Jen Geplaatst 8 december 2012 Rapport Share Geplaatst 8 december 2012 En Madeleine is gewoon dom? Komaan zeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 8 december 2012 Rapport Share Geplaatst 8 december 2012 Ben ik dom? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 8 december 2012 Rapport Share Geplaatst 8 december 2012 Biedt is in jouw geval bied, Johan. Dus zonder T, want ik-vorm duld geen t extra. Want ik neem het voor je op en opeens weet je het weer beter en dat vind ik niet lief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 8 december 2012 Rapport Share Geplaatst 8 december 2012 Wat de discussie over het dagpact betreft: ik kan me er wel in vinden dat als je het AdB nog (lang) niet onder de knie hebt, je je beter niet op het dagpact kunt zetten als er een verleidelijke situatie is die dag. En ik kan het weten, vind het nog steeds bijna onmogelijk, dat als mij iets alc. wordt aangeboden, te weigeren. Ben dan wel geen stopper, maar kan ook heel erg de mist in gaan en heb dan grote moeite om weer uit de cirkel te komen. Hoewel het wel steeds makkelijker gaat om de droge periodes langer vol te houden en dichter op elkaar te laten volgen. Mss speel ik een beetje vals, maar het dagpact is wel bijna heilig voor me en zal dan ook nooit daarover liegen. Daar heeft niemand iets aan, vooral ikzelf niet. Truitje, ik vind het dapper van je om het steeds weer te proberen, maar het lijkt me ook zo teleurstellend als het je niet lukt. Dus mss nog even wachten hiermee, is waarschijnlijk te hoog gegrepen op dit moment. Gelukkig is het mij wel gelukt, gewoon door de deur niet uit te gaan, juist omdat ik op het dagpact sta. En idd, morgen zondag, hoewel er altijd winkels open zijn te vinden. Maar ik wil het weer eens minstens een paar weken zonder doen want dat bevalt me uiteindelijk toch beter. En nu niet meer bekvechten, lekker gaan slapen, we zijn hier tenslotte allemaal voor hetzelfde. Daar ga ik tenminste van uit. Welterusten allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 8 december 2012 Rapport Share Geplaatst 8 december 2012 Gelukkig heb ik slechts één pact en dat is met mezelf... Muhaha! 1m+ 6d Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 8 december 2012 Rapport Share Geplaatst 8 december 2012 * Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 8 december 2012 Rapport Share Geplaatst 8 december 2012 Op dit moment ben je bezig met jouw mening doordrukken, Marcel. En dat mag, daar sta je vrij in. Maar ik wil het allemaal wat luchthartiger oppakken. Ik wil niet nog een ban, maar ik snap wel dat de berichten van Johan verkeerd worden opgepakt. Er zit namelijk geen verhaal in. Het is wel uiten van een mening, maar niet concreet. En dat kan op verschillende manieren worden opgevat. Maar om eerlijk te zijn, ben ik het 'hatelijke' omtrent Johan wel zat. En misschien is het de alcohol die maakt dat Johan hier nog steeds komt, zelfs als hij zo de grond wordt ingestampt, maar laten we er gewoon eens over ophouden. Er zit altijd nog iets in onszelf dat niet reageert, dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 8 december 2012 Rapport Share Geplaatst 8 december 2012 Wijfie, daarin heb je gelijk. Ik en Trui lopen nog te kort mee. Maar wat ik gisteren zei meende ik wel. Ik leer hier wel elke dag. Ook al gaat het om persoonlijk alcoholmisbruik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 8 december 2012 Rapport Share Geplaatst 8 december 2012 Ik ben het hatelijke ook wel beu. Johan is niet de enige hier die nog drinkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 8 december 2012 Rapport Share Geplaatst 8 december 2012 Waarom zou je te kort meelopen, Madeleine? Ook mensen die hier al lang meelopen hervallen nog. Dus dat is het verschil niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 8 december 2012 Rapport Share Geplaatst 8 december 2012 * Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 8 december 2012 Rapport Share Geplaatst 8 december 2012 Originally posted by: JenIk ben het hatelijke ook wel beu. Johan is niet de enige hier die nog drinkt.quote> Nee, de nieuwelingen doen nog gewoon mee. Ik zet me morgen ook gewoon niet op het dagpact, want morgen heb ik een feestje. En zo slecht als ik me nu voel, dikke ogen, dikke keel, drinken staat op het menu. In hoeverre mijn vader dat natuurlijk toelaat. En nog tien minuten en ik ga mijn onderbuurman vermoorden (soort van). Want ik zit al vanaf drie uur vanmiddag in zijn herrie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 8 december 2012 Rapport Share Geplaatst 8 december 2012 Dit forum heet alcohol de baas, niet verban de alcohol. Ik wil hier geen discussie stoppen versus minderen opstarten, wél wil ik aangeven dat de minderaars hier ook niet zomaar zitten: ook wij willen alcohol de baas zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 8 december 2012 Rapport Share Geplaatst 8 december 2012 Ik kruiste je, Marcel. Nee, dat heb je inderdaad niet gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 8 december 2012 Rapport Share Geplaatst 8 december 2012 Gisteren schreef ik dat ik verder ben gaan drinken uit verveling. Vanmiddag liep ik met datzelfde verhaal door de stad. Minderaar, stopper, drinker uit problemen, drinker zonder problemen, op het eind heeft het, hetzelfde nodig om te kunnen stoppen, te minderen. Zo en nu ga ik echt mijn onderbuurman wat aandoen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 8 december 2012 Rapport Share Geplaatst 8 december 2012 Helpt niets, om mijn onderbuurman wat aan te doen... Want de kroeg onder mijn slaapkamerraam doet aan 'Laat de zon in jouw hart'. Zo hard, dat slapen bijna onmogelijk wordt gemaakt. Gelukkig kreeg ik ooit oordoppen van mijn onderbuurman, zodat ik wat minder zou zeuren over zijn harde muziek.... En die ga ik zo maar indoen. Ben echt helemaal doodmoe en op. Maandag maar weer eens klagen dat een kroeg in een woondorp niet zolang en zo hard muziek mag draaien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 8 december 2012 Rapport Share Geplaatst 8 december 2012 Onderbuurman begon gisteren opeens met de disco en dan weet ik, ook omdat hij een alcoholprobleem heeft, dat dit dagen, zo niet weken kan gaan duren. Maar ik vraag me nu af wat erger is. Zijn muziek of dat van de kroeg hier beneden... Ik laat hem vandaag nog maar en als het morgen weer zo is, dan ga ik even een heel hartig woordje met hem spreken. Blegh, heb er altijd zo'n hekel aan om anderen aan te spreken op minpunten... Edit; Sinds ik hier woon, drie jaar, had hij elke week weleens slaande ruzie met zijn ex en als ze het wel weer gezellig hadden, en de blauwe plekken waren weggewerkt, was er keiharde muziek. Heb ze zo vaak de politie op hun dak gestuurd. Maar ik blijf aardig. Wat zo ben ik... (Is tevens ook mijn aardige onderbuurman, dus wellicht dat ik daarom meer slik van hem dan van anderen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 8 december 2012 Rapport Share Geplaatst 8 december 2012 Tussen mensen met kinderen gaan wonen, Madeleine, dat helpt. Echt. Boven een kroeg wonen, dat zou voor mij rampzalig zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 9 december 2012 Rapport Share Geplaatst 9 december 2012 Ik heb haar niet meer gezien, Marika. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 9 december 2012 Rapport Share Geplaatst 9 december 2012 Whahaha Jen, ik kreeg laatst een woning aangeboden boven een kroeg Vlakbij mijn werk waar ik nu een uur moet rijden. Alles er nieuw in en een huur waar ik geen nee tegen kon zeggen. Het was niet echt slim als ik dat zou doen zeg maar;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden