Spring naar bijdragen

Kunsie


lavendel1

Aanbevolen berichten

zo als ik je even mag helpen kunsie,

zo heb je je eigen draadje:

Ik wilde me even voorstellen want ik ben nieuw. Ik heb iets fout gedaan zag ik op mijn draadje maar ik vind het een hele uitzoekerij om een bericht te plaatsen op de juiste plek. Ik heb nu Edflobe gequote geloof ik, maar dat was niet de bedoeling. Sorry daarvoor. Aldoende zal ik het leren.

Ik drink al 35 jaar bijna elke dag. Ik zat op de 2 flessen rode wijn tot afgelopen zondag. Ik ben 55 jaar oud en besef almeer dat ik het niet lang meer vol zal houden, want ik rook ook nog als een ketter en dan vooral als ik drink. Ik heb 17 jaar geleden in de Jellenekkliniek gezeten en daarna een paar keer bij de Breider. Maar ik vond groepstherapie niet zo prettig en hield het niet lang vol.

Dit forum lijkt me wel wat en ik heb al heel wat herkenbare verhalen gelezen.

Ik heb ook een afspraak gemaakt met de huisarts om Baclofen te proberen. Heb ik ook van deze site, dus als dat alleen al helpt ben ik al een stuk op weg.quote>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kunsie,

Gelukkig is het muntje gevallen bij je en ik hoop dat je het met hulp van het forum, kan volhouden.

Ik ben ook een vrouw, van 65 inmiddels en ben hier al een tijdje. Eerst heb ik geprobeerd te minderen, maar na een jaar kwam ik geleidelijk aan tot de ontdekking dat helemaal stoppen me minder moeite kostte.

Wat ben jij van plan? Tactive raadt in ieder geval aan om eerst eens 3 maanden droog te staan en te zien hoe je je dan voelt.

We hebben hier een dagdraad, ditjes & datjes, dat is onze virtuele huiskamer. Daar zijn bijna altijd mensen te vinden, die over van alles praten, maar op het moment dat iemand een vraag heeft, of om hulp roept, schakelen we onmiddellijk over. Mocht je het moeilijk krijgen, of gewoon even gezelligheid zoekt, kom dan naar de dagdraad.

Ik wens je veel succes, maar vooral: hou vol. Mocht je struikelen, dan sta je weer op en kijkt wat je ervan geleerd hebt. Pas als je blijft liggen ben je de verliezer.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lavendeltje, lief van je!

Kunsie, welkom hier!

Ik denk dat je goed op je plek bent

op dit forum.

Op een gegeven moment komt er een moment dat

je op een Tsplitsing komt.

Afgezien dat je lichaam dit niet lang meer zal

volhouden, vraag je jezelf ook af of dit wel

is wat je wilt volhouden.

Want op die Tsplitsing kun je ook de weg

naar nuchterheid en vrijheid inslaan.

Kom hier maar veel schrijven!

Je hebt vanaf zondag niet meer gedronken,

goed begin!

Je hoeft het niet alleen te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom kunsie

na zoveel jaren drinken en roken merk je echt dat je er kapot aan gaat

Tis nooit te laat om te stoppen en je probleem aan te pakken

Je moet maar zo denken..in 35 jaar genoeg gedronken dat je het de volgende 35 jaar droog op kunt teren

17 jaar geleden was je er misschien nog niet klaar mee

tijden veranderen en jij ook

Heel veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Lytse, je vroeg wat de plannen waren met drinken.

ik ga voor helemaal niks meer drinken. Een paar glazen gaat niet lukken bij mij, dat weet ik inmiddels wel.

Dan word ik onverschillig en krijg zo'n medelij met mezelf en gooi ik mezelf vol tot ik in coma van in bed.

Dus dat wordt niks. Donderdag eerst naar de huisarts voor die baclofen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey Kunsie, welkom hier dus!

dit forum is absoluut waardevol gezien de massa aan ervaringsdeskundigen

ik sluit me helemaal aan bij je plan om helemaal te stoppen en goed dat je hulp gaat zoeken bij je HA

jouw verhaal zou mijn verhaal kunnen zijn

ik vond dat in het begin ik hier kwam een echte openbaring: dat al die verhalen zo gelijk waren, dat zette plots mijn toestand in een heel ander daglicht!

nog even dit: ik ben 49 en dacht: de tweede helft van mijn leven wil ik de nuchter kant ten volle en even intens beleven dan de dronken kant, die ik vooral beleefde de eerste helft van mijn leven

na een tijdje is het toch altijd hetzelfde verhaal

we hebben dat alles al gehad

hop naar deel 2 dus!

succes :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Lavendel,

Juist, deel 2 moet beter worden!!!!!!! Waar ik wel erg tegenop zie zijn de aankomende feestdagen. Meestal bracht ik die door met nog meer wijn dan normaal. Ik dacht eerst, om in het nieuwe jaar te gaan stoppen, maar dat zijn allemaal slappe excuses.

Hoe kom jij en alle anderen de feestdagen door