wijn en nog eens wijn Geplaatst 9 september 2012 Rapport Share Geplaatst 9 september 2012 (bewerkt) . 23 januari 2015 bewerkt door wijn en nog eens wijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 september 2012 Rapport Share Geplaatst 9 september 2012 Hallo wijn en nog eens wijn, Welkom hier. Je hebt nog geen beslissing genomen begrijp ik uit je schrijven of je wilt gaan minderen of misschien zelfs stoppen. Je drinkt steeds meer, zelfs 2 flessen op een dag. Dat is inderdaad geen gezonde ontwikkeling. Je voelt je geen alcoholist en weet niet waarom je drinkt, misschien kun je daar achter komen nu je er mee bezig gaat. Mijn drinken is begonnen om de gewoonte. Van huis uit was er altijd wel een reden en dan ging het voornamelijk om de "gezelligheid". Het hoorde gewoon bij en in mijn leven. Mezelf nooit afgevraagd of het wel gezond en verstandig was. Met problemen in mijn leven dronk ik wel meer dan anders en zeker wel te veel. Dat waren periodes. Om mijn gevoel te verdoven ook toen. Toen kwam er een periode dat ik mee ging naar de kroeg, in mijn jonge jaren nooit gedaan. Daar is het uit de hand gaan lopen. Gezellig en blijven plakken tot de deur dicht ging, het ene biertje na het andere voor mijn neus gezet krijgen en ik dronk ze wel op. In 2009 vond ik het welletjes en ben gestopt. Dit heb ik bijna 9 maanden volgehouden en dacht toen wel weer sociaal te kunnen gaan drinken. Dat lukt ook wel echter niet in de kroeg of bij vrienden thuis. Te gezellig, te lang en teveel. Weer gestopt een periode. En tóch wederom weer sociaal gaan drinken. Vanaf afgelopen 28 februari ben ik echter toch weer helemaal gestopt. Ik vind het makkelijker om helemaal niets te drinken dan te minderen ofwel sociaal drinken. Op 17 augustus had ik een feest waar ik moraal gezien niet onderuit kon en ik liep in de val. Ik kon niet uit de situatie. Ik voelde mij zo in het nauw zitten en ellendig dat ik mijn gevoel verdoofd heb met 3 flessen bier om de avond toch door te komen. Daarna overgestapt op het water, dus de rem werkte wel gelukkig toen. Niet meer genomen hierna tot nu en ben dat ook niet van plan. Waarom zou ik? Waarom zal ik het mezelf dubbel moeilijk maken door het weer te proberen. Ik heb er inmiddels wel vrede mee hoewel er af en toe zeker wel trek is hoor bij lastige dingen in het leven maar juist ook bij de hele leuke dingen om het te vieren. Dan neem ik iets te eten en/of neem een koud glas bubbles, of ik ga iets doen, stukje lopen, douchen, whatever en de trek neemt weer af, duurt meestal zo'n 20 minuten. Ik hoop dat jij hier gaat vinden wat je zoekt. Het forum heeft mij erg geholpen. Er is altijd wel iemand waar je mee kunt delen. Ook heb ik de internetbehandeling gedaan en weet ik nu wat mijn trigger momenten zijn en kan ik daar op anticiperen. De huiskamer van het forum is op de ditjes & datjesdraad, welke iedere dag opnieuw geopend wordt op datum. Voor de rest zijn er legio draadjes waar je kunt lezen én schrijven als je dat wilt. Ik wens je heel veel succes en hoop dat je er voor jezelf een weg in vindt je straks je nicknaam kunt veranderen Het investeren in alcohol in je lichaam heeft de tijd nodig om ook weer uit je systeem te verdwijnen, zowel lichamelijk als geestelijk. Het kost dus tijd, veel tijd. Stapje voor stapje, dag voor dag, dan breekt t lijntje niet. Een helder hoofd is echt een verademing! Groetjesssss Coco Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wijn en nog eens wijn Geplaatst 9 september 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2012 (bewerkt) . 23 januari 2015 bewerkt door wijn en nog eens wijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 9 september 2012 Rapport Share Geplaatst 9 september 2012 Hallo Emanuel, Op de dagdraaad had iemand al gezien onder welke naam je ingelogd bent! Was vast niet de bedoeling! Allereerst ook van mij hartelijke welkom op het forum. Coco heeft je al uitgebreid geschreven en daaarom van mij aanvullingen. Ik heb ook de internetbehandeling gedaan van Tactive en hoewel ik mezelf aardig dacht te kennen, heb ik er veel van geleerd. Vooral zag ik hoe ik mezelf soms in zo'n positie drong dat ik kón drinken. Daarvan was ik me eerst niet bewust. Ik ben eerst een jaar geminderd, maar besloot uiteindelijk toch helemaal te stoppen. Mijn grootste valkuil is dat ik chronische pijn heb. Dat kan ik niet veranderen. Op dagen dat ik "mocht" drinken was het heel moeilijk voor me om me te beheersen als ik ook veel pijn had. Dat wilde ik niet meer en, aangezien ik de pijn niet kan veranderen, moest het de drank worden. Van mensen op het forum hoor je regelmatig dat de trek op den duur afzakt. Dat heb je als minderaar niet. Je bent dan ook nog veel meer bezig met drank, dan als stopper. Zie maar wat voor jou het beste werkt. Ik wens je in ieder geval veel succes en doorzettingsvermogen. Kom naar de dagdraad als je het moeilijk hebt. Meestal zijn er daar mensen die je dan proberen te helpen de trek te doorstaan. We kennen het allemaal, dus je hoeft je voor niets te schamen. Zet hem op. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 9 september 2012 Rapport Share Geplaatst 9 september 2012 Welkom emanuel. De reden dat je de volgende dag nog geen last hebt is omdat je nog redelijk jong bent. 2 flessen wijn is echt veel. Hou dat nog een paar jaar vol en je gaat wel last krijgen. Wat een goed hulpmiddel voor mij was is opzoeken op internet wat alcohol met je lichaam doet, en dat zijn verschrikkelijke dingen. Hier een paar linkjes voor je: alcohol en kanker alcohol en hart/lever Ik heb expres de wat mildere artikelen erbij gezocht, wil je echt weten wat het met je doet dan is er veel meer te vinden. Alcohol is geen antwoord, en zeker niet als het om verveling gaat. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 september 2012 Rapport Share Geplaatst 9 september 2012 Welkom Emanuel, je schrijft: ik kan zonder drank en de reden is eenzaamheid na de verhuizing: kun je zonder drank ook met je eenzaamheid dealen? Want welke reden of oorzaak je ook aanvoert om te kunnen drinken; zodra je stopt of serieus mindert, kom je die onderliggende dingen toch tegen. De alcohol is maar een middel om iets uit de weg te gaan of te verdoven, maar om onverdoofd je leven te gaan leiden en verbeteren, daar is moed en doorzettingsvermogen voor nodig. In een periode van een maand of drie weet je dat je dat allicht tegen komt en misschien schrijf je dan heel andere dingen hier. ik hoop tenminste dat je hier dan nog schrijft en leest. En ook dat je er net zoveel uithaalt als ik ooit en nog! succes:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden