Otje Geplaatst 23 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2009 In november ben ik jarig en om je eerlijk te zeggen zie ik mezelf dat dit jaar niet zonder alcohol doen, behalve als er iets heel erg leuks tegenover staat. Daarom dit draadje, voor ideeen om op een andere wijze een feestje zoals kerst, oudjaar, verjaardag te vieren....Mn eerste idee is om ipv het geld wat ik normaal gesproken kwijt ben aan alcohol, voor mezelf en de visite lekker voor mezelf te houden en op de dag van mn verjaardag nieuwe kleding gaan kopen in Amsterdam, of naar een hele duren kapper gaan Of als ik iets met mensen wil doen ze te trakteren op een avondje theater, en dan natuurlijk het liefst en buikdans optreden...Of mezelf te trakteren op een buikdansworkshop. Zoiets ???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2009 Hoi woman,Op het Indisch etentje met fam. gisteren (door 2 zussen georganiseerd) is spontaan het idee ontstaan dit vaker te doen.Ik ben begin en mijn oudste zus half okt. jarig, dus nu gaan we 9 okt. samen weer een thema etentje geven in mijn huis. Wij zorgen voor de basisdrankjes en iedereen neemt een gerecht mee. Soort eten verzinnen wij, zodat we de drankjes die erbij passen kunnen verzorgen. Dat kan natuurlijk ook alcoholvrij. En iedereen kan zich lekker uitleven en zijn/haar beste beentje voorzetten. En ik laat de alcohol staan natuurlijk, zorg voor lekkere aparte alternatieven, mijn zus kan de alcohol verzorgen en iedereen deelt de restjes na afloop. Ik het verleden gingen die restjes bij mij in no time op als iedereen was vertrokken en die valkuil wil ik niet meer. Voor mijn volleyvriendinnen doe ik al jaren een sauna-avondje en dan wordt er amper gedronken en nemen ze zelf de alcohol mee (terug).Ik hoop dat je nog veel reakties krijgt en dan zit er wat wel wat bij wat je inspireert.Leuk idee om het maar in de groep te gooien!groetjes jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vladimir Geplaatst 6 september 2009 Rapport Share Geplaatst 6 september 2009 Pas geleden een sushi-zondag georganiseerd.Echt waar, als je sushi leert maken, dan is dat een bezigheid voor alle aanwezigen.De gesprekken komen dan vanzelf op gang.En niets hoeft mèt drank; waarom de goede dingen uit het leven weren?Natuurlijk is een theateravond met vrienden een hele goede optie.VOORAL als je op voorhand met de mensen die meegaan afspreekt, dat iedereen nuchter blijft.Het is tenslotte jouw verjaardag, niet?Dát zou pas een verjaardagskado zijn; een onwijze avond, waarin drank totaal geen rol speelt!Als je het dan hebt over herprogrammeren van jezelf, zou ik het daar gaan zoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden