Spring naar bijdragen

Hopelijknooitmeerschamen...


Sportdrankje70

Aanbevolen berichten

Hallo,

Hier ben ik dan, Sportdrankje70.. Een vrouw van net over de 40 die veel van sport houdt maar helaas ook van drank.. Veel drank. Niet dagelijks maar wel veel. Dat is bij mij dus ook het probleem... De meeste hulp die je kunt krijgen lijkt gebaseerd op mensen die dagelijks drinken. Mijn probleem is natuurlijk niets kleiner want ik werk mij hierdoor (in ieder geval) eens per maand flink in de nesten. Dan die schaamte.... Echt erg! Ik hoop dat ik hier de hulp zal vinden die ik nodig heb! Ik heb nog geen "behandelplan" ontvangen maar ik kan niet wachten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Sportdrankje, welkom hier

nog een sporter erbij, heerlijk!

Het stomme is wel dat je in drankjaren

jezelf aardig voor de gek kunt houden met

dat sporten, want het lijkt nog goed samen te gaan ook he.

Pas na het stoppen merkte ik dat mijn konditie toch niet zo goed

was als ik dacht en dat het eerste deel van een sportuur toch meer

ontgiften was en ik mezelf aan het bewijzen was. En dat het zweten

ook niet meteen van het sporten was, maar nog een reactie op drank.

Inmiddels ben ik 3 jaar zonder alcohol en sport weer op het niveau

van 10 jaar geleden en geniet van het niet meer hoeven te bewijzen,

maar juist in het moment zelf. En zo ook met dingen buiten sport om.

Het loont dus je afhankelijk zijn van drank om te zetten in onafhankelijkheid.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sportje, welkom hier.

Je hebt de eerste stap genomen: erkennen dat je een probleem hebt.

We zijn hier met ondertussen al een hele hoop lotgenoten. Vreemd dat de grote buitenwereld hier niet echt mee bekend is. Zoveel dat we achter de schermen houden.

Geweldig dat je mooie dingen hebt kunnen doen met je lijf. Heel fijn om op te kunnen terugvallen.

Heb je al plannen wat je wil? Helemaal stoppen of minderen?

Volgens mij is een tijd volledig stoppen het interessantste om is te kijken hoe je nu verder wil. Zo geef je jezelf de eerlijkste kans. Het is niet steeds eenvoudig, maar velen gingen je voor.

Vraag de hulp die je nodig hebt, hier is steeds wel iemand die een antwoord voor je heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Aller eerst natuurlijk welkom hier, ook ik heb de stap genomen, ruim 2 weken geleden,om mij hier aan te melden en hulp te vragen bij de huisarts.

Aanleiding was dat ik net als jij niet iedere dag dronk maar als ik dronk bleef het nooit bij een paar glaasjes en ook dingen gedaan waarvoor ik mij diep schaam.

Schaamte die ik nooit meer wil mee maken en daarom besloten heb om te stoppen met de alcohol. . Hier hoef je je nergens voor te schamen en zullen vele dingen herkenbaar voor je zijn. Ik lees iedere dag wel even op dit forum en geeft mij enorm veel kracht.

Ik hoop dat dit voor jou ook zo zal werken.

groeten Inge47

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb net je verhaal gelezen. Tja, my story so far. Niet dagelijks drinken (en ook heel goed zonder kunnen), maar als je gaat dan ga je goed. De controle verliezen m.a.g. vandien. Jezelf vaker goede voornemens genomen maar zo nooit lang waar kunnen maken. Stoppen is het enige alternatief dat je hebt. En of dit dan tijdelijk is of voor altijd zul je zelf moeten ondervinden. Bij mij werkte tijdelijk stoppen niet. Na verloop van tijd kwam ik toch weer in hetzelfde schuitje terecht. Besef heel goed dat dit niet zomaar iets is. Nu ben je gemotiveerd en de kunst is om dat te blijven.

Succes!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou jongens, bedankt al zover voor de motiverende woorden! En idd Jane4, soms ging ik hardlopen met een tong van leer en ZWETEN! Kan ook niet gezond zijn natuurlijk. Tja het liefst leer ik matig drinken maar of dat mogelijk is... Dan zal ik wel wat skills moeten krijgen want zelf probeer ik dit al een paar jaar en ga dus telkens weer de mist in. Wanneer ik er 2 heb gehad is de stop eraf! Behalve wanneer ik moet autorijden.. Dan gaat het wel goed...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom sportdrankje ,

ik ben hier ook nog niet zolang maar ik kan nu al zeggen dat ik veel baat heb bij dit forum , ik wacht ook nog op een behandelaar maar door hier te lezen en alle lieve reacties die ik krijg geven me echt kracht , ik hoop dat dat voor jou ook zo zal zijn , sterkte !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Sportdrank, ook van mij.

Goed dat je de stap gezet hebt. Iedereen heeft zijn eigen drankpatroon, maar het (voor mij bekende) feit dat je na twee glazen niet kan stoppen, betekent dat je een probleem hebt. We kennen allemaal de smoezen en het vergoeilijken, maar het probleem onder ogen zien is de eerste stap!

Zoals je in mijn onderschrift kunt zien was ik eerst ook een minderaar, maar op de lange duur werd het steeds moeilijker om me aan mijn voorgenomen aantal glazen te houden.

Je blijft in gedachten toch steeds met de drank bezig. Als je helemaal stopt heb je dat niet. Volgens mensen die langer bezig zijn dan ik, wordt de trek in drank op den duur minder als je helemaal bent gestopt. Daar ga ik voor.

Trek duurt altijd maar een beperkte tijd en als je in die tijd afleiding zoekt, dan merk je dat het weer afzwakt. Je kunt dan bijv. hulp vragen op het forum. Op ditjes & datjes vind je elke dag de dagdraad. Het is onze virtuele huiskamer waar bijna altijd iemand is. We maken lol en bespreken de dagelijkse dingen, maar zodra iemand hulp nodig heeft zijn we weer bloedserieus. Mocht je ondersneeuwen in de vele berichten, dan SCHREEUW je gewoon een keer dat je gehoord wilt worden. Het is n.l. nooit opzet.

Een andere tip is om op bepaalde momenten van de dag, waarop je anders zou gaan drinken, iets vervangends te doen. Voor mij was de tijd voor het avondeten gevaarlijk. Nu zorg ik dat er een kop bouillon o.i.d. klaarstaat.

Er zijn op het ogenblik veel nieuwe mensen. Je kunt ook proberen een maatje te zoeken. Daar is een apart draadje voor. Ik heb zelf ook een maatje en als ik het moeilijk heb kan ik haar altijd bereiken. Via een pb (bij mij het icoontje naast dat van de printer in het bericht) kan je privé-dingen met anderen, zopals bijv. een maatje, bespreken, zonder dat het hele forum kan meelezen.

Hoe dan ook, ik wens je veel succes en hou vol! Mocht je struikelen, sta dan zo gauw mogelijk weer op!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...