Spring naar bijdragen

Zaterdag 24 november

Gast A3

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 335
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve Madeleine, hoe kan ik jou nu haten?

Je meldt je hier op het forum met een

hele moeilijke verslaving.

Ik heb jou veel lieve, steunende postings naar

je medefrummers zien geven.

Je hebt er ook veel terug gekregen.

Samen kunnen we deze ziekte wel dragen.

Samen kunnen we een weg vinden waardoor

we kunnen leven.

Haha, ik heb geloof ik in mijn eerste posting naar jou

geschreven dat ik geen flesjes kwam tellen bij jou.

Dat zal ik nog steeds niet doen.

Sterkte meis, ik hoop dat vrijheid heel snel op je pad

komt.

Ik ben hier, want jullie zijn er ook voor mij!

Dank je wel daarvoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smik, 'k ben van een 'nietszeggend type'. En dat mag je ruim nemen. 'k heb nagenoeg geen opleiding gevolgd. Boeken lees 'k minimaal. Inmiddels al ruim zeven jaar vastgekluisterd aan mijn woning/niet over de grens geweest. Alles wat 'k van de wereld weet komt van 't internet. Da's op zich een hoop, maar verder heb 'k weinig werk'lijk 'ervaren'.

Wat 'k zeggen wil is dat 'k moeite heb in te spelen op andermans reacties. De manier waarop jullie je verwoord'lijk uiten vind 'k benijdenswaardig. Ik kan 't niet! 'k ben dom, arm, lelijk en depressief. Met alle niet-ondernemendheid van dien.

Waarom 'k dit schrijf weet 'k niet. Onsamenhangend geraaskal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gunn, dat is helemaal niet waar! Jij bent ook slim. Niet zo als Johan slim, maar dat ben ik en de meesten ook niet. Leer eerst dat deel in jezelf te herkennen, waarin je wel slim bent. Ik kan het wel benoemen, maar het gaat erom dat jij er straks ook in gelooft.

Gwen, het klopt. En mijn eerste gedachte was, daar heb ik iets aan. En ik ben van 9 naar 15 dagen gegaan. Dus moet het nu toch 21 dagen kunnen volhouden. Zegt ze met dappere intenties en bier voor haar neus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Johan W
Waarom wil iedereen weten wie ik ben? Of in elk geval sommigen? Ik kan niet uitleggen of onder woorden brengen wie of wat ik ben. It is unspeakable. Maar het verschilt op geen enkele manier met wie of wat u bent.quote>

Ik denk dat het komt omdat je jezelf kent. Je bent ergens ontzettend intelligent. Smijt met dure woorden, als het even kan. Maar anderzijds ook best onzeker. Er zit ook een deel grijs en dat willen mensen toch leren kennen. Vooral op een forum als deze.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smikkie, ik zit hier ook droog te wezen hoor.

Dus zijn we samen en niet alleen:)

Madeleine, je hebt niet net gedaan of je droog was - je hebt verzwegen dat je bent gaan halen en bent gaan drinken. De kans was wel erg groot dat je de verleiding niet kon weerstaan. Je weet nota bene precies de sluitingstijden van de winkels.

Wel goed dat je het meldt.

Hou het binnen de perken - voor jezelf.

ADB is baas zijn over de alcohol, niet dat het je weer overneemt met alle excessen vandien.

Hier melden dat je drinkt betekent dat je er moeite mee hebt dat je dat aan het doen bent.

Heb je daar geen moeite mee dan lijkt het mij beter om er verder niks over te melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't riekt hier naar veel, maar geen bier. Ik krijg zowaar verbaasde blikken van cassieres die mij met frisdrank, sapjes en flessen water de supermarkt zien verlaten. Dat was tot voor kort wel anders. Een anderhalve literfles water (zonder koolzuur), 3 á 4 koppen thee en een halve liter vruchtensap is nu m'n dagelijks rantsoen. Eten doe 'k echter nog minimaal. Dat moet 'k langzaam aan weer opbouwen. Brood en zuivel zijn m'n beste vrienden nu.

'k ga nog even een kop thee zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Travel, natuurlijk heb ik er nu moeite mee. Want ik ben mijn verstand weer kwijt. Was het iets dat de hele dag heeft gesluimerd en wat ik wilde, ja.

In de winkel dacht ik nog:"Dat gaat het forum me niet in dank afnemen. Ze geven je niet voor niets zoveel steun, madel (maar dan mijn echte naam)" Maar toen hij me de krat in de handen drukte, hoeveel ik wilde, ik wilde ze beiden wel, zei ik:"Doe maar één".

Natuurlijk ben ik dom en achterlijk en compleet insane bezig. En ik heb honderdduizend smoezen om nu te vertellen. Echt, ik heb en ken ze allemaal. Ben gewoon echt een domme doos.

En nadat ik had afgerekend zei ik nog tegen mezelf:"Lieg op het forum dat je naar een vriend gaat en meld dan morgen dat je minimaal hebt gedronken". Maar daar ben ik niet zo goed in. In dat liegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: huttula
Madelaine...biertje staat voor je schrijf je maar heb je al gedronken...je hebt nog de keus om hem weg te gooien
Drink ff een halve fles cola zodat je vol zit...misschien helpt datquote>

Heb meer dan de halve krat al leeg.

De eerste berichten aan smik waren trouwens zonder alcohol.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Smikkie: ik heb het ook droog gehouden hoor. Je bent niet alleen in de strijd.

@ Madeleine: ik had je nog een compliment gegeven omdat je het gered had, dacht ik. Toch goed van je dat je eerlijk bent geweest. Probeer de schade beperkt te houden.

@ Travel: beterschap.

@ Diesel: fijn dat het een leuke avond is geweest. Kostte het je moeite om het droog te houden?

Ik stop ermee voor vanavond mensen, droog. Welterusten en tot morgen,

Lytse.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Smikkie
Originally posted by: Madeleine
Originally posted by: huttula
Madelaine...biertje staat voor je schrijf je maar heb je al gedronken...je hebt nog de keus om hem weg te gooien
Drink ff een halve fles cola zodat je vol zit...misschien helpt datquote>

Heb meer dan de halve krat al leeg.

De eerste berichten aan smik waren trouwens zonder alcohol.quote>

Dus je gaat niet uit en weg nu, al zou je dat alleen maar voor mij doen, kom op.
Morgen hebben we weer een dag.quote>

Ik zou erover liegen dat ik nu naar de kroeg zou gaan. Maar ik ga niet. Ik ben dronken. Ik kan niet naar de kroeg. Dus ik had een keuze. Of liegen of niet willen liegen.

Ik had over mijn jeugd niet gelogen, want dat heb ik nuchter geschreven.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, ook al neem je wel - steun zul je altijd krijgen.

Dat geef jezelf ook aan iedereen.

En met je verstand zit het wel goed haha.

Je zit hier bij een stelletje ex-zuipschuiten waarvan de meesten de drank totaal hebben afgezworen, al dan niet gedwongen om allerlei redenen.

Elke dag een kater en ziek van de drank is geen normaal leven!

Joh, ik weet het van mezelf en hoe het werkt.

Op het moment dat je gaat drinken laat je jezelf en het forum in de steek.

En toch doen. Het niet willen melden want dat is echt *****.

Maar ja, de eerlijkheid zegeviert ook hier en ik meld het dan toch maar wel.

Maar waarom gelijk een krat? Ook al zijn het 12 flesjes.

Want ook al zou je het nu bij 3 of 4 laten heb je er toch aardig wat over en die lachen je morgen weer toe. Of ga je ze weer wegbrengen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...