Spring naar bijdragen

omgaan met teleurstellingen


Monster

Aanbevolen berichten

  • 5 months later...
  • 1 month later...

"De cursus omgaan met teleurstellingen gaat wederom niet door " Herman Finkers. Moet daar gelijk aan denken bij de topictitel :)

 

Over de sportmetaforen; als ik er over nadenk speelt de tegenstander niet een grote rol. Ik hoef niet te winnen van een ander; ik wil winnen van mezelf. Ik wil sneller lopen dan mijn vorige snelste tijd, ik wil verder wandelen dan ik ooit op een dag deed, ik wil een gewicht kunnen optillen dat zwaarder is als vorige keren. Zo ook de vergelijking met drank; ik doe geen drankwedstrijd of nuchterheidscompetitie maar ik wil beter worden in alcohol de baas zijn. De tegenstander is de alcohol en feitelijk ben ik mijn eigen tegenstander. Net als met sporten, winnen van jezelf. Je wil opleggen aan je lijf, Ik denk als ik het met werk oid lastig vind om door te zetten als het tegenzit ook vaak aan sporten en vooral wandelen. Mijn 100km wandelen wat ik ooit kon ging ook niet zonder pijn en momenten dat je denkt niet meer te kunnen maar dan kan je zo ontzettend veel meer dan je denkt. Dat geeft mij vertrouwen, dat ik altijd meer kan dan ik denk. Dat ik sterker dan drank ben ook al denk en merk ik soms van niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...