Spring naar bijdragen

Couperose en Alcohol


bakkom

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Doordat ik jarenlang veel te veel dronk, had ik heel erg couperose gekregen. Couperose zijn verwijdde adertjes in je gezicht die er erg ontsierend uit kunnen zien en je gezicht zeer gevoelig maken (pijnlijk).

Ik had ze met name op mijn wangen, kin, neus en op mijn voorhoofd. Couperose gaf mij de hele dag een branderig gevoel en als ik ging slapen, deed het me gewoon zeer als ik op mijn zij, met mijn wang op mijn kussen lag.

Couperose gaat niet vanzelf weg en als je er niets mee doet, kan dit steeds erger worden en voor problemen gaan zorgen.

Met een lasertechniek heb ik nu mijn gezicht laten behandelen en met goed resultaat. Het is enorm prettig dat ik nu niet meer de hele dag/nacht een pijnlijk gezicht heb en ik voel me een stuk zekerder doordat ik geen lagen make-up meer hoef te dragen om mijn rode vlekken te verdoezelen.

Ik heb dit tipje geopend voor iedereen die me vragen wil stellen over dit onderwerp. Geen technische vragen alsjeblief maar puur over hoe dat is om te laten doen, mocht je dit overwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Desi,

De behandeling duurt ongeveer 20 minuten (dat je dus daadwerkelijk in de stoel ligt en gelazerd wordt) Je krijgt eerst een intake gesprek. Als je heel erg couperose hebt, moet je een aantal keren gaan met tussenpozen van drie weken.

Er word een gel op je gezicht gedaan die de lichtpuls moet geleiden die uit een apart apparaatje komt en het moment van" schieten" ( de lichtpuls op je gezicht ) is zeer pijnlijk. Het is net als wanneer iemand met een elastiek op je schiet en vooral net onder de ogen is het zeer vervelend en ook het puntje van je neus is zeer gevoelig. Daar zitten heel veel zenuwtjes.

Toen ik eenmaal thuis was, had ik het gevoel dat er iemand twee strijkbouten op mijn wangen had gehouden, zo branden deed het. Gelukkig lag er een gezichtsmasker klaar voor me.

De kosten bedragen 95 euro per behandeling en het ligt aan je verzekeraar of dit vergoed word of niet, daar kun je je polis even op nazien. Volgens mij wordt het pas vanaf drie sterren vergoed, dus als je flink verzekerd bent.

Oja, niet schrikken de dagen erna: Je kunt een dikke kop krijgen! Ik zit op dit moment ook met een dikke kop te tikken maar het begint al te minderen. Maar na tien dagen zie je pas écht het resultaat en dat mag er wezen hoor! Zelf ben ik nu al drie keer geweest en ook je huid wordt er weer erg mooi van. Een hele opknapper.

Je zal wel niet meer gaan na dit eerlijke verslag, echter mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik het van je.

Groetjes van Monique (met een dikke kop dit keer Hahahaha :o )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cathy!

Ik denk dat het nu na 4 behandelingen wel klaar is. Gelukje is, dat nu ik nauwelijks meer drink, ik waarschijnlijk ook nooit meer terug hoef. Nóg een reden om teveel drinken te laten :)

Het is waar dat lazeren ook werkt tegen acné. Maar ik kan het me voorstellen dat je na mijn eerlijke relaas niet wilt gaan. Het voordeel van het lazeren van acné ( maar dit weet ik niet zeker,) is dat ze je huid van te voren kunnen koelen. Je voelt dan veel minder van het "schieten" met het lazerapparaat.

Misschien kun je het eens nakijken op het internet hoe het zit met het lazeren van acné. Een ding weet ik wél: Je huid wordt weer erg mooi door die UV pulsen van het lazeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat het jou geholpen heeft! Mieters. Mooi dat het ook een stok achter de deur is.

Ik heb meer verhalen gehoord over behandelingen tegen acné.
Pijnlijk.
Toch sluit ik niet uit over 5 jaar te zeggen: zo heeee, ik wil nu (nog) van die rothuid af!
Veel lidtekens. Ja, een ander gevoel erover kan veel uitmaken!

Knap dat je het aandurfde Monique!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Strong,

Ja, ik ben ook erfelijk belast maar niemand bij ons thuis heeft /had het zo erg als ik. Een klein beetje couperose is ook helemaal geen ramp. En daar kan je nog trots op zijn ook want je hebt dan in ieder geval altijd een vrolijke blos.

Bij mij werd het echter in de loop der jaren steeds meer en gevoeliger. S'winters deed het buiten in de vrieskou lopen me heel erg zeer en het slapen met mijn gezicht in het kussen deed me ook erg pijn. Mijn wangen waren ook niet meer licht rood maar deels zelfs paars van kleur. Met make-up kon ik dit wel verbergen maar de pijn ging hier niet mee weg.

Hou de couperose een beetje in de gaten (pas op dat het niet erger wordt) en zolang je er geen last van hebt, lekker laten zitten! Want inderdaad, dat kleine beetje dat ik nu nog altijd heb, laat ik ook lekker zitten. Dat is het beetje dat ik van mijn moeder kreeg (ze leeft niet meer, de schat). En het deel dat nu weg is, was het deel van de alcohol. Die wil ik nooit meer terug!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...