MKB Geplaatst 7 november 2006 Rapport Share Geplaatst 7 november 2006 Ik heb zojuist mijn partner weer betrapt op stiekum drinkenik had haar daar al eens op gewezen maar zij ontkent het catagorisch.Vanmiddag vond ik weer een 1,5 ltr fles sherry in haar klerenkast onder de klerenwat moet ik in hemels naam doen???Ze gebruikt een regiment aan medicijnen en ik zie haar gezondheid per dag minder worden.Ze kan zeer moeilijk alleen lopen.Ze wijt dit aan haar geestelijke toestand maar ze is lang niet gek zoals ze het zelf steltWat moet ik doen haar weer met de fles confronteren of niets zeggen en kijken hoe het afloopt?Ben zelf een stevige drinker maar heb maandag besloten geen drank meer in huis.Het is nog maar een dag dus er kan natuurlijk alles gebeuren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 7 november 2006 Rapport Share Geplaatst 7 november 2006 Beste MKB,Dit is een heel moeilijke kwestie.Het is me duidelijk dat je veel geeft om je vrouw en heel bezorgd bent om haar gezondheid.Ik begrijp dat je haar al eerder hebt geconfronteerd met verstopte flessen die je vond?Het lijkt mij dat ze in een ontkenningsfase zit, in ieder geval naar de buitenwereld toe en confronteren roept alleen maar meer spanningen op ( althans, zo was het bij mij),niet alleen bij je vrouw maar ook bij jezelf.Ik vind het wel heel goed van je dat je hebt besloten zelf geen drank meer in huis te halen. Betekend dit dat je ook niet meer drinkt? Want in dat geval gaat het bij je vrouw wel meer opvallen dat ze veel drinkt denk ik. Ik bedoel, als zij drinkt en jij niet dan valt dat gewoon wel op. En verder bestaat er een forum voor partners van alco's. Ik ben vergeten hoe het heet maar misschien weet iemand anders het wel. En zit je echt met dringende vragen dan is er ook zoiets als ALANON, volgens mij is dat voor partners en kinderen van alco's.Heel veel sterkte in ieder geval. Hartelijke groetjes,Cato Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 7 november 2006 Rapport Share Geplaatst 7 november 2006 Ja, ik heb even gegoogled en het heet ALANON Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 7 november 2006 Rapport Share Geplaatst 7 november 2006 Een forum voor partners en kinderen van alcoholverslaafden is:IKENMIJNALCO.NLHeel veel sterkte. Ze moet zelf tot inzicht komen dat het zo niet kan. Je kunt haar niet redden, wel wijzen op bepaalde dingen (huisarts, hulpverlening enz.) maar uiteindelijk kan ze zich -met deze hulp eventueel- alleen maar zelf redden. Ze moet zelf willen en ook erkennen dat ze een probleem heeft en daar niet alleen zichzelf maar ook haar naasten mee kapot maakt.Nogmaals, heel veel sterkte.Groet, Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 8 november 2006 Rapport Share Geplaatst 8 november 2006 Hallo MKB,Mijn ervaring is, dat het alleen maar weerstand oproept.Ze zal het helaas zelf moeten doen en ook al wil je haar zo graag helpen, zij moet constateren, dat ze een probleem heeft.Ik heb ook tijden alles verstopt, op de gekste plaatsen, maar mijn man vond het altijd.Hij heeft zelfs al onze drank een keer door de gootsteen geflikkerd, ik blij dat ik nog wat verstopt had.Totdat ik opeens besefte, dat ik hem, maar ook mezelf voor de gek had.We hebben samen een afspraak gemaakt, dat ik zou minderen, het liefst stoppen natuurlijk en dat ik NOOIT meer stiekem zou drinken.Nu na maanden gaat mijn man me qua alcohol verstoppen weer vertrouwen. Ik verstop ook niets meer, maar ik probeer wel te stoppen.Sterkte er mee, want alcohol maakt meer kapot, dan je lief is.Sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden