Spring naar bijdragen

ontspanning

tobie

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen! ik ben nieuw hier, ik wil al een tijd stoppen met drinken, maar heb een paar uur geleden besloten om er nu echt voor te gaan. Op mijn lijstje "nadelen" stond heel vaak ; wat moet ik dan gaan doen om te onspannen en hoe deel ik mijn tijd in? Hoe gaan jullie daar mee om?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tobie,

Eigenlijk hoort jouw onderwerp onder het hoofdstuk 'tips en adviezen' en niet onder ditjes en datjes, ja, je moet van goede huizen komen wil dit je allemaal lukken.

Maar, nu hij hier staat, drinken is voor een groot deel een gewoonte. Je komt thuis en neemt een wijntje. Volgens mij heeft daarom iedereen het op een verschillend tijdstip moeilijk omdat de een normaal om 16.00 uur begon, de ander als ie om 18.00 uur uit zijn werk kwam en een ander als ie 's avonds tv keek. Volgens mij is een groot deel van de oplossing een nieuwe gewoonte in de plaats brengen.

En ik ben in het begin vaak gaan douchen als ik dorst kreeg. Dus in plaats van een fles opentrekken zette ik de warme kraan open. En wat te doen met je extra vrije tijd? gewoon, ervan genieten! En dat doet iedereen op een verschillende manier. Houtje schreef dat al op dat andere draadje maar we hebben inderdaad een zeer fanatieke fietser hier, veel mensen die hun auto of hun huis gaan poetsen. De gékste dingen gaan ze doen. Hermiena ging haar oude keuken soppen die ze erna er uit ging breken, ik weet van Fleur dat ze foto's ging plakken. Benen ontharen, lees ik ook regelmatig. Maar de meesten van ons hebben ook aardig wat uurtjes hier op het forum doorgebracht.
Niet bang zijn voor je extra tijd. Zie het als pure luxe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tobie,
Ontspannen zonder alcohol?
Om te beginnen: heb je al eens kruidenthee geprobeerd? Heerlijk.
En zoals hierboven al stond beschreven: wij deden geloof ik de gekste dingen tegen de trek: een rondje lopen (mijn arme hondje heeft nu ingekorte pootjes), douchen, drop eten, bezig blijven. Misschien niet erg ontspannend voor jou momenteel. Maar bedenk, de echte beloning krijg je de volgende ochtend als je fris weer wakker word. En dat geeft je een kick om door te gaan.
Succes en sterkte,
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fleur, Ik ga inderdaad dat soort dingen proberen. Het gaat er nu misschien wel om dat ik echt wil gaan stoppen en doodsbang ben voor wat er gaat gebeuren. Ik kan me op dit moment nog niet goed voorstellen hoe mijn leven er nu uit gaat zien, ik vind drinken heerlijk omdat ik dan nergens mee bezig hoef te zijn, maar de schaamte begint me te raken en de puinhoop die ik van mijn leven maak ook. Ik zal eens even zoeken naar een 'draadje' waar ik hierover kan kletsen.

Bedankt voor al je tips in ieder geval!

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tobie,
Er was ooit een draadje: tips tegen trek, maar ik weet niet of dat nu nog onder het draadje archief te vinden is. Zo niet, kunnen we de moderator vragen dit weer op te hijsen. (leuke woordspeling).
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tobie,

Ik wordt door het niet drinken vanzelf al zo heerlijk ontspannen.

Om te beginnen mijn lijf: soepel, warm, zacht.
Toen ik nog dronk had ik heel vaak erge pijn in mijn nek en bovenrug en voelde ik van alles door me heen gieren. Je kent dat vast wel, al die alcoholverbranders die zo hard aan het werk zijn dat je hele lijf er strak van staat.

En dan mijn hoofd: rustig, stil, helder.
Dat was wel anders een paar maanden geleden! Als ik een kater had dan schoten van 's morgens vroeg tot aan 's avonds de volgende borrel allerlei idiote gedachten door me heen. De meest onverklaarbare nachtmerrie-achtige scenario's speelden zich af in mijn hoofd. En als ik gedronken had dan was m'n hoofd compleet blanco. Alles weg. Dat ken je vast ook wel.

Dus wat ik doe om te ontspannen? Ik geniet van de ontspanning die ik ervaar. Ik doe alles behoorlijk langzaam zodat mijn lijf niet hoeft te stressen. Ik ga naar bed als ik daar zin in heb en val dan in een lome droomslaap waar ik ontzettend uitgerust van wakker word. Ik mediteer langer dan ik eerder deed (elke ochtend tenminste een half uur) en bij dat mediteren doe ik gewoon helemaal niets, niet eens mijn hoofd stilzetten of me ergens op concentreren of zo. Ik kan véél gemakkelijker dan vroeger iets uit mijn hoofd zetten als ik geen zin heb om me er mee bezig te houden (de belastingpapieren bijvoorbeeld). Ik denk er niet voortdurend aan dat ik dat nog moet doen.

Wat mijn boodschap is? Misschien valt het wel heel erg mee Tobie, misschien ben je bang voor iets dat helemaal niet zal gebeuren. Dus doe het maar gewoon, stop met drinken en stel je open voor alles wat zich dan aandient. Misschien staat zo'n houding mijlenver bij je vandaan, maar probeer het gewoon eens!

Heb je hier wat aan?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...

Ik heb helaas, helaas een aantal verschijnselen nog steeds die ik ook had toen ik teveel dronk (tja één iemand moet de uitzondering zijn hè)... maar ik val niet meer om 8 uur na het eten op de bank in slaap, ik weet nog wie ik gebeld heb en wie ik gemaild heb...

Ik doe mijn huishouden beter en netter, en kijk standaard 3 x per week CSI dan moet iedereen (kids) wegzijn en dan ga ik haken/breien.

Ik was mijn auto erg vaak en geniet er erg van als die schoon is. Verder is mijn werk beter (maar ik ben perfectionist dus nooit genoeg) en heb ik een nieuwe verslaving: DIT FORUM. Heerlijk..... nog nooit zoveel (h)erkenning gehad....

Ik wil nog iets schrijven over beloningen, op een ander draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...