irunalone Geplaatst 12 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2013 nee, maar aandoenlijk zijn ze ook weer wel. om 0.00 uur vertelde hij mij net dat hij een seismologischcentrum had gebouwd van een kartonnen doos, een plastic bekertje en een stuk touw! Smelt! En dat is het: het ene moment kun je hem achter het behang plakken en net als je denkt dat t nooit meer goed komt, komt hij met zoiets!!! Grrr! Pubers! (gedeelte verwijderd door de moderator) Trusten Jen, Tot morgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 12 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2013 goeienavond dames, Jen, ik begreep jouw quote van Shoote niet helemaal afgelopen donderdag. Je was het helemaal met hem eens over het niet zeggen als we drinken en dat het hier geen bruin café is. Volgens jouw posting van vanacht om 1.04, drink jij nu ook "volgens jouw normen" Van mij mag je hoor, echt waar, ik heb er niets op tegen. Ook niet dat Irunalone verteld dat ze een paar flesjes wijn drinkt per week. Maar om het dan met Shoote eens te zijn, dat verwonderde me wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 12 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2013 Slaap zacht, irunalone, en geniet maar van die zoon! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 12 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2013 Hoi kunsie, misschien inderdaad nogal onduidelijk van me. Het kan ook zijn dat ik Soothe verkeerd geïnterpreteerd heb, nu ik er over nadenk. Wat ik bedoelde, is dat ik het niet nodig vind - voor mezelf - om bijvoorbeeld vandaag op het forum te melden of ik al dan niet een pintje heb gedronken. Simpelweg omdat ik niet denk dat iemand daar ook maar iets aan heeft. Als ik zou zeggen dat ik nooit drink, dan zou ik echter een dikke vette leugenaar zijn. En als ik laveloos ben, dan hoor ik hier simpelweg niet aan te loggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 12 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2013 Moeilijke vraag, Agnieta. Zelf heb ik nog steeds het idee dat het niet allemaal zo zwart-wit is, maar ik ben dan ook tot wanhoop van menig arts recalcitrant. Enerzijds: volgens de normen van de wereldgezondheidsorganisatie zijn al mijn familieleden alcoholisten. Op een enkeling na, hebben ze allemaal een succesvol leven uitgebouwd en op dit forum zul je ze niet ontmoeten. Toch hebben de meesten van hen ook "regels" ingebouwd waar ze zich aan houden, en gaat het allemaal dus minder automatisch en vlekkeloos dan menig zwaar alcoholist denkt. Zo hebben mijn zus en schoonbroer beslist om tijdens de week niks te drinken, nooit, omdat ze het gevoel hadden dat het alsmaar meer werd. Anderzijds: mijzelf beschouw ik wél als een alcoholist. Er is, laten we zeggen, inderdaad veel mis gegaan eerder. Ik heb één strikte regel: als ik een drankje móet om me te kalmeren of iets dergelijks, zoals onlangs bij mijn ontslag, dan neem ik het niet. Verder heb ik het geluk dat mijn partner erg weinig drinkt. En zo ga ik dus een beetje mijn weg, van dag tot dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2013 Ik denk dat als iemand hier komt, gedronken heeft, en daardoor heel moeilijk zit, hij of zij hier zeker moet komen, en daar over moet schrijven. Misschien kunnen we die persoon overhalen om te stoppen, maar belangrijker is, is dat die persoon deelt omdat ie het er moeilijk mee heeft. Hierdoor zullen anderen niet zo getriggerd worden. Maar als iemand hier komt met het gevoel leve de lol, ik heb gedronken, we gaan een feestje bouwen, dan wordt het een ander verhaal. Het is hier inderdaad geen bruin café. Als iemand anderen het gevoel geeft dat hij of zij zich op dat moment erg prettig voelt, kan dat een ander erg triggeren. We zijn alci's. Dat zal minder gebeuren als die persoon schrijft dat hij door het drinken erg moeilijk zit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden