Spring naar bijdragen

ontgiften

Josefine

Aanbevolen berichten

Jaap heeft mijn sapvastenkuur ooit hier neegezet

maar ik kan m niet meer vinden. Niet geschikt om

al snel na het stoppen te doen, maar als je wat sterker bent, zowel fysiek als

psychisch beslist een aanrader (voorjaar is de beste tijd).

Ik ga kijken of ik m kan plaatsen bij tips en anders mag je zelf gaan googlen

er zijn er zoveel. In elk geval proberen na de beginfase zoveel mogelijk gezonde koolhydraten en vetten te nemen.

Verder is sauna prima om te ontgiften, yerba maté(googlen), detox middeltjes, maar

die zijn vaak commercieel/duur; sporten is denk ik de allerbeste ontgifting die ik ken

en in het begin veel drinken en slapen (spijkermat.nl voor slapen en ontgiften tegelijk)

Er komen vast wel meer tips nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb 3 keer detoxkuur gedaan met detoxpakket en klisma,s. 1 week eten afbouwen, dan 1 week alleen maar verse sap van fruit en rauwe groentes, dan weer 1 week eten opbouwen. ik viel natuurlijk veel af maar om nu te zeggen dat ik me beter voelde.....nee niet echt. ik heb toen ook nog een lever ontgiftingskuur gedaan. tis erg zwaar de eerste 2 ,3 dagen daarna had ik geen honger meer. het beste vond ik dat het me lukte om het 3 weken vol te houden. anders dan met alco weet je dat je na de kuur weer kan eten. ik dronk 3 liter water per dag....als ik me nu moe of lamlendig voel drink k veel water....ook een lekkere zelfgemaakte sap is prima, elke slok kauw ik dan heel langdurig. de dure manier van vasten beveel ik niemand aan. gewoon gezond eten, niet tevel suikers of voorverwerkt voedsel....wandelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je lichaam al heel blij is dat je geen alcohol drinkt.

Dat ontgift al genoeg

Verder zoveel mogelijk gezond eten,schijf van 5

Lekker veel bewegen,waar je van gaat zweten

Goed voor lichaam en geest

Op zijn tijd een heerlijke sauna of andere ontspanning

En elke dag minimaal een half uur buiten in de frisse lucht

En niet overdrijven...genieten is een must

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel iedereen voor de goeie tips!

Ik doe het inderdaad eerst eens rustig aan....................

afkicken is al zwaar.

Ik moet niet teveel tegelijk willen doen, daar ligt mijn valstrik.

Teveel willen doen, mijn energie teveel verspreiden en ook verspillen en uiteindelijk niks goed gedaan en me een loser voelen.

Mij persoonlijk lijkt die spijkermat heel erg handig om snel en diep te kunnen ontspannen.

Ik schrijf me jullie tips in ieder geval op en dan lijkt het me inderdaad handig om tot de lente te wachten voor een kuur.

In de grote hoop dat ik dan kan zeggen dat ik sinds 30 november niet gedronken heb.

Vandaag maar eerst eens rustig blijven, eens gaan wandelen en groenten en fruit gaan eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meerdere artsen hebben me gewaarschuwd eerst het ene onder controle en dan het volgende weer oppakken

en ook al duurt het een paar jaar...de slagingskans is des te groter

Ik ben blij dat ik de dokters adviezen tegenwoordig wel serieus neem

en nu nemen ze mij ook serieuzer

Ik ga ook ff aan de wandel

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...