Jorine Geplaatst 7 november 2013 Rapport Share Geplaatst 7 november 2013 Hoi allemaal, Ik ben een jonge vrouw van 21 jaar en ik heb al sinds ik me kan herinneren problemen met mijn alcoholgebruik. Nooit kon ik eens gewoon genieten van een wijntje of twee. Nee, het moesten er zoveel zijn dat ik mij de volgende dag niks meer kon herinneren. Sinds 2 jaar drink ik ook (grote hoeveelheden) in het geheim. Mijn moeder weet inmiddels dat ik een alcoholprobleem heb (mijn vader is overleden) maar we hebben het er nooit over, wat ik eigenlijk prima vind. De afgelopen 3 maanden heb ik het volgehouden om niet te drinken, de laatste weken ging het moeizamer en moeizamer. Tot vrijdag, toen kon ik het echt niet meer uithouden en ben naar de slijterij gereden. Ik heb ook hulp gehad voor dit probleem, eerst individueel gesprekken bij een verslavingskundige, dat ging met horten en stoten al was het een ontzettend lieve vrouw. Daarna nog een aantal maanden in een groep voor mensen met een middelenprobleem, maar daar ging het voornamelijk over drugs. Desondanks heb ik er wel veel aan gehad. Eigenlijk drink ik voornamelijk om mijn dagelijkse sores te vergeten, ik heb een hoop psychische klachten, een heftig verleden en naar mijn diagnose wordt nog onderzoek gedaan. Ik heb veel opnames achter de rug maar ik ben sinds kort weer begonnen aan een opleiding. Mochten jullie nog vragen hebben, stel ze gerust. Groetjes Jorine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 november 2013 Rapport Share Geplaatst 7 november 2013 Hallo Jorine, welkom hier. Foei wat een zware jeugd! Drinken om sores te vergeten, stress te verlichten, ontspannen in kunnen slapen, er zal veel herkenning zijn als we je hier lezen. Drank is ook een drug, ook drugs worden om dezelfde redenen gebruikt meestal. En ook die werken verslaven. Dus wij hebben ook een middelenprobleem. Je hebt aan die 3 maanden gezien wat het het je oplevert. En je komt hier niet voor niets, ik zou zeggen ga ervoor Jorine en je hebt nog heel veel goede en hopelijk minder zware jaren voor de boeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 7 november 2013 Rapport Share Geplaatst 7 november 2013 Hallo Jorine, Welkom hier. Je bent hier onder gelijken, want we zitten allemaal met hetzelfde probleem, jong of oud, lang gebruikend of korter, dagelijks of binge, noem het maar op en je vindt het hier. Je schrijft dat je veel last hebt van psychische problemen en een heftig verleden. Daar kan ik over meepraten. Bovendien heb ik chronische pijn. Die dingen zijn valkuilen waardoor we gaan drinken, maar eigenlijk is het, denk ik, de manier waarop we (niet) met de problemen omgaan. Als ik voor mezelf spreek, wil ik op een gegeven moment niets horen of voelen, ik wil even "weg" zijn. Het beroerde is, dat de aanleiding natuurlijk helemaal niet weggaat. De volgende dag heb je misschien een kater en voor de rest is alles hetzelfde gebleven! Ook heb ik gemerkt, dat mijn psychische problemen (depressies, burn-outs e.d.) verminderden toen ik erin slaagde niet meer te drinken. Zoals je aan mijnonderschrift kunt zien, heb ik lang geprobeerd om met mate te drinken. Dat bleef een gevecht voor me. Nu ik helemaal niet meer drink, verdwijnt de alcohol langzamerhand uit mijn systeem. Wel komen er nu allerlei dingen naar boven, die ik vroeger weg kon stoppen. Ik probeer daarnaar te kijken en te bepalen of ik daar iets mee wil, nu of later. Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan, maar jij hebt op een andere manier hulp. Zij hebben mij aangeraden om een alcoholschrift bij te houden en te kijken hoeveel ik dronk, waar, met wie en waarom. Hetzelfde voor als ik trek had, maar niet dronk. Wat voor een gedachten had ik dan. Ik heb ook alternatief gedrag geleerd voor de moeilijke momenten. Wat jammer dat je dit niet goed met je moeder kunt delen. Ik ben al lang getrouwd en dronk ook stiekem, zonder dat mijn man het wist. We weten natuurlijk zelf wel dat we hartstikke fout zitten, als we zo bezig zijn. Heeft de dood van je vader veel impact gehad? Ben je enig kind? We hebben hier ook een virtuele huiskamer, bij ditjes en datjes, de dagdraad (van vandaag). Daar zijn meestal wel mensen te vinden die het over van alles kunnen hebben, maar je ook steun willen geven als je het nodig hebt. We hebben daar ook een dagpact. Daar zet je jezelf op als je per se vandaag niet wil drinken. Je belooft dat dan aan jezelf en de anderen van het pact. 's Avonds vertel je hoe het gegaan is. Je kunt ook de andere draadjes bij "wie is wie" eens bekijken en bij "maatje gezocht". Wie weet vind je iemand met wie het klikt. In ieder geval, hou vol, want een slechte gewoonte leer je niet zomaar af. Veel succes! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ztiertje Geplaatst 7 november 2013 Rapport Share Geplaatst 7 november 2013 Jorine Allereerst welkom hier . Meis kappen met die hap , je hebt het al 3 maanden vol gehouden . Een respectievelijke tijd , en daarna een terugval . Je erkent zelf alcoholiste te zijn , en je bent nog enorm jong . Jorine in ons allemaal hier zit het zaad van het alcoholisme , dat is op zich niet zo.n enorm probleem . Je kunt zonder , wij allemaal kunnen zonder alcohol . Velen hebben dat al bewezen . 1 van jouw pschyg problemen is alcohol . Ban dat als eerste uit , en je zult zien hoe stapje voor stapje je het leven weer aan kunt . Alleen geef die alcoholzaden in je lichaam niet het vocht ( alcohol ) om weer te groeien , en jou te vernietigen ! Blijf alert tot aan je dood aan toe , want dit alcoholzaad kan niemand uit je lichaam verwijderen . Sterkte . Ztiertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jorine Geplaatst 8 november 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november 2013 Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat het me vanavond wel lukt om niet te drinken, ik voel me best sterk en wil het ook niet. Lytse: Ja dat heeft zeker heel veel impact gehad, het is nu ruim 3 jaar geleden en ik heb het nog steeds niet kunnen verwerken. Ik heb nog een broertje van 2 jaar jonger. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ztiertje Geplaatst 9 november 2013 Rapport Share Geplaatst 9 november 2013 Yep Fruitje dat denk ik ook , ik denk dat Jorine met wat back up zoals van hier , en evt. een locale zelfhulpverleningsgroep echt al heel ver komt . Zelfinzicht heeft ze zeker , velen ( o.a. ik zelf ) van ons hebben dat zo ver weg gefrummeld . Dat ze zelf zo enorm schrikken als dat ( in welke vorm dan ook ) als die snaar weer geraakt word . Zo kom ik zelf echt maar niet toe om een stukje te schrijven in de stamboom , ik blijf echt hangen daar waar mijn jeugd absoluut niet meer leuk was . Ik kan me er gewoon niet toe zetten dit van me af te schrijven , c.q. het dus met mijn nazaten te delen . Mede door verhalen in mijn locale AA groep , en diepgang in mijn eigen verleden heb ik dat ontdekt . Dus zo zie je waar die locale zelfhulpgroepen goed voor zijn . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 9 november 2013 Rapport Share Geplaatst 9 november 2013 Hoi Jorine, Ga ervoor!! Je hebt bewezen dat je het kunt. Met de juiste hulp kom je er wel. Ik heb van jongs af gedronken en heb eigenlijk mijn leven vergooid. Dat is niet meer terug te draaien. Jij bent nog heel jong. Je hebt alle kans nog iets van je leven te maken. Mijn leven lang heb ik ook psychische klachten gehad en niet de juiste hulp. Zorg dat je de goede hulp en eventueel een beetje medicatie krijgt. Maar dat laatste alleen als het niet zonder kan. Ik zal mijn leven lang een antipsychoticum nodig hebben. Daar heb ik me bij neergelegd. Maar ik gebruik geen verslavende medicijnen. Ik moest daar bij mijn psychiater wel zelf op letten. Artsen denken soms niet door. En we zijn nu eenmaal verslavingsgevoelig. Heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden