Spring naar bijdragen

maandag 12 november

Romualdus

Aanbevolen berichten

Originally posted by: Diesel
Nou van het mooie weer van gister en de heldere nacht is zo te zien nix meer over, hier tenminste danquote>

Geen idee Diesel, het is hier nog hartstikke donker.
Wel kan ik horen dat het nu niet waait, stormt of hard regent....:)

Eerst maar eens een bakje koffie en voor allen een heel goede morgen:D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 340
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Beste Summer,

Wij kennen elkaar niet. Ik ben hier nog maar 9 dagen. Waarom zet je om te beginnen niet je naam onder het dagpact? En blijf veel op het forum, voor mij doet dat iig heel veel. Iedereen kan een uitglijer maken, wat belangrijk is, is hoe je er daarna mee omgaat. Heb je iemand om mee te praten, iemand die bij je kan zijn?

Ik wens je alle sterkte en ik stuur je een dikke knuffel!

MM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het even voor je gedaan, Summer. Je moet bij het laatste dagpact kijken, op quote drukken (rechtsonder) en dan je naam vóór de laatste q zetten. Sterkte meis, zet 'm op! Er klinkt strijdlustigheid door in je stem dus het gaat lukken! Ik neem vandaag die eerste niet. Doe je mee? Ja, want je staat op het dagpact. Dit, en ook de rest, stapje voor stapje... Niet altijd makkelijk maar wel de beste manier. Knuffel, MM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madelief,

Fijn weer iets van je te vernemen op de dagdraad.

Ik had enkele dagen niet gekeken hoor, druk met het pakken van de koffer.

Ik was erg geschrokken van je bericht een aantal dagen eerder dat je er helemaal doorheen zat. Hopelijk gaat het nu weer een beetje met je en weet je de juiste hulpverleners aan te sturen.

Ik ben net terug van een wandeling langs het strand van Sanur, onderweg nog even genoten van een verse mangosap en Nasi Putih met Rendang en kankoeng.

Ik hoef jouw niet te vertellen hoe lekker dat is.

Een warme groet uit Puri Kelapa,

Romualdus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje: Goed om je weer eens te lezen. Het EGO...je zet me aan het denken; mijn ego/arrogantie is enorm geweest toen ik nog dronk...bah, krijg er een nare bijsmaak van in de mond :$

Ga er zo wat over schrijven.

@Rudy: Opvoeding.. ja, heb iemand ooit eens horen zeggen dat wij slachtoffers van slachtoffers zijn en dat is waar.

Ouders kunnen de neiging hebben je zo te vormen, zoals ze zelf gevormd zijn.

Als daar geloof bij komt of een andere sterke overtuiging dan zit je onder de knoet..niet vreemd, dat veel schrijvers en een zekere cabaretier (Freek), een zware last hebben te dragen en zich nooit ècht los hebben kunnen maken.

Wat is die Freek tegenwoordig een irritante vent af en toe...zelfgenoegzaamheid druipt ervan af, maar ik zie toch ook zijn onzekerheid.

En hoe velen zijn gevallen voor de drank; tja, drank geeft inspiratie...de illusie dat je je los kunt maken van de werkelijkheid. Maar je blijft vastzitten aan een kabel die er nog altijd is.

Mooi dat je je daarvan los hebt kunnen maken Rudy.

Ook ik, heb heel wat te verduren gehad van mijn ouders. Ze leven beide niet meer...moeder is veel te vroeg gestorven in "83, vader in 2003.

Gelukkig heb ik ze kunnen vergeven...zij hebben mij ook veel willen vergeven, maar dat is mijn vader niet echt gelukt.

Hij heeft letterlijk gezegd, dat hij niet van mij hield in een tijd dat ik niet dronk. Mijn jongste zus is toen enorm boos op hem geworden...zal het nooit vergeten..en mij raakte het niet, dacht ik op dat moment :brokenheart: maar natuurlijk was dat wel zo, bleek later.

Was in shock op dat moment

Heb het om kunnen zetten en mijn gedicht voor kunnen lezen op zijn begrafenis, wat ging over de afstand die er tussen ons was.

Ik had hem op moeten volgen...mijn bedje was gespreid maar ik stapte er niet in..dat kon de man niet verkroppen.

Zijn foto hangt hier aan de muur...praat soms nog met hem en weet dat het nu goed is.

Ik voel me bevrijd, hij ook ongetwijfeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste stoppers, wat goed dat er een Dagpact is...sluit je aan en neem de 1e niet. Het is zoo de moeite waard...drank verdooft alleen maar of geeft je illusies...nooit zie je door te drinken écht de waarheid, een bedwelmde waarheid hooguit maar die kun je niet omzetten in daden!

Ga nuchter voor je kracht, die zit in ieder mens :present:

taalvoutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...