Madeleine Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Nee, dat kan ik me voorstellen. Maar jullie hebben ook nog een verleden en ik snap dat, dat niet zo makkelijk loslaten is. Er is nog zoveel wat jullie bindt. Ik ben al vrij jong gaan samenwonen en na twee jaar samenwonen vond ik het wel leuk geweest. Er speelde niets, behalve dan dat ik moe werd van zijn aanhankelijkheid. We hebben nog lang samengewoond in één huis, ook al deed hij zijn best om vaak weg te gaan. En anders ik wel. Maar het is in die tijd nog vaak voorgekomen dat we de avond innig knuffelend beeindigde. Niet omdat het makkelijk was, maar juist moeilijk om daadwerkelijk los te laten. Het gaat toch makkelijker als er na het einde, ook echt een eind komt. Dan ben ik blij dat er hier in ieder geval nog een muur tussen zit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Loslaten is altijd moeilijk. Niet mijn ding. Zal trouwens voor iedereen wel zo zijn. Dus ja jullie zien elkaar ook iedere dag. Word er dan ook iets gezegd? Of... Radiostilte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Nu het kouder wordt hoor ik hem alleen nog maar thuiskomen of naar het werk gaan. Gehorige huizen, haha. En soms kom ik hem tegen op de trap en dan zeggen we elkaar goedendag. Meer is er niet meer. En voor nu is er geen probleem. Maar we blijven hier beiden nog wel even wonen. En aankomende lente gaan de balkondeuren weer open. En aangezien we een balkon delen, zal het nog wel even ongemakkelijk worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Originally posted by: MadeleineNu het kouder wordt hoor ik hem alleen nog maar thuiskomen of naar het werk gaan. Gehorige huizen, haha. En soms kom ik hem tegen op de trap en dan zeggen we elkaar goedendag. Meer is er niet meer. En voor nu is er geen probleem. Maar we blijven hier beiden nog wel even wonen. En aankomende lente gaan de balkondeuren weer open. En aangezien we een balkon delen, zal het nog wel even ongemakkelijk worden. quote> ja oeps. Das minder. Maaaaaar je bent dan wel al weer een tijdje verder.Dus wie weet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Ben even naar de apotheek voor mijn medicijnen. Straks terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 We zien wel waar het schip strandt. Ik hoop natuurlijk stiekem dat hij me op een dag ziet en denkt:"Goh, wat mis ik haar". Net een romantische film. Helaas, het leven is geen film. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mark Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Ik ben even de nieuwe douchekop testen! Oant laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Hoi, even inhaken. Natuurlijk is het niet verwonderlijk dat partners het meer dan zat worden. Drank ontwricht alles. De hele boel gaat naar de knoppen. Dus de eerste stap is het drinken aanpakken. En dan moet er weer vertrouwen worden gekweekt. Dat gaat niet van de ene dag op de andere. Dat kost tijd. Geschonden vertrouwen is niet terug met een maandje stoppen. Gedurende de vake lange periode van drinken is er een hoop oud zeer en pijn aan beide kanten. Dus geef deze dingen tijd. Easy does it! Eerst jezelf in de rails en dan zal het wel weer beter worden, of niet. Want vaak kan na stoppen het ook lastiger worden, zeker als de partner ook drinkt. Nuchter zijnde herkent men zich niet meer in de ander die door blijft drinken. Ook dat behoort tot de mogelijkheden. Rustig aan jezelf werken en niet te verhit raken. We staken veel tijd in drinken, nu in droogstaan investeren. Het komt zoals het komt en gaat zoals het gaat. We kunnen het leven niet naar onze hand zetten. Wel ons uiterste best doen er wat van proberen te maken. Dus actie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Kort maar krachtig. Yes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Aktie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Zojuist heb ik het licht gezien. :light: Ik heb groen licht van mezelf gekregen om nog even thuis te blijven en daadwerkelijk aan mezelf te werken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Madelaine, een strak plan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Beetje Bach om op te fleuren. Hondje roept me, dus de zon in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Haha, Soothe. Er gingen de afgelopen weken allerlei gedachten door mij heen. Zoals jullie ook allemaal hebben gelezen. Maar nu is er een knop om. Om verschillende redenen. Zal het hier niet allemaal neerzetten, maar voelt goed dat ik nu eindelijk eens een beslissing heb genomen. Denk er zelfs aan om een studie te gaan volgen. Voel me beroerd, maar gelukkig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 *Voel me beroerd, maar gelukkig.