Spring naar bijdragen

Even voorstellen

Josefine

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik ben alleenstaand met twee kids. Alcoholprobleem er heel langzaam maar zeker ingeslopen sinds 26 jaar, heel geniepig. Gemeen en vies spul hoor. Vandaag weer eens een poging gewaagd om te stoppen. Vandaag shakerig en proberen rustig te blijven mbv wat valeriaan en magnesium, vooral met twee aandachtvragende en ruziemakende en stuiterende kids.................waar ik zielsveel van houd. Ben erg blij de eerste verhalen van het boek te hebben gelezen, ga ook de keukenwekker uitproberen. Schaam me kapot dat ik de stress van kids alleen groot brengen niet altijd / altijd niet goed aankan en wil hen vooral niet het gevoel geven dat zij de schuld hebben voor mijn probleem. Heb ook groot geschut ingezet, krijg binnenkort hulp van een vrijwilligster voor positief opvoeden via de Jeugdzorg. Ben ook naar de psychologe nt gaan. Moet toegeven dat het allemaal veel tegelijk is, misschien dan ook maar de afspraken een beetje gaan verdelen en niet alledrie iedere week. Ga in ieder geval al eens deze forums doorspitten en beetje kennis maken. Hoop erop dat ik hier steun en tips vind en wil dat graag ook geven. Heel veel succes en sterkte aan iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Sofie en Kunsie en alle anderen die willen reageren. Het is zeker dat ik me nu al niet meer zo alleen voel. Ik wil zo niet verder zoals ik de afgelopen jaren geleefd heb. Maar ik weet ook dat ik heel veel geduld nodig heb. De ervaringen van anderen zijn van onbetaalbare waarde voor me. Ik wens jullie ook veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Sofie, ik snap het, het is een visieuze cirkel. En die alcohol komt dan altijd even om de hoek kijken met een stiekem knipoogje. Ik moet nu vooral niet te veel willen, behalve geduld. Vandaag is een dag zonder drank, morgen sta ik weer een beetje fitter op. Tenzij ik slecht ga slapen en of raar ga dromen. Dan concentreer ik me morgen weer op het hoognodige. En het aller aller aller hoogstnodige is dat ik morgen weer niet drink. Wat zou mijn leven er leuk uitzien zonder drank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het slapen is idd lastig de eerste tijd. Ik lees me helemaal suf en loop de biblio plat met van die grote wallen onder me ogen hahaaa.

Ik ga in de zomer altijd op fietsvakantie, met tentje en in me uppie. En in die paar dagen dat ik fietste, dronk in niet en had dan ook afkickverschijnselen en sliep ik niet.

Ik vertelde dat een keer op een camping aan een hele aardige vrouw (die een praatje kwam maken) dat ik hele nachten wakker lag (ik vertelde niet dat ik dronk hoor) en weet je wat ze toen zei? "wat heerlijk, jij leeft dubbel zoveel als iemand anders" Daar heb ik even over na moeten denken, want ik vond het maar een vreemd antwoord. Maar het is wel een hele positive draai, die je eraan kunt geven !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Josefine

en gewoon per dag nu:

wat de toekomst je brengt is onduidelijk nog,

maar dat je vandaag niet drinkt is te overzien.

Het stoppen is niet zwaar, maar gestopt blijven, ook als

je niet onmiddellijk een leuk leven hebt, is moeilijker.

Maar je zult merken dat alles aan te gaan valt als je niet drinkt, en met de hulp

die je hebt ingeschakeld (:present:) en met de motivatie die je nu hebt, ga je het kunnen.

Ik gun je net zoveel winst te halen als ik hier al ruim 3 jaar krijg. Succes!

Oh ja en als je op spijkermat.nu kijkt kun je lezen over de fakirmat.

Het kan zo maar de oplossing voor je slaapproblemen betekenen en wat het gegarandeerd doet is rust brengen in je kop.

Mijn ervaring is dat de tijd die ik erop lig 3 x zo veel opbrengen

als gewone slaap/rust. Ik heb m bijna 2 jaar nu en slaap na vele slechte slaapjaren,

weer net zo goed als voordat ik ooit drank leerde kennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Josefine,

Ook van mij welkom op het forum. Ik hang hier al wat langer rond en het forum is een grote steun voor mij. Ik hoop dat we het voor jou ook kunnen zijn. Ik kwam je vandaag al tegen op de dagdraad. Vandaag de tweede dag!! Ook vandaag nemen we de eerste niet!

Succes meid en hou vol!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor de verwelkomende en warme woorden en de tips. Jane4, lijkt me wel wat zeg, die fakirmat! Ga ik eens lezen straks. Kunsie: ik zou heel graag weer die rust voelen om te blijven zitten met een boek in de handen. Heb je nog een leuke tip voor me? Liefst niet te dik boek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Josefine,

Ik heb geen idee waar je van houd natuurlijk. En ik weet ook niet of je Yvonne Kroonenberg kent? (was in mijn tijd populair, maar nog steeds heel leuk) Zij schrijft korte verhalen van ongeveer 3 pagina,s. Je kunt mij oprapen van het lachen als ik haar lees. Het gaat vooral over haar relaties met mensen en vooral met mannen, hilarisch om te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kunsie, die schrijfster heb ik al eens gelezen, daar houd ik inderdaad van ja. Heb ook dubbel gelegen van het lachen met haar: ik houd van hem, hij ook. Zoiets in de trend mag je me aanbevelen ja. Ik ga binnenkort weer eens naar de bieb.

Ik had trouwens nog eens in jouw berichtjes gelezen, jammer wat jou allemaal overkomen is in het leven. Mijn relatie met de vader is ook uit, omdat we alletwee dronken / drinken, triest hoor voor de kindjes. Het is ons niet gelukt om samen ons probleem aan te pakken, nu doen we ieder voor zich. Samen komen zullen we nooit meer, veel te veel voor gebeurd. Het moet nu beter met mij gaan voor de kinderen. Eerst vandaag droog afronden. Sterkte aan jou! Ik snap dat je schaamte gevoeld hebt en je hebt gelijk, je hebt er nu niet veel aan. Mooi gezegd trouwens: proberen van jezelf te houden, dat is het allerbelangrijkste nu in je leven. Ik ben ook bezig met het mezelf proberen te vergeven van mijn grote fouten en nalatigheden, moeilijk, maar het is de enige weg vooruit. Ik ben gisteren een schrift begonnen om in te schrijven waar ik me allemaal voor schaam. Hopelijk helpt me dat om het mezelf zo te vergeven. En zowiezo wil ik het gebruiken op momenten dat ik verschrikkelijke trek voel. Liefs aan jou in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Josefine,

Ik heb dat gister idd allemaal geschreven maar ik weet niet meer waar ik het gepost heb. Ik kan het niet meer terug vinden, maar ben blij dat jij het wel heb gelezen. En schaamte en schuldgevoelens zijn reeel, maar je kunt niets meer terug draaien en het is het beste om het los te laten.

En maak dan ook gelijk een schriftje met dingen waar je wel trots op bent, om die ook af en toe in te kijken. Ik weet zeker dat er net zoveel in komt te staan dan in het schaamteschrift.

Liefs Kunsie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...