Spring naar bijdragen

Vreselijke diarree


Mai

Aanbevolen berichten

Ik heb ongeveer de laatste 4 weken last van een hevige diarree. In eerste instantie dacht ik dat het te maken had met mijn ongesteld worden. Daarna bleek de buikgriep rond te waren in het dorp.. maar, we zijn al dik 4 weken verder..
Tijdens mijn drinken had ik er wel altijd last van, maar juist na gestopt te zijn, had ik weer van die lekker normale ontlasting.
Ik denk zelf dat ik misschien door dat vele gezuip mijn darmwand heb aangetast, of dat ik een voedsel(lactose,-)intolerantie heb opgebouwd. Ook heb ik altijd wel veel last gehad van candida-infecties. Herkend iemand mijn verhaal? Wat kan ik het beste doen. Ik merk na vanmiddag wel dat koffie en roken niet erg helpen, en de pannenkoek met spek vanochtend ook niet.... (nu niet allemaal roepen; jaahh hálloo!!), maar nogmaals, de eerste weken ging het goed.
Het bezoek aan de huisarts stel ik liever nog even uit....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, een zéér prangende vraag, waar ik het antwoord schuldig op moet blijven. Afkick, zie ik niet zo zitten. Een virus kan hardnekkig zijn. Veel, heel veel water drinken, ook tegen uitdrogen.

Mijn advies is, toch even bij de dokter langs. Groetje van Soothe. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

J aik kan me bij Dr Soothe aansluiten ..d.e dokter na 4 weken diaree lijkt me een goed plan..en jij veel water drinken!
Arme ziel.
Ik ga morgen voor mijn aambeien die willen bij mij maar niet weg gaan en de hele dag het gevoel hebben dat je moet poepen..daar wordt ik ook niet goed van!
Zo is dat er ook weer even uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond marjo ,
voor mij een herkenbaar iets
vroeger toen ik dronk was ik ook aan de platte , na mijn stoppen met drinken is het soms gewoon soms plat
misschien ligt het er hem aan dat ik meer koffie drink of anders eet
indien jij je zorgen maakt zou ik er toch voor kiezen om naar de arts te gaan want piekeren is niet goed voor ons :-((
succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ik denk alleen maar aan een aanhoudend virus (dus: dokter !!!! en dan bij het weggaan zeg je met je hand op de deurknop: by the way, ik drink stukken minder HARTSTIKKE GOED HE maarreeee kan het daarmee te maken hebben wellicht) of je slikt stiekum Campral want daar krijg je zeer onaangename diarree van (de meeste mensen).

Dus, de dokter, de dokter of de dokter, je mag zelf kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee, ja bedankt hoor. Ik had het zelf ook al bedacht natuurlijk...
morgen maar een afspraak maken..
Safi, sterkte met je aambeien, ook erg pijnlijk!
Water drinken doe ik, vooral veel kamillethee momenteel. Met mijn extreme vermoeidheid erbij maak ik me toch wel een beetje zorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: voor mij zeer herkenbaar. Ik wilde ook niet naar de dokter. Heeft ook weken en weken geduurd voordat het normaal was. Toen dronk ik weer weken niet en na een dag alcohol hup, weer weken last van de darmen. Waarschijnlijk zijn je darmen allergisch voor alcohol. Tenminste voor mij is dat zeker. Had op een gegeven moment ook vreselijke aambeien. Haast niet uit te houden. Nu na 6 weken kan ik zeggen dat het bijna over is. Wel ben ik op mijn eten gaan letten. (snoep nu wel meer), maar toch geen vette en zware gerechten en geen vlees. Nu ineens realiseer ik me dat daar ook die moeheid vandaan kwam. Sinds kort heb ik daar ook geen last meer van. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb waarschijnlijk toch met een hardnekkig virus te maken gehad..
Als ik weer ga drinken, weet ik zeker dat dit één van de eerste dingen is wat terugkomt..
Dus; niet doen ... laat maar!
Bedankt voor alle reacties op deze prangende vraag! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hai ...even een vraagje ik heb er ook last van ...vooral als ik stop of ik ga weken niet ook geen pretje

Mijn gedachte is (want heb al darmonderzoek laten doen) dat mn seroxat gaat werken omdat ik geen alcohol drinkt en dat ik daarom de bijverschijnselen krijgt. 'Diaree o.a. dat trekt naar een maandje wel weg kan ik zeggen. Maar misschien heb je helemaal geen medicijnen.
Ze zeggen toch wel eens een biertje staat voor 2 bruine boterhammen nou als ik stop met bier lijkt t wel of ik overgaat van bruin naar wit brood ...zoiets.

En ja veel drinken hee..spoelen dat lichaam en als je spa blauw drinkt loopt het t er bijna gelijk weer uit...ik bedoel dan plassen hoor

Groeten,
Arco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...