Spring naar bijdragen

vrijdag 7-12

Gast A3

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 321
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Igie das een geweldig idee.:heart:

Hallo Jackie,

Gun jezelf de tijd zodat je lichaam en geest kunnen wennen aan een adb. leven joh.

Je bent nog niet zolang bezig om het te proberen dus stel niet al te hoge eisen aan jezelf.

Een kind moet ook leren lopen en valt vaak.

Je lichaam en geest smeken om alc. en jij moet daarmee leren dealen. Dat gaat je zeker lukken als je maar altijd opstaat en blijft proberen dan kom je er zeker.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar is die 20cm sneeuw? Want hier is niets gevallen. :(

Ik ben al naar buiten geweest. Moest even de groene Jalepenos halen bij de Xenos. Zal nu eens beginnen aan de echte dag. Koffie en een boterham.

Wilde mezelf op het dagpact zetten, maar ben vergeten te kopieren. En nu kan ik niet meer terug. Dus zo nog maar een post met het dagpact. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is al een heel goed streven Jackie, dat je er echt voor gaat meid. Je zal zien dat het je gaat lukken, omdat je heel erg gemotiveerd bent.

Ergens hebben we een paar draadjes waarop je b.v. een afscheidsbrief kunt schrijven naar (vriend alcohol ).

Als je het dan moeilijk krijgt kun je daar lezen waarom je gestopt bent. Kijk maar een keertje of het iets voor je is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunsie je ziet bij ieder bericht, aan de rechterkant Quote staan. Als je dat ook doet bij het berichtje van het dagpact, zie je alle namen staan van de mensen die zich aangesloten hebben.

Als je dan onder dat berichtje de Q weg haalt en daar je naam invult en dan op beantwoorden drukt, dan staat jouw naam er onder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo de Bolle is bezig de keukenvloer te slopen. Eerst het zijl eruit en nu het hout dat ik er jaaaaaaaaaaaaaaren geleden onder heb gedaan. En als de Bol iets doet doet ze het niet altijd goed maar het zit wel stevig. Een plank van 10 cm. breed en 1 mtr. lang met zo'n 7 spijkers vast te zetten tja wat moet ik daar nou nog van zeggen hé? :devil:

Ik zou willen dat ik niet zo knap was maar wel wat intelligenter. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jouw post, A3.

Ook ik heb me afgevraagd waarom ik drink. Ondanks dat ik momenteel niet met mijn moeder omga, mijn band met mijn broer moeizaam verloopt, heb ik geen echte problemen. Mijn ouders waren dan weliswaar niet 'normaal' en ook niet in hun opvoeding, was ik een sleutelkind, maar dat heb ik niet als traumatisch ervaren en heeft me niet doen grijpen naar de fles. Want ik heb tot mijn 22e niet gedronken.

De eenzaamheid, het vervelen daarentegen wel. Toen ik nog een drukke baan had, keek ik erg uit naar het weekend. De vrijdagavond alleen op de bank. Maar wat moest ik op zaterdag of zondag doen? En zonder me teveel te voelen in aanwezigheid van een ander, besloot ik de uurtjes maar weg te drinken en te slapen. Als ik het druk heb, bv toen ik mijn hele huis heb geschilderd, of in de tijd van verbouwing, of als ik gewoon een dag druk ben, dan denk ik helemaal niet aan drank en/of eten.

Ik was al bij mezelf ten rade gegaan waarom ik ben gaan drinken. Maar niet omdat ik ongelukkig was. Of iets wilde verdrinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi A3,

Wat een heerlijk eerlijk verhaal. En ik geloof meteen dat mensen uit verveling kunnen beginnen met drinken en dan gewoon verslaafd raken aan dat heerlijke spul, want dat is het!

En ik geloof ook, dat als je maar vaak en genoeg zuipt, je alles kwijt kan raken, gewoon omdat je dan onuitstaanbaar word. En als je dan bij de hulpverlening terecht komt, vinden ze wel een etiketje om op je te plakken, zodat jij denkt: zie je wel, ik heb dit of dat, ik kan er weer een nemen!

Geld natuurlijk niet voor mensen die vóór het drinken diagnoses hebben gekregen.

Ik heb hierover een draad opgezet (week geleden of zo) : laten we onszelf niet van alles aanpraten? heet het

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo A3,

OOk ik heb geen jeugdtraumasof psychische aandoeningen. Bij mij was het ook verveling het vele alleen zijn en een baan waarvan de werkdruk veel te hoog lag. Drank helpt daarbij echt niet dus alles werd nog problematischer, waardoor ik overspannen thuis kwam.

Nu heb ik een stap teruggedaan en bevalt het me prima. Ik doe s avonds de deur nu dicht en ben klaar! Wat een rust in je hoofd.

Ik drink niet meer.................maar als ik veel alleen ben of me verveel voel ik de trek opkomen. Dus ik herken het nu en geef er niet meer aan toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben voor het eerst bewust dronken geworden toen mijn eerste liefde me bedonderd heeft. Of ik heb me laten bedonderen, het is maar hoe je het bekijkt.

Daarna dronk ik om niets meer te voelen en kwamen de problemen vanzelf. Nog meer drinken, nog meer problemen.

Het einde is zoek................ben nu 55 jaar en het nuchtere leven bevalt me prima

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatst vroeg iemand aan mij: "Maar je hebt nooit gedacht dat wat je dronk veel was?" En mijn antwoord was altijd: "Nee, niet echt".

Mijn moeder dronk altijd al vrij veel. Toen ze bij mij kwam wonen, toen ze hier wel een baan had, maar geen huis, dronken we dagelijks een krat bier leeg, samen. Ze vond het aantal niet veel, want het was immers zomer, maar vond het op een gegeven moment wel zonde van het geld. Want ondanks dat we de kosten deelden, het was toch tien euro per dag.

Later toen mijn huis overgedaan werd aan mijn toenmalige partner en mijn moeder een huis had, ging ik bij haar wonen. Elke avond dronken we er twee/drie/vier voor het avondeten, om vervolgens te eten, koffie te drinken en na de koffie, om half negen, opnieuw vier/vijf flessen bier naar binnen te werken. En meestal was het dan nog zo dat ik er één extra dronk, omdat ik later op bed ging.

Ik kon ook dagen niet drinken. Dan had ik gewoon geen zin of was ik op dieet. Maar daar zijn wel de problemen ontstaan. Het niet kunnen slapen. Angstaanvallen. Ander gedrag. En het vreemde is, wat ik persoonlijk nog vreemd vind, en ook niet over uit kan, waarom heeft niemand mij gezegd dat mijn drinkgedrag niet normaal was? Een huisarts bv. na honderd keer aangeven dat ik bv niet kon slapen.

Toen ik op mezelf ging, inmiddels vier jaar geleden, dronk ik nog amper. En ik sliep beter en mijn gedrag was toch wel veranderd. Drie jaar geleden ben ik pas typisch gedrag gaan vertonen. Bier doordeweeks halen, bier dagelijks halen, bier halen van het laatste geld, 'stiekem' drinken (sociaal meedrinken, taks thuis halen) en dat is dan later puur verveling geworden.

Ik kom over als een naïef kind, maar bier stond in ons leven centraal. En ik had echt niet door dat het niet normaal was om meerdere flesjes te drinken. Mijn ouders deden het namelijk altijd. Waren meerdere keren per week dronken. En ik heb me in eerste instantie mee laten voeren. En ik probeer, nu ik hier op het forum ben, te ontleden waarom het me nooit is opgevallen. Waarom ik dacht dat ik normaal gedrag vertoonde en eerder geestesziek was, dan dat ik een drankprobleem had.

Sorry voor de vervuiling, maar ik moest hier opeens aan denken door verhalen van A3 en Kunsie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

Hier ligt een dik pak sneeuw en het sneeuwt nog steeds. Mooi gezicht!

@ A3: goed dat je jouw trigger tot drinken aangeeft. Eenzaamheid is ook wat ik veel lees.

Het is natuurlijk voor iedereen anders en het is goed daar bij stil te staan. Als je weet waardoor je drinkt, kan je er tenminste iets aan proberen te doen.

@ Jackie: wat een bekend verhaal van die whiskyfles! Gelukkig is het voor mij nu al een tijd geleden. Ik zal straks op "wie is wie" kijken of je je daar hebt voorgesteld.

Kom, als je het moeilijk hebt, hier op het forum hoor. Trek duurt niet eeuwig en wij proberen je te steunen tot het afzakt. Ga je andere hulp inschakelen? Ik heb veel geleerd van de online behandeling van Tactive.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...