Spring naar bijdragen

nieuwe dag en nieuw kansen


Aanbevolen berichten

Ik heb trouwens sinds bijna twee weken continu trek. En dorst. Ik drink echt liters aan spul weg en ik eet wat ik voor handen krijg. Nog nooit echt last van gehad. Begint vervelend te worden, want het is net alsof ik niets kan doen zonder iets in mijn handen te hebben of om op te kauwen. Ik heb het ook niet eerder gehad, dus kan me niet voorstellen dat dit met het stoppen van drank te maken heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tja, het is wel continu in de avond dat de hevige trek op komt zetten en dat ik begin te rommelen in koelkast en voorraadkast. Zou ik dan echt onrust aan het weg eten/drinken zijn? Want ik had dan voorheen wel een nootjesverslaving, maar dat vond ik gewoon lekker. Maar ja, bier vond ik ook gewoon lekker haha. Ja, kon weleens onrust zijn nu ik erover nadenk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik weet het Rapilos. Maar ik drink vooral water nu. Al ben ik wel continu teleurgesteld als ik de koelkast opentrek en alleen maar een fles water aantref. Ik weet ook niet waarom ik continu de koelkast blijf opentrekken, want water veranderd niet opeens in frisdrank. Al hoop ik daar wel continu op. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet helemaal, Marika.

In mijn openingspost, dus mijn voorsteldraad, heb ik gezegd dat ik al acht jaar een probleem heb met alcohol. Maar ik drink vanaf mijn 22e en toen was er geen probleem. Er is pas een probleem sinds vorig jaar. Ik heb het gevoel teveel tijd op te eisen, terwijl ik nog maar zo kort een probleem heb. Zeg maar. Terwijl ik me wel besef dat ik een probleem heb en niet voor niets om hulp heb gevraagd eind vorig jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was eigenlijk al "slapen" maar toch nog ff..

Madeleine,

1. Waarom heb je op een bepaald moment besloten om op dit forum te komen schrijven?

2. Vond je zelf dat je een "probleem" had met consumatie van "ongeoorloofde" hoeveelheden alcohol?

3. Uitgaande van de twee vorige vragen, waarom zou "jouw" alcohol- probleem minder belangrijk zijn dan van iemand die 's ochtends wakker wordt op een bankje in een park (om maar weer es een typische metafoor te gebruiken)

4. Ik dacht niet dat er in den beginne, als men zich inschrijft om mee te doen aan dit forum, ergens iets staat van "je mag zoveel postings per dag", of "niet meer dan drie uur/dag ofzo toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VM,

Ik heb me ingeschreven op het forum omdat ik zag dat ik een probleem met alcohol had. Zenuwachtig worden als de winkel bijna sluit en niet weten hoe de dag af te sluiten zonder knetterlam te zijn. Ik vond dat ik heel erg veel dronk en dit werd soms nog meer dan ik 'normaal' zou nemen. Nee, ik zie geen verschil tussen de man in het park en mezelf, behalve dan dat ik nog steeds een dak boven mijn hoofd heb. Maar ja, ik vind wel dat ik aardig wat aandacht opvraag. Ik ben het langer gewend om het zonder te doen, dus waarom zet ik de knop niet om i.p.v. anderen zo om de kop te zeuren? Mensen die andermans hulp beter kunnen gebruiken. Waarbij ik niet zeg dat ik de hulp niet kan gebruiken, maar het voelt alsof ik er gewoon minder recht op heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij werkt het anders...

Ik heb sch;;;;;t aan wat wie dan ook van mij denkt.

Ik schrijf hier al een hele tijd.

En lees nog meer zelfs dan ik schrijf.

Soms heb ik zin om lange, veelzeggende verhalen te schrijven.

Vaak is goede avond/ochtend... genoeg.

Affiniteit heb je met sommigen, met anderen dan weer niet.

Go with the flow...

Komen en gaan..

(ik kan er nog een mooi liedje "aanplakken" over komen en gaan ma ja.. dan gaan ze me weer bannen eventueel..

Omdat ik TEVEEL plaats inneem met mijn "liedjes" (die nochtans altijd wel bewust zijn uit gezocht als antwoord op een voorgaande kwestie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mij mag je de liedjes plakken hoor, VM. Ik snap het hele ophef van Tactive daarover dan ook niet. Maar goed.

Ik kom hier graag, omdat ik in het dagelijks leven tegen niemand kan zeggen dat ik moeite heb met de trek en hier het gewoon begrepen wordt. Het is wel fijn dat het forum er is. Maar toch was het iets wat mij bezig bleef houden. Mss had ik het beter niet kunnen uitspreken.

Nu moet ik hier op het forum gaan uitzoeken wanneer ik Refusal heb gehaald bij de Apotheek. Krijg net een rekening voor een medicijn. En dat bedrag komt niet overeen met het bedrag voor Refusal en iets anders heb ik niet bij de Apotheek gehaald. Behalve dan misschien medicijnen opgehaald die ik al lang en breed had betaald. Gaat lekker zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal. Weer terug.

@ Rapi: goed bezig hoor! Dat eten e.d. hoort erbij.

@ Madeleine, je hebt dus niets geks.

We hebben hier niet voor niets een kilokiller draadje! Als je eenmaal gewend bent om niet meer te drinken, kan je dat extra eten aanpakken. Ik probeer zoveel mogelijk gezonde dingen te eten!

@ Jane: wat klinkt dat heerlijk die vakantie; alleen dat cherso gedoe is minder. Blij dat je een verstandige dochter hebt. Lekker genieten.

Nu eerst verder lezen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Madeleine: die discussie over het teveel plaats innemen door jou hebben we toch al eerder gevoerd. We hebben je bevestigd dat je hier mag zijn en dat we je (probleem) serieus nemen.

Het is wel een trigger, zo'n buurman!:angry:

Ik heb vanmiddag zo'n rotverhaal gehoord. De buren van mijn pleegkleinkinderen hebben twee kleine kinderen, van 1 en van 2. Zij had die van 1 boven in een bad gezet met heel weinig water. De telefoon ging en ze had beneden (alweer) een gigantische ruzie met haar man. Laat nou dat kleintje van 2 de kraan aanzetten in het bad, tot het helemaal vol was.

De baby lig nu in coma in het ziekenhuis. De ouders zijn door een buurman daarheen gereden en hebben onderweg nog veel meer ruzie gemaakt!

Mijn "schoondochter" en een andere buurvrouw hebben, op verzoek van de politie, de boel opgeruimd.

Verschrikkelijk! We waren er helemaal onthutst van.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse,

Wat erg voor dat kleine kind.

Het is misschien ook de reden dat ik me niet teveel kan bemoeien met andere mensen.

Als ik zoiets lees of hoor op het nieuws, dan voel ik me erg betrokken.

En dat vind ik heel moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...