haddock Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Sjeu is sier, decorum, niceties. En liegen is ons mensen aangeboren, wat is waarheid? In Nederland noemen de Papen het erfzonde, liegen kan dat nooit zijn, het is onze tweede natuur, gewoon zelfbehoud. Lees en ruik tussen de regels door en zelfs de waarheid kan 'n leugen zijn. En 'n leugen andersom. De Januskop Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Haddock, helemaal gelijk in. In alles wat je zegt. Het enige wat ik me afvraag is waarom ik continu driedubbel de klappen moet opvangen. Ik ga gewoon in 2013 mijn deel van de kosten afbetalen. Maar nu blijft mijn vader boos om het feit dat hij niet alleen in een huis zit dat mijn moeder zo nodig wilde hebben en hij niet, maar ook dat hij de kosten van haar schulden op zich heeft genomen, door mijn cc af te betalen. Ik hoop toch dat we het in 2013 kunnen afsluiten. En dat mijn moeder niet meer voorkomt in het verhaal als het om geld gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Een beetje sjeu mag dus, móet zelfs, als het aan mij ligt. Madeleine, wat haddock zegt misschien dan? Gewoon achter je laten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Haha, vergeet ik weer dat ik een alcoholprobleem heb... Dus dat ik in 2013 ook niet meer drink om niet kwaad te worden. Of te moeten huilen. Emotie mag in 2013. Als het maar niet te vaak is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Je moet nooit geld uitlenen dat je nodig hebt. De realist. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Neem de klappen, je hebt ze ook de ruimte gegeven om die uit te delen. Geef ze die ruimte niet weer, denk aan jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Samen met 'n vriend arm worden heeft wel wat. Maar dan moet je wel zeker weten dat je samen onder de brug wilt slapen. De romanticusmet'ndikbed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Daarom is ze ook uit mijn leven en gaat ze trouwjurken passen met mijn schoonzus. En dat vind ik meer dan prima. Mijn stiefmoeder en pap zijn drie jaar geleden getrouwd en ik was getuige, dat vond ik meer dan genoeg. Ik heb ze me de klappen laten uitdelen en dat moet ik niet meer doen. Twee jaar geleden waren ze hier voor het laatst en lieten in een kwade bui hun gereedschapskist achter. Ze wilde hem 8 weken erna terug om 18.00u precies. Allereerst was ik nog aan het werk, moest ik nog naar huis rijden en wist ik toch niet zeker of ik niet nog even koffie wilde drinken bij een vriend. Boos dat ze waren, want ik moest NU naar huis, want ze MOESTEN NU gaten boren. Heel jammer, hadden ze toch echt 8 weken eerder moeten bedenken. (Beetje pesterijtje, ik weet het. Maar vond het toen wel geoorloofd) Dat is ook het begin geweest van het ontdekken dat er wel iets met mij mis moest zijn en daarna kwam ik er dus achter dat ik gewoon teveel dronk. Etc. Dus ergens moet ik ze ook nog ergens dankbaar zijn, ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Die vind ik heel erg goed, Haddock! Samen met een vriend arm worden, als je tenminste zeker weet dat je samen onder een brug wilt wakker worden. Zoiets iig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Sur le pont d' Avignon on y danse on y danse Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Ou sous! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Vertaling? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 23 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Trust! Alles is goed zoals het is Gejeuzel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Ja, luilak, daar heb je google voor. Of je talenkennis...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 He, Mar, ga jij maar lekker ZIJN, zonder geneu- of jeuzel. Slaap lekker, kippenloze De nietleggendekippenhebbert Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Dat is de luilak in mij. Moet ik nu ook even aftekenen met 'De Luilak'? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Wat jij wil! zou son nr.2 wel zeggen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Ik was trouwens 13 jaar en ging naar Beverce/Malmedy met school. Een stuk van België waar Frans werd gesproken. Maar dat was niet erg, want ik sprak best wel wat Frans.... Ik zei; Je Voudrais un Marlboro. En de medewerker van de Aldi waar ik was begreep niet wat ik wilde. :$ Dus Frans maar gelijk uit mijn pakket gegooid. Duits was daarna aan de beurt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 In den aldi hebben ze geen marlboro, kieken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Tjah, daar heb je 'm. De Luxemburgse kwestie. Belgie is 3 talig.. Dus ken je daar beter 'n engelstalige super uitzoeken, as je voor de pais en vree gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Originally posted by: JenIn den aldi hebben ze geen marlboro, kieken quote> Toen wel. Echt! In Nederland hebben ze bij de Aldi trouwens ook Marlboro en sinds donderdag Coca Cola haha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Engelstalige supers hebben we hier niet, 't is hier verdekke Holland niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Weten jullie, toen ik ooit in Amsterdam was, moest ik overal Engels spreken. Snapte ik de botten van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Ik vind wel dat Frans mooi zingt, qua taal. En dan bedoel ik niet gezongen Frans. Ach, ik hou ook erg van de Citriwen CX! C'est quelque chose a dire, n'est ce pas! De wouldberomaansetalensprekert Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Maar ik heb er vanaf mijn 13e drie jaar over gezeurd dat ik en niet de verkeerde vraag stelde en of ik het niet verkeerd uitsprak. Maar dat bleek niet het geval. Misschien was het wel Hollandertje pesten? Want een vriendin van de reis vroeg in een cadeauwinkel om cadeaupapier en toen ze doorkreeg dat de vrouw haar niet begreep, begon ze te wijzen en toen zei de vrouw van de winkel met een leuk zacht accentje; Maar mevrouw, we hebben geen cadeaupapier. Grrrrr! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden