Diesel Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Miss zorgen dat anderen dan altijd dronkener zijn dan jij en dan leek jij altijd nuchter in hun ogen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Het had ook wel iets, moet ik toegeven. 'k Vond dat een tof café. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Maar ben wel blij dat ik me erbij neer kan leggen, in princiepe, dat ik niet meer drink en soms dan iets, maar eigenlijk niet. Zolang ik me 0.0% heb, heb ik er vaak geen problemen mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Tjah, maar ik heb ook wel mensen moeten ontslaan die gewoon daarmee achter de bar niet om konden gaan, waren miss. voor de klanten wel tof, maar niet voor de kroeg in z'n algemeen/totaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Mis je de smaak van drank, of de roes? Als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 je was dus geen barman maar cafébaas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Ik ga proberen nog een uiltje te knappen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Ja de smaak wel, zeker als er nieuwe dingen op de markt zijn wil ik wel ff proeven. Maar eigenlijk de roes niet zo, alhoewel soms tuurlijk wel, maar merk wel dat de dag daarna zoveel prettiger is. Ook genoeg voorbeelden van hoe ik nie wilde worden, zeker mensen na de 40 zie je hard achteruit gaan. En de paar maal dat ik wel wat heb gedronken kan ik redelijk op tijd stoppen, juist omdat ik niet die ellende de volgende dag wil hebben. En al helemaal niet de ellendige toestanden van als je geen drank voorhanden had. Das heerijk om vanaf te zijn, nu heb ik dat nogwel iets met de 0.0% maar das nix in verhouding, meer als ff geen koffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Nee was barman, maar had wel meer te zeggen idd en erkte ook op festivals met ploegen onder me. Ja ik ook strakkies, slaap lekker meiz en wie weet tot morgen , knuff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Originally posted by: Johan WIk snap dat je dat doet bolletje, maar ik ben geen wijze alci. Ik luister en ik zie. Dat is alles. Je bent weer gedraaid. Je zou moeten leren jezelf te zien. Net zoals de dictator dat zou moeten leren. Ik reageer meestal niet eens meer. Ik zie wat mensen beweegt en dat is alles heel menselijk. De dictator brengt dat teru\g tot wel of niet drinken en dan niet drinken is goed. Dat is een versimpeling van de werkelijkheid. Als u bolletje vind dat u in dogma's moet leven dan is dat prima en helemaal okee. Als de dictator dat ook vindt dan is dat ook prima. Ik teken daar niet voor. Vriendelijke groet aan u bolletje en de dictator.quote> Toch even een reactie op Johan: Zo goed luister jij dus ook weer niet. Er werd duidelijk aangegeven dat er grote trek was, en dat het niet de bedoeling was om daar aan toe te geven. Ik heb aangeraden een wandeling te maken of anders de AA te bellen. Ik reageerde op een 'hulpvraag'.Wel of niet drinken? Dat moet iedereen zelf weten, ik heb nooit, maar dan ook nooit aangegeven dat ik vind dat iemand helemaal niet mag drinken, dat is de keus van iemand zelf. Sterker nog, ik ben zelf een minderaar. Jouw term 'dictator' is compleet verkeerd gekozen. Ik had het me aan kunnen trekken, doe ik niet. En uit jouw mond/toetsenbord komt hij mij zelfs zeer lachwekkend over. Leven in dogma's... laat me niet lachen Johan. Wat ongelooflijk lelijk en dom. Maar het verbaast me niet, het verbaast me helemaal niet van jou. Leren doe ik nog dagelijks, gelukkig. En wat gisteravond betreft, ik wilde de de laptop afsluiten en vroeg naar bed gaan, merkte dat ik ADB nog op had staan en zag de hulpvraag van Bor. Daar heb ik op gereageerd. Heb gemerkt dat ik dat beter aan anderen kan overlaten in het vervolg. Zal in de avonduren dus niet meer reageren hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Originally posted by: Yvonne[ Heb gemerkt dat ik dat beter aan anderen kan