* Voel me gelukkig niet beroerd, maar wat niet is kan komen. Ben vaak ook wat wiebelig. Maak je dromen waar en beterschap. Nu echt weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Ben weer terug van onder de douche. Euhhhhh........ De apotheek bedoel ik. Waren weer genoeg wachtenden voor me. Dan nog even nieuwe muus gaan halen, weer een rib uit mijn lijf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Goedemiddag lieve frummers, Ben een beetje gesloopt! Vanochtend inval adres gehad, daarna om 12 uur meteen doorgereden naar het volgende adres. Daar wel mijn boterham opgegeten bij oud meneertje. Dat vind hij zoooo gezellig. En ik moet toch ook eten. Toen weer heel hard aan het werk gegaan, veel gezeemd ook. Terug weer 6.5 km. fietsen pal tegen wind met zachte banden. Doe even lekker niets meer. Soms vraag ik me af; Waarom moet ik me toch altijd zo vreselijk uitsloven. Maar ja, je wilt toch dat de mensen tevreden zijn he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Al de nasleep van dood bloedende relaties, het is pijnlijk om te lezen. Na gestopt te zijn met drinken heeft het nog jaren geduurd voordat ik van mijzelf kon zeggen, het is zover ik kan een relatie aan. Nu sta ik stevig genoeg in de schoenen ben redelijk volwassen geworden en heb wat te geven. Het enige wat je in een relatie moet zijn, is jezelf. In vorige relaties parasiteerde ik alleen maar op de partner. Mijn afhankelijkheid was enorm en manipuleren kon ik als de beste. Daarnaast speelde jaloezie en oneerlijkheid een belangrijke rol mee in het ten onder gaan en bijna sterven van verlatingsangst. Echt leven is denk om kunnen gaan met overleving mechanismen. Onderscheidt kunnen maken tussen liefde op voorwaarden en onvoorwaardelijke liefde. In plaats van de weg van de angst de liefdevolle weg bewandelen. En niet de wereld proberen naar jou hand te zetten. Ik weet wat ik nodig heb. En vraag erom. Ik blijf niet meer "hangen" in een relatie maar zet er een punt achter als blijkt dat ik niet kan leven met de omstandigheden. Pijnlijk maar mijn vrijheid is me meer waard dan onvrij te voelen in de relatie. Ik doe dan mijzelf te kort en dat is nergens voor nodig. Van elkaar houden wil nog niet zeggen dat je ook met elkaar kunt samen leven. Zomaar een gedacht n.a.v vorige stukjes over relaties. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Muizen zijn niet zo duur hoor Jootje, Even een valletje zetten, en je hebt er zo een gratis:D. Smikkie, Wat goed, dat je een opleiding aangeboden krijgt. Altijd heerlijk om je verder te ontwikkelen he! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Mark ik hoop dat je snel aan de beurt bent. Drink tussendoor niet, dat is alleen maar in je eigen voordeel. Ik hoop dat je na de opname terug kunt vallen op nazorg. Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 t lijkt de horeca wel Rapilos, het is alles of niks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 A3 ik heb van die momenten als ik hier lees, dat ik me afvraag, hoe zit dat nu bij mij. Beetje inventariseren. Fijn dat je er wat mee kunt. Dat is denk ik ook de bedoeling van dit forum Ervaringen uitwisselen. Getuigen en niet overtuigen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Ik ben weg voor een hartig hapje. Fijne avond en doe stille voort. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Nieuwe muus geinstalleerd. Zit dit keer een snoertje aan. Was goedkoper. En ik wil even benadrukken (Smikkie), deze onhandige actie van mij kwam niet door de drank. Gewoon soepkom tegen de rand van de laptop stoten. En dan pas zien hoe vol je hem had gedaan. Ik haal de stukjes kip nog van tussen mijn toetsen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 31 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2012 Tja Rudy, Ik was blij, dat ik werk had vandaag, dat dan weer wel. Smikkie, Dat lijkt me idd. echt idiaal zo'n elektrische fiets. Kijk, soms met jaloerse blik, naar oude omaatjes, die me voorbij scheuren met zo'n accu achterop. In goede tijden, ga ik er zeker 1 kopen. Enne..zulke dure verjaardagscadeau's krijg ik niet hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden