fofies Geplaatst 23 november 2012 Rapport Share Geplaatst 23 november 2012 welkom wijnand, ik ben 7 mnd op het forum en heb megaveel steun gevonden en krijg die nog steeds. lichamelijk en geestelijk is het af en toe nog heftig msar de beloning voor het niet drinken is het ,t waard. aarzel niet op het forum te komen als ff in een diep dalletje zit .je komt in een soort warm bad van begrip en steun! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 23 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2012 @ Fofies, dank voor je warme bad ;-) Vrijdag 23-11-12 Niet drinken valt me niet mee, maar wel drinken ook niet dus die kan ik tegen elkaar wegstrepen. Dan vervalt volgens mij drinken, was het in de praktijk ook maar zo makelijk. Het helpt mij wel om het zo te formuleren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 10 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Update: Ik ben nu ongeveer een maand onderweg met het ADB worden. Eerste weken helemaal niets gedronken, geen chemische hulpmiddelen gebruikt. Veel steun gehad op dit forum. Afgelopen weekend heb ik een paar eenheden genuttigd, en heb het niet uit de hand laten lopen. Met mijn echtgenote heb ik afgesproken dat er door de week geen alcohol wordt genuttigd. Of ik ieder weekend wat tot me ga nemen weet ik niet, ik zal mijn ervaringen voorlopig op het forum blijven posten en mij door de week blijven aanmelden voor de dagpact. Mijn grootste wens is om gezellig een borreltje mee te kunnen drinken, en na een paar glaasjes over te stappen op een glaasje fris of een sapje. Of dit me gaat lukken zal de tijd moeten leren. Ik voel me er nu in ieder geval goed bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Hoi WijnandA, mooie droom, van velen.... Mag ik je aanraden, suppppeerrr voorzichtig hiermee te zijn en jezelf goed blijven in het oog houden? Fijn dat je vrouwtje mee je proces deelt. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Wijnand, succes op je pad. Ik voelde me ook altijd de baas over alcohol als het me gelukt was een paar avonden met "gewone" mensen mee te drinken... Tot het hoedanook weer uit de hand liep, de excessen werden bij mij steeds erger, nooit minder. Toch fijn als je het wèl weet te controleren? Ik kan alleen vanuit mijn ervaring spreken. Ga goed, Wijnand! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 12 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 december 2012 Hey Lavendel & Gwen, Dank voor de woorden en aandacht. Het gaat mij tot nog toe goed af, drink niet/geen zin. Als het van het weekende aankomt op een paar drankjes dan is het zo en zo niet dan niet. Ik voel me eigenlijk best wel sterk op het moment. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 12 december 2012 Rapport Share Geplaatst 12 december 2012 Hallo Wijnand, Ik ben ook een tijd een minderaar geweest, maar uiteindelijk ging het me toch meer moeite kosten. Daarom ben ik helemaal gestopt. De tijd zal het leren voor je. Blijf eerlijk en alert, dat brengt je het verst! Succes. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden