjes mochten ze houden. Toen snapte mijn moeder pas hoe vies ik dat vond. Op brood, proberen weg te spoelen met thee, maar dan werd het nog zuurder!

Sorry totaal off-topic. Ik hou erover op. Jeugdherinneringen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Kirky: kan er niet een keer iemand die wel goed Nederlands spreekt, bij staan en haar vertellen wat de bedoeling is? Waarschijnlijk heeft ze de strekking wel begrepen van wat je zei! ;) Maar je hebt wel een punt hoor!

@ Igor: je zei dat je het in het weekend ook al moeilijk had, maar niet dat het nu net zo was. Is er iets speciaals gebeurd?

De leuze van Pandora is: "Ooit een normaal mens gezien? En beviel het?"

Jammer joh.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jowan: per streek is het recept van balkenbrij anders.

@ Meiske: moet je bij de slager een halve varkenskop op gaan halen in Den Helder! Toen werd ik pas echt raar aangekeken! Wisten ze daar veel! Moest ook speciaal besteld worden.

Mijn opa fokte elk jaar een big op en die werd geslacht in november. Alles werd verwerkt, geweckt, hammen in de schoorsteen enz.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Madeleine: misschien heeft hij een oogje op je?

Toch goed gedaan hoor! Weer een hobbel genomen.

Koolrabi is m.i. de jonge vorm van koolraap: het knolletje is nog groen en van binnen wittig.

Nu eerst een even bankhangen. Wat een lange dagdraad.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

doe je goed... er zijn grenzen.

ik heb eens een verstandelijk gehandicapten moeten rijden...1tje maar....misschien een 10 km.

in die rit lag bijna m'n raam eruit, en slingerde ik over de weg...heb aan de kant moeten stoppen.

ben ook niet verder gaan rijden voordat er begeleiding was

heb m'n hele ziel en zaligheid in de strijd moeten gooien om hem rustig te krijgen.

hij is daarna nooit meer zonder begeleiding vervoerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: meiske
Koolrabi is heel iets anders dan koolraap
koolrabi is wit de schil ook
koolraap is geel de schil ook
koolrabi smaakt echt iets zoeter dan koolraap
koolraap is rauw niet te eten
koolrabi darentegen welquote>


En zo leer ik elke dag iets bij. En waar wordt Koolrabi verkocht?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...