overlaten in het vervolg. Zal in de avonduren dus niet meer reageren hier. quote> Dit vind ik nu spijtig! Ik heb graag dat je blijft reageren en je tip was helemaal niet verkeerd. Ik zie veel mensen die niet meer komen in de avond of ff kijken en zien dat de sfeer weer is zoals die is en meteen weer pleiten zijn. De omgekeerde wereld. Degene die een ander voor dictator uitmaakt wijst met een vinger naar een ander en met veel vingers naar zichzelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Originally posted by: Johan WHoi dictator, doet u eens de billen bloot en zeg iets kwetsbaars.Ik weet ook wel hoe het zit namelijjk.quote> Hoi dictator roepert, kijk eens in de spiegel. Doe eens zelfreflectie in plaats van dat wijzende vingertje! Jij weet zo goed hoe het zit bij anderen maar hoe zit het met jou?Ik lees net een dwarsdoorsnede uit je postverleden en dat blinkt niet bepaald uit in billen bloot en iets kwetsbaars over jezelf zeggen. Het blinkt wel uit in vanuit de beste stuurlui staan aan wal; alsof je uit een helicopter view oordeelt over het gepeupel onder je in plaats van interactie tussen gelijken zoals een forum bedoelt is. Geven en nemen mijn beste Johan. Geef het goede voorbeeld en schrijf iets wat je dierbaar is, wat je niet makkelijk deelt uit angst dat men het tegen je kan gebruiken of belachelijk zou kunnen maken. Stel je kwetsbaar op en je zal een kwetsbare houding ontvangen want delen is vertrouwen hebben en dat vertrouwen heb ik niet als je zo boven het gepeupel blijft zweven. Daal eens af en begeef je tussen ons en deel mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Originally posted by: erik Originally posted by: Yvonne[ Heb gemerkt dat ik dat beter aan anderen kan overlaten in het vervolg. Zal in de avonduren dus niet meer reageren hier. quote> Dit vind ik nu spijtig! Ik heb graag dat je blijft reageren en je tip was helemaal niet verkeerd. Ik zie veel mensen die niet meer komen in de avond of ff kijken en zien dat de sfeer weer is zoals die is en meteen weer pleiten zijn. De omgekeerde wereld. Degene die een ander voor dictator uitmaakt wijst met een vinger naar een ander en met veel vingers naar zichzelf.quote> Hier sluit ik me even bij aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Als laatste over gisteren, ik observeer inconsistentie in de hulpvraag en ik zie een classificatie dictator tegen iemand waar ik het dicteren (dat wat een dictator doet) de ander zie doen en waar Yvonne op reageert. Geheel verkeerd om wordt degene die reageert op dicteren dictator genoemd wordt, vind ik: IMO was er een hulpvraag over geef me een horrorverhaal waarin bepaalt werd waarover wel en waarover niet gesproken mag worden. Dit soort dictaten zijn dictator gedrag (zit zelfs in het woord dicteren) en vervolgens wel de kreet "Ik ben moeder. Ik ben ook alcoholiste. Maar ben ik verdorie een uitzondering hier?" Dus wel benadrukken dat je moeder bent met een alcohol probleem maar hetgeen haar moeder maakt mag niet besproken worden. Dat is inconsistent; of je vraagt als Borretje behandelt te worden zonder dat we weten dat je moeder bent en dan had je eigenlijk de keuze moeten maken het punt kinderen nooit te noemen op ADB of je vind het belangrijk dat we je alcohol probleem wel bezien in het perspectief van jij als moeder. Wordt dan niet kwaad op degene die jou als moeder met kind ziet! En als je op een openbaar forum vraagt om een horror verhaal dan moet je mensen vrij laten in wat ze mogen schrijven en niet dicteren wat niet besproken mag worden. Helemaal wrang vond ik dat juist degene die het lef had wel over kinderen te beginnen en door Johan van langs krijgt dictator te zijn. Tot zover mijn observaties achteraf, nu weer aan de virtuele koffie in de dag van vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Erik en Jen, dank jullie wel (en hiermee is voor mij gisteravond afgesloten) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden