lc Geplaatst 9 oktober 2006 Rapport Geplaatst 9 oktober 2006 Hallo allemaal,Ben al eerder op het forum geweest, maar heb in eerste instantie eerst het een en ander gelezen en niets geschreven. Ben dus eigenlijk nieuw. Heb een goede 6 weken geleden een wending gegeven aan mijn leven en wel op het gebied van alcohol. Het begon inmiddels structureel een probleem te worden en vooral de hoeveelheid en de soms idioote tijdstippen (in het weekend tegen eind vande ochtend e.d.). Mijn drankgebruik kwam en komt voort uit een lange tijd modderen met gezondheid (wat hier overigens even helemaal los van staat), oude koeien en meer. Ik merk dat ik er eigenlijk best veel moeite mee heb niet gewoon een lekker glaasje te drinken in het weekend. Het is ook niet zo dat ik het voor de rest van mijn leven wil afschaffen, maar het moet onder controle komen. Het gaat al een stuk beter en drink ook niet meer door-de-week. Wegens omstandigheden kan ik eigenlijk nu even helemaal niet drinken, maar de verleiding is groot. Vorige week donderdag ben ik dan ook de fout ingegaan en daar baal ik stevig van. Hoe gaat dat bij jullie en wat doe je om dit aan te pakken? Door die outburst heb ik nu flinke ruzie met mijn vriend. Ik krijg nu naar mijn hoofd dat ik me niet aan afspraken hou en dat hij voorlopig niets meer weet te zeggen en weet ook niet wat te doen. Ik geef hem daar ook wel gelijk ik. Nu las ik op internet dat het heel moeilijk is om een partner er tussen te hebben. Hij wil het beste voor me en let dan ook op me, maar ik word er gewoon zenuwachtig van. Als ik al kijk naar een fles voel ik me al schuldig, terwijl ik juist al actie heb ondernomen. Het is welliswaar nog niet perfect en foutloos, maar toch. Hebben jullie ervaringen met partners en zo ja, hoe ga je daar mee om?
Kohtje Geplaatst 9 oktober 2006 Rapport Geplaatst 9 oktober 2006 Hallo Ic,Is dat nou een I of een l (ie of el) voor lc?In de allereerste plaats welkom op dit forum.Op wat je hier allemaal vertelt zul je verschillende reakties krijgen. Eén daarvan, die niks met je probleem te maken heeft, zal zijn dat je je introductie het best in de rubriek Wie is Wie kan plaatsen, daar hoort ie meer thuis en valt ie ook meer op. Daarna is het verstandig om op het dagdraadje (rubriek Ditjes en Datjes) mee te lezen en te schrijven, omdat dat de drukst bezochte draad is. Maar dit zijn dingetjes die wel meer nieuwkomers overkomen, je moet hier ook nog thuis raken, dat is logisch....Dan zal ik je nu ook mijn persoonlijke antwoord geven op je vraag. Ja, ik heb ook ervaringen met m'n partner, m'n vrouw in dit geval. In de tijd dat ik nog dronk hadden we in het begin vaak ruzie. Ze verweet me van alles (terecht) en ik schoot in de verdediging (onterecht). We kwamen op deze manier niet verder, het werd van kwaad tot erger. Op een gegeven moment stelde ze me voor de keuze: of de drank de deur uit of ik de deur uit. Gevolg: ik raakte nog meer in de knel en ging nog meer drinken. Op een gegeven moment kon het me allemaal niks meer schelen en ben ik in een onbezonnen bui een keer met drank op in de auto gestapt. Prompt die eerste keer dat ik dat deed werd ik aangehouden en raakte m'n rijbewijs kwijt. Dit was voor mij een dusdanig frustrerende ervaring dat ik besloot om hulp te zoeken. Via m'n huisarts ben ik in het circuit van de verslavingszorg terecht gekomen. Ik heb uiteindelijk een interne behandeling in een verslavingskliniek ondergaan en ben nu sinds bijna een half jaar helemaal van de drank af. Door systeemtherapie samen met mijn vrouw hebben we samen leren omgaan met alle veranderingen die mijn drinken en het nu ineens stoppen teweeg hebben gebracht, zowel voor ons samen als naar de sociale omgeving toe. Mijn vrouw kreeg ook (zij het in zeer geringe mate) begeleiding, en kreeg op het hart gedrukt om mij in mijn drankgebruik sowieso niet aan te moedigen, maar er ook niet tegen in te gaan, omdat dat het probleem niet op zou lossen. Ik moest het zelf doen, zelf willen. En daar was de therapie bij mij voor nodig, om de oorzaak van mijn willen drinken op te sporen en die oorzaak aan te pakken.Dit is allemaal heel goed gegaan en momenteel is de verhouding tussen mijn vrouw en mezelf weer zoals die was ten tijde dat ik haar voor het eerst ontmoette (a.s. vrijdag 21 jaar geleden!).Okee, ik hoop je hiermee wat duidelijk gemaakt te hebben. Denk even aan dat eerste stukje alsjeblieft. O, en nog even wat, een aanspreeknaam is ook wel prettig, mag ook een nickname zijn hoor, hebben de meesten hier, maar een beetje makkelijk te typen graag (dit is een persoonlijke wens, geen plicht)Vriendelijke groeten, Kohtje.
lc Geplaatst 9 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst 9 oktober 2006 Beste Kohtje,Dank voor je bericht. Ik kan hier wel wat mee, hoewel het lastig blijft richting hem. Momenteel wil hij helemaal niet praten en dat maakt het voor mij ook niet makkelijk. Krijg dan juist ook inderdaad de neiging alcohol te kopen, maar goed, weet me nog te beheersen. Ben aan het zoeken geweest (zal wel beetje dom zijn), maar weet niet hoe ik me op de wie is wie moet zetten. Kom er ook niet uit via de helpbutton. Tja, aanspreeknaam, zal es verzinnen, mijn voornaam is namelijk ook niet te schrijven voor de meesten.Groet,L
Kohtje Geplaatst 9 oktober 2006 Rapport Geplaatst 9 oktober 2006 Hai, Een el dus....L, mooie naam. Oosteuropees? Pools, Russisch? (doet er niet toe hoor)L, als je inlogt op dit forum zie je twee koffertjes verschijnen. Bij het bovenste koffertje staat Alcohol de Baas (8 sub categories). Dat klik je aan en dan kun je kiezen uit de verschillende categorieën door er een aan te klikken. Eigenlijk heel simpel, maar ja, je moet het maar even weten. Succes.Enneh...Koop nou maar geen alcohol. Je zult je met een nuchter hoofd misschien niet altijd even prettig voelen, maar je kunt je vriend in elk geval wel recht in de ogen kijken (letterlijk en figuurlijk)Groetjes, Kohtje.
lc Geplaatst 11 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst 11 oktober 2006 Dank kohtje,Ik sta ook op de wie is wie. Wat betreft het vriend verhaal, die wil helaas meer afstand nemen en zich er niet meer mee mengen en dan bedoel ik letterlijk heel veel afstand. Begrijp hem wel, maar moelijk is het ook. Toch ga ik volhouden en doorzetten, ondanks dat zijn timing niet echt gemakkelijk is, maar daar kan hij weinig aan doen.L
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden