Spring naar bijdragen

hallo weer

sas36

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

een aantal jaren terug was ik hier ook, maar die naam weet ik niet meer, ik ga het nu opnieuw proberen maar vind het wel erg moeilijk. zit hier ook letterlijk weer met angstzweet. heb me dit keer ook aangemeld voor de online therapie (denk ik) maar daar heb ik nog niks van gehoord.'kortom, jullie zij voor mij de eerste actie om er wat aan te gaan doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik realiseer me dat ik wellicht iets te kort door de bocht ben geweest hierboven, maar ik weet het gewoon niet meer. daarom hier eerst een wat uitgebreidere voorstelling: ben bijna 41 jaar, ben getrouwd en heb 2 kinderen. alcohol is al jaren een onderwerp maar met ups en downs. nu ben ik aangeland op een punt dat ik zeg: het moet anders !! ik drink gewoon te veel en eet geen maat te houden. door de weeks gaat het op zich prima maar in het weekend kan ik niet stoppen lijkt het. kortom na al die jaren zeg ik nu voor het eerst heel hard dat het zo niet meer kan.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sas, welkom terug.

Goed besluit.Veel mensen hier hebben baat gehad met

de online therapie.

Drink je dagelijks?

Weet je nog waarom je na je eerste aanmelding

hier weer meer bent gaan drinken?

Inzicht in je drankgedrag kan je helpen

oud gedrag te herkennen.

Je bent niet alleen, Sas.

Schrijf mee, vooral als je het

zwaar hebt!

Ga voor deze kans op een helder leven!

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai gwen,

ik moet ook weer even uitvogelen hoe het forum, werkt, maar ik doe mijn best denk ik dan maar.

ik drink niet dagelijks maar als ik de kans krijg wel, het probleem is dat als ik eenmaal een glas gedronken heb ik eigenlijk niet meer kan stoppen en dan door ga drinken en daar baal ik van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je gwen, ben op dit moment nog erg zoekende maar ook nog erg in mijn eigen emotie dat ik het nu onderken, dus dat is ook al een stap, misschien wel de grootste,. zit huilend achter de computer,maar weet wel dat ik iets moet doen. daarom hier op zoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sas,

Welkom terug. De eerste stap is inderdaad gezet! Ik heb ook de internetbehandeling gedaan en het heeft mij veel inzicht gegeven. Ze hebben veel aanmeldingen, maar als je niet snel een antwoord krijgt, probeer je het gewoon nog eens.

Kom op de dagdraad hoor, voopral als je het moeilijk hebt. Vaak lukt het om niet te gaan drinken door de gesprekken met leden van het forum.

Wat je zelf al kunt doen (dat vragen ze ook bij Tactive) is een alcoholschrift bijhouden: wat heb je gedronken (horecamaten!), hoeveel, was je alleen, wat voelde je.

Je leert ook je patronen te veranderen. Ik begon met drinken voor het avondeten. In plaats daarvan zorg ik nu dat ik een kop bouillon drink. Daarna is de trek doorgaans over. Het is sowieso goed om voldoende en gezond te eten en te drinken, dat vermindert de trek.

Ga er weer voor, samen met ons. Ik wens je veel succes en hou vol hè!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug Sas. Een belangrijke stap gezet.

Ik ben bezig met de online behandeling. Heel erg de moeite waard. Ik ben er zeer gelukkig mee.

Je schrijft geloof ik dat je hier een paar jaar eerder was. Pas op dat je geen dubbele account hebt. Zo heet dat geloof ik. Anders krijg je een ban en dat zou wel heel vervelend zijn.

Ik denk dat je even bij de moderator moet zijn. Vraag het anders even op de dagdraad.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sas

Fijn dat je er bent

ik ben ook net met de online behandeling begonnen

ik deed precies het zelfde als jij... zodra ik 1 glas dronk moest en zou ik er meer

en mijn probleem ik dronk iedere dag de eerste............................dus en dat al meer dan 5 jaar lang

ik werd misselijk van mezelf

dat ik mijn eigen afspraken niet kon houden.

nu ben ik voor het eerst 10 dagen droog

maar het grootste aandeel daaraan leveren mijn lotgenoten op het forum.

me aanmelden op het dagpact!

als je wilt kan je steun krijgen van lotgenoten

ga er voor meid!!

lfs truitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allen,

bedankt voor de reacties. Ik reageer nu met een ander account omdat ik anders inderdaad een dubbel account had. de moderator kon gelukkig wel mijn oude inloggegevens naar boven toveren en nu kan ik weer inloggen. Dus Sas1971 bestaat niet meer nu weer Sas36

en het weekend staat voor de deur. sinds jaren gisteren al niet meer op donderdag gedronken (het weekend begon zeg maar steeds vroeger) ga straks naar een verjaardag en ben erg benieuwd of ik dat ga volhouden. heb eigenlijk met mezelf de afspraak gemaakt dat ik 2 glazen mag drinken maar ik weet eigenlijk niet of ik dat kan.

ik zal me eens gaan mengen in de dagelijkse gang van zaken hier, merk wel dat ik behoefte heb om het er met mensen over te hebben die dit snappen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sas 36.

Gisteren aan het begin van een voor jou

moeilijk weekend zat je hier op het forum

met een pot thee.

In plaats van dwangmatig thuis een fles wijn

weg te klokken om het "sociaal drinken"

in te halen.

Goed toch?

Wat is je plan voor dit weekend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: gwen

Hoi Sas 36.

Gisteren aan het begin van een voor jou
moeilijk weekend zat je hier op het forum
met een pot thee.

In plaats van dwangmatig thuis een fles wijn
weg te klokken om het "sociaal drinken"
in te halen.

Goed toch?

Wat is je plan voor dit weekend?quote>

hai gwen,

mijn plan voor dit weekend is om in ieder geval niet te drinken. gisteren nog gezwicht voor 3 glazen op de verjaardag maar toch wel beter dan hoe het voorheen ging. vanochtend vroeg opgestaan en gelijk dingen gaan doen (zie ook dagdraad)

verder zie ik wel op tegen vanavond, zit te denken om met de kinderen spelletjes ofzo te gaan doen. verder voel ik me goed maar ook weer niet, maarja, dat zal wel even blijven.
verder heb ik hier gezegd dat ik wil minderen maar misschien moet ik wel zeggen dat ik niet meer drink maar dat vind ik nog erg moeilijk om hardop tegen mezelf te zeggen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...