Spring naar bijdragen

Voorstellen

WijnandA

Aanbevolen berichten

welkom wijnand, ik ben 7 mnd op het forum en heb megaveel steun gevonden en krijg die nog steeds. lichamelijk en geestelijk is het af en toe nog heftig msar de beloning voor het niet drinken is het ,t waard. aarzel niet op het forum te komen als ff in een diep dalletje zit .je komt in een soort warm bad van begrip en steun!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...

Update:

Ik ben nu ongeveer een maand onderweg met het ADB worden. Eerste weken helemaal niets gedronken, geen chemische hulpmiddelen gebruikt. Veel steun gehad op dit forum. Afgelopen weekend heb ik een paar eenheden genuttigd, en heb het niet uit de hand laten lopen. Met mijn echtgenote heb ik afgesproken dat er door de week geen alcohol wordt genuttigd. Of ik ieder weekend wat tot me ga nemen weet ik niet, ik zal mijn ervaringen voorlopig op het forum blijven posten en mij door de week blijven aanmelden voor de dagpact.

Mijn grootste wens is om gezellig een borreltje mee te kunnen drinken, en na een paar glaasjes over te stappen op een glaasje fris of een sapje. Of dit me gaat lukken zal de tijd moeten leren. Ik voel me er nu in ieder geval goed bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijnand, succes op je pad.

Ik voelde me ook altijd de baas over alcohol

als het me gelukt was een paar avonden

met "gewone" mensen mee te drinken...

Tot het hoedanook weer uit de hand liep,

de excessen werden bij mij steeds erger,

nooit minder.

Toch fijn als je het wèl weet te controleren?

Ik kan alleen vanuit mijn ervaring spreken.

Ga goed, Wijnand!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...