Spring naar bijdragen

Hallo mijn Naam is Senno50

Senno50

Aanbevolen berichten

Laat ik maar eerlijk zijn, ik wil stoppen met alcohol drinken. Om dit hardop te zeggen is voor mij moeilijk en beschamend. Door de week drink ik al niet meer. Dus ook op vrijdags, zaterdag en zondagavond geen rode wijn drinken.

Voorlopig word het de kroeg mijden en feestjes, daar moet ik me geestelijk op voorbereiden en wordt de drang te groot dan ga ik naar huis of een eind wandelen. Even voorstellen jongens. Ik ben nu 50 jaar en mijn eerste black-out had ik al op mijn zeventiende. En afgelopen weekend had ik een reunie van de MAVO en daar heb ik me misdragen. Erg veel weet ik er niet meer van. Dit was de druppel! Vanaf nu voor mij geen alcohol meer. Ik weet dat ik het kan. Met roken ben ik ook al gestopt. Dat was een grote prestatie.

Ik lees op dit forum allerlei verhalen die mij troost geven. Het is fijn om te lezen. Dit weekend wordt mijn eerste beproeving. Ik zie er erg tegenop moet ik zeggen. Toch heb ik hoop. Ik hoop het, ik kan het, ik doe het!

Zo, dat is eruit!

Groetjes en tot de volgende keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Senno

welkom op ons forum.

Je klinkt heel vastbesloten en

dat kan je helpen komend weekend.

Misschien is het helpend iets leuks te gaan doen.

Dus geen vaste dingen of de kroeg,

maar een dagje wellness op het ontgiften

te helpen en jezelf te belonen.

Je kunt het en het loont.

Dat weet je al van roken stoppen.

50 is een sterkte leeftijd en je gaat of zit in de overgang,

daar wil je niet bij drinken, echt niet. Weet ik helaas nog uit ervaring.

Ik kon het nog niet laten destijds en dat heb ik geweten ook.

heel veel succes en trek aan de bel (in de huiskamer ditjes en datjes)

als je wat nodig hebt of gewoon contact wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel! Jane4

Ik vind het doodeng allemaal. Het lijkt me inderdaad een goed idee om afleiding te zoeken. Ga ik doen. Gelukkig heb ik een partner die het begrijpt. Maar de angst en schaamte overheerst. Mijn ervaring is dat er weinig begrip is voor mensen die zich niet kunnen beheersen. Maar meestal zijn dat toch mensen die wat verder van mij af staan gelukkig. Die kan ik mijden. Door kleine stukjes te schrijven kan ik erachter komen wat mij bezighoudt. En ik voel nu dat dat angst is. Angst voor wat gaat komen. Bang dat ik zwicht voor de sociale druk. Overal kun je drank kopen. Ach, wat maakt die ene nou uit! En een tweede kan ook wel. Dat doe ja anders ook altijd!

Ik voel dat ik sterk genoeg ben, maar daarom is het niet gemakkelijk.

Groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Senno , onthouhet volgende a.u.b.

Ieder mens word geboren met " het zaad des goeds " en " het zaad des kwaad" in zich .

Bij de een is het " het zaad des kwaads " , het " zaad van een verslaving" .

Bij de ander is het een nog veel kwader zaad .

Zij die geboren worden met " het zaad van verslaving" hebben het geluk niet geboren te zijn met " nog kwadere zaad" .

Immers zij die geboren zijn met het " nog veel kwadere zaad " , zullen dit nooit ontdekken of zelf erkennen .

Dit n.l. is de natuurlijke eigenschap van het " nog veel kwadere zaad "

Ben je geboren met het " zaad van een verslaving" in je genen .

Dan heb je veel geluk , je bent dan veelal een heel gevoelig mens .

Zij hoeven slecht een paar dingen te doen in hun verdere leven .

Erken dat je "een afwijking" hebt , zo als zo velen op deze wereld "een afwijking" hebben .

Een afwijking die de andere mensen niet zo maar aan je kunnen zien .

Maar jij bent slechts een paar fases verwijdert van een gelukkig leven .

Vermits je het zelf wilt , want jij bent immers de eerste stuurman op jouw schip !

Erken eerst die " schipper" in je zelf , erken dat ook de eerste stuurman op jouw schip nog elke seconde wat leert .

Erken voor je zelf dat je door je onkunde in de wijde wereld grote schade,s hebt aangericht .

Herstel wat je nog kan herstellen , en erken dat je hebt geleerd van wat je nooit niet meer kan herstellen .

Het leven is immers tot aan je dood , een groot leerproces .

Je bent nooit volmaakt , maar je bent geboren met ogen , oren , denkvermogen , emotie en gevoelens .

Gebruik die zo veel er maar in je vermogen ligt , en je leert dat dit zich vaak sneller zal ontwikkelen dan je wilt .

Schrik hier niet van , en verval niet van schrik weer in " het zaad van je verslaving"

Wees sterk , benut het gewoon .

Het belangrijkste wat je moet doen is , voed absoluut niet " het zaad van je verslaving" !

Voor alcolisten betekent dit laatste " geef het kwade zaad geen alcohol vocht , geen halve druppel " !

En alles gaat goed komen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook van mij welkom hier.

Je zult zien dat je elke keer weer een stukje sterker wordt, als je de verleiding hebt weerstaan. Natuurlijk is het eerste weekend het ergste.

Ik ben ook een tijd een minderaar geweest, net als jij alleen in het weekend drinkend. Ik merkte dat ik op vrijdagmiddag, als ik erg moe was (een van mijn triggers) al zat te verlangen naar dat glas dat ik later mocht drinken!

Voor velen geldt hier dat na dat eerste glas de rem minder begint te werken, vandaar het motto "ik neem vandaag de eerste niet"! Bij mij was dat ook zo, vooral als ik mijn valkuilen voorbij zag komen. Dan moest ik het hebben van mijn wilskracht en dat lukte niet altijd. Daarom ben ik helemaal gestopt met drinken en tot mijn verbazing is dat gemakkelijker voor mij dan het steeds op de rem moeten trappen. Ik hoop dat het voor jou ook zo is.

De alcohol gaat dan langzamerhand minder trekken.

Natuurlijk vragen de mensen eerst of je een glaasje wijn wilt, maar na een tijdje weten ze niet beter.

Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan en daarin heb ik veel over mezelf geleerd. Misschien kan jij ook op de een of andere manier hulptroepen inschakelen. Dat je hier gekomen bent, is al een grote stap.

Zet hem op en hou vol, want een slechte gewoonte leer je niet even snel af.

Succes,

Lytse.:present:

P.S. Op Thema's staat een draad over je negatieve ervaringen met drank. Sommige mensen schrijven daar hun ervaringen op en als zein een later stadium in de verleiding dreigen te komen om weer te willen drinken, dan kijken ze daar om te zien waarom ze wilden stoppen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Senno,

Je kan het. Maar niet alleen. Dit Forum is misschien je eerste stap. Ik heb ook de AA nodig. Maar hoe je het ook doet: Goed dat je het aan gaat pakken. Drank maakt dat we onszelf niet meer zijn en ons gaan misdragen. En o, de schaamte achteraf.

Heel veel succes!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...