Spring naar bijdragen

wat doen nadat je gestopt bent

wil133

Aanbevolen berichten

Hoi ,
ik ben Wil en heb/had een problem met alcohol. Ik heb mij vorig jaar maart laten opnemen in Pascalis, hier ben ik 4 maanden geweest en afgekikt. Hierna ben ik nog op een avond sessie van het CAD geweest , dit was een keer in de 2 weken. Dit loopt nu langsaam af. Maar ik merk dat ik nog steeds behoefte heb om over mijn probleem te praten. Ik ben dus op zoek naar een manier om verder te praten over mijn probleem, om te lezen hou anderen ermee omgaan, om nuttige tips te krijgen en misschien te geven.
Ik ben nu een jaar droog maar vindt het nog vaak moeilijk om ergens heen te gaan, steeds maar denken waar je op moet letten wat de valkuilen kunnen zijn. Dit houdt mij ook vaak tegen om ergens heen te gaan. Herkent iemand deze problemen dat zou ik het leuk vinden dit te lezen, ook of ik hier een goede site heb gevonden waar ik mij kan uiten over mijn probleem.
tot zover mijn eerste bericht,
groeten Wil 133

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wil, welkom hier.

Ik geloof dat iedereen inmiddels naar Panic Room zit te kijken dus ik zal maar even de honneurs waarnemen.

De meeste mensen die hier schrijven zijn nog niet zo lang gestopt of zijn een soort aanloop aan het nemen om te gaan stoppen. Maar er zijn ook een paar schrijvers die al langer droog staan. Fleur bijvoorbeeld, nu bijna één jaar, en Pietje Puk die net haar half-jaar-jubileum gevierd heeft. En Maria was er vanavond ook even, die staat volgens mij ook al een jaar droog.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je ook na een jaar nog steeds bezig bent met 'niet-drinken'. Dus voel je hier vooral welkom! En kijk rustig wat je er aan hebt. Wie weet hebben anderen ook nog wat aan jouw ervaringen?

Knap trouwens, al een jaar droog! Ik zit op bijna twaalf weken...

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil

jee, wat goed van je zeg. Je bent al zo veel verder dan de meesten van ons. Ik had gisteren een dinertje. Dan drink ik dus niet, en dan wordt er toch wel gevraagd waarom. Dat vind ik altijd vervelend, als je dan in het middelpunt staat terwijl deze vraag aan je gesteld is. En dan zeg ik tegenwoordig: ik heb genoeg gedronken voor de rest van mijn leven. En dan meestal is dat afdoende. Maar gisteren vroeg iemand: ben je dan verslaafd. Tja, daar heb ik nog geen weerwoord op. Dan sta ik even met mijn mond vol tanden. Zeg ik dan ja? Ik brabbelde wat binnensmond.

Maar naarmate de avond vordert en ik meer lodderoogjes zie, ben ik al weer blij met mijn beslissing. Tja, en dat het niet drinken ook wat nadelen meebrengt, moeten we maar op de koop toenemen. Zolang de voordelen groter zijn. Toch?

welkom en ik denk dat we nog veel van je kunnen leren!!

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wil,

En jaar droog, dat geeft ons erg veel moed! Zeker kunnen we je hulp gebruiken.
En je kunt hier altijd terecht.

PietjePuk, nog van harte gefeliciteerd met je jubileum trouwens!!!! Je 2e halfjaar is begonnen!

De vraag of je verslaafd bent vind ik toch zo vervelend. Wie heeft er nou het grootste probleem?
Degenen die gewoon doordrinken of degenen die al een hele tijd gestopt zijn?
Nou dan!

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wil,

Van harte welkom!
Ik heb 2 jaar geleden ook een jaar droog gestaan en dacht dat ik het overwonnen had. Het is iets dat je regelmatig bij moet houden zodat jezelf niet in een valse veiligheid waant.
Of deze forum iets voor je is dat is iets wat jezelf moet uitvinden.
Ik ben in ieder geval blij dat het er wel is.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi wil welkom. wat knap van jou een jaar droog . wouw dat is niet niks .ik denk dat we allemaal je hulp kunnen gebruiken. het komt me zo bekend voor dat je nergens durfd te gaan . dat heb ik ook .en als iemand vraagt drink je niet meer ,durf ik niets te zeggen dat ik gestopt ben omdat ik niet wil toe te geven dat ik een alcohol probleem heb.daarom probeer ik de situaties waar in gedronken wordt ,vermijden.ik wens jouw heelveel sucses

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...