Jen Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Naar elkaar staren... hahaha. Comfortabel saai toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 En anders nemen we gewoon een paar leuke mensen in huis. Het huis is toch veel te groot. Nu ben ik echt moe en leg mezelf in bed. Ik hoop dat ik het nog haal een bladzijde te lezen. Welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Haha, op het nieuws is dat de file's minder worden. Geen wonder met 530.000 werklozen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Misschien kun je de overbuurvrouwen in huis nemen Jaap? Slaap lekker en succes morgen bij alles wat je gaat doen hè en ik zoef er ook van tussen mensen slaap lekker voor straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 en dan ga ik echt slapen: mijn ouders zijn alcoli mijn grootouders, wellicht overgrootouders ook als maar 1 van hen de moed of de kans had gehad om te doen wat de ouders hier op het forum doen en voor knokken had mijn leven er wellicht anders uit gezien want als kind ga je inderdaad onvoorwaardelijk mee en iemand die zelf geen alcoli ouders heeft kan zich dat amper inbeelden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Ok Spike Ik wil je niet heeeeeeel moe maken!! Ga nu naar bed want ik ben wel moe!! Gr. Truitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 lavendel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Welterusten mensen. Hou het droog... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Spike, Ik weet maar al te goed over loyaliteit van kinderen tav hun ouders. Ben er zelf op mijn 45ste nog niet overheen. Probeer vanuit dat inzicht met mijn kinderen te praten. Niemand is perfect. Er is een geweldig boek dat afrekent met het streven naar perfectie van ouders. Het is van Bruno Bettelheim en heet "A good enough parent", dat is het enige dat ik wil bereiken. En nu ga ik weer proberen te slapen. Trusten allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Nog even: Lavendel, ik ook. Ouders en grootouders. Maar we moeten zelf voort he? En zelf de verantwoordelijkheid nemen voor ons eigen leven. Gaat lukken, denk je niet? Lekker slapen. En dank voor alle steun die ik van je heb mogen ondervinden. Tot morgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Originally posted by: MadeleineHaha, op het nieuws is dat de file's minder worden. Geen wonder met 530.000 werklozen. quote> Hier in Spanje is 25% van de beroepdbevolking werkloos. Onder de jeugd loopt het op tot 50%. (En geen sociale voorzieningen waar je op kunt vertrouwen),Count your blessings. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Klopt, MM. In principe hebben we het nog niet zo slecht. Maar vind het zo'n slecht stukje nieuws. Natuurlijk nemen de files af, want er zijn gewoon mensen die de weg in de spits niet meer ophoeven. Wel willen, maar niet hoeven. Tja. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Heb je je al kunnen voorbereiden voor dinsdag, Madeleine? (Zodat jij wel lekker terug in de file kan gaan staan ) Proficiat alleszins met het droog blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Ja, dat begrijp ik wel, Madeleine. In het Spaans is er een gezegde dat zoiets luid als "vergelijkingen zijn afkeringswekkend". Iedereen in zijn eigen situatie met zijn eigen evaluatie. Ik zal niet meer vergelijken. Sorry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Originally posted by: JenHeb je je al kunnen voorbereiden voor dinsdag, Madeleine? (Zodat jij wel lekker terug in de file kan gaan staan ) Proficiat alleszins met het droog blijven.quote> Haha, ik hoef me niet in de spits te begeven. Daarnaast worden hier files meestal veroorzaakt door overstekende koeien. Ik heb me inmiddels aardig kunnen voorbereiden. En ik wil het ook echt. Dat blijkt wel hoe ik in de boeken (eigenlijk internet) duik. Veel ken ik gelukkig wel. De functie is me dan ook niet onbekend. Maar door onzekerheid kan ik domme dingen zeggen en dan is het al snel einde verhaal. Maandag nog even extra de boeken induiken, oude werkzaamheden ophalen (hoe deden we het ook alweer. Want helaas, niet alles blijft evengoed hangen) en dan moet het klaar zijn. Gisteren mijn haar weer blond geverfd, schijnt fris te staan, maar verfoei blond bij mezelf en de kleertjes liggen ook al klaar. En dank je wel. Het was wel even moeilijk en denk nu alweer aan drank voor morgen. Maar het komt wel goed. Dat moet gewoon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Ow MM, je mag best de vergelijking trekken hoor. We zijn immers allemaal geraakt door de Euro, het ene land meer dan het andere land. En hier zijn nooit files, enkel opstoppingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Originally posted by: spike Originally posted by: MM...verantwoordelijkheid nemen voor ons eigen leven. Gaat lukken, denk je niet?Lekker slapen. En dank voor alle steun die ik van je heb mogen ondervinden.Tot morgen!quote> Juist die verantwoordelijkheid nemen voor ons eigen levendraagt een uitdaging in zich!En die gaan we aan, toch?slaap zacht en fijne morgen alvastquote> Zeker weten!Jij ook een fijne nacht toegewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Fijn Madeleine, dan kan je jezelf alvast niks verwijten. Overstekende koeien? Vraagt zich af waar waar oh waar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Ik ga nu écht slapen. Wat is het laat! Trusten allemaal. Tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Ik ben hyper, 'k weet niet waarom, maar wel dat het lastig is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 In het noorden van het land. Koeien zat. Schapen en andere dieren ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Spike, dat mag je zeggen. En dat kan ik ook wel beamen. Maar daar moet ik doorheen. Voor de rest ben ik al met de billen bloot geweest. Huisarts, verslavingszorg, ouders, vrienden zijn op de hoogte. Het enige waar ik niet over uit kan is dat ik nooit meer zou mogen drinken. Dat het vanaf deze leeftijd mijn hele leven blijft beheersen. Of is het misschien nu zo omdat ik een partner mis? Ik weet het niet, probeer ik nog achter te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 Daar heb je gelijk in, Spike. Zoals ik vanmiddag al zei, het is een schijnheilige rotzak, vriend drank. En dat moet ik blijven onthouden en niet onthouden hoe het is om dronken te zijn of uberhaupt om te drinken. Ik kan nu niet met die vriend omgaan en als ik niet met vrienden om kan gaan, dan neem ik afstand. Een dag, een week, zolang als noodzakelijk is. Dat moet ik ook met hem doen. Moeilijk, maar met gaat gewoon op dit moment niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 Daar geloof ik zeer zeker in, dat mijn geest nog moet ontwennen. Maar ik moet nu eerst eens gaan afsluiten. Anders lig ik weer veel te laat op bed. Dat wordt een gewoonte, zo onderhand. Welterusten iedereen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 Een Woody Allen misschien? Maar denk dat ik niet genoeg concentratie heb. Madeleine, het is nu net de bedoeling dat het níet je hele leven gaat beheersen. Maar hoe je dat doet, daar ben ik ook nog niet achter. Ik vraag het me ook wel eens af bij de "oudgedienden" hier: zijn ze er nog even vaak mee bezig als ik? Waarom komen ze hier nog? Zit ik hier op mijn tachtigste nog steeds? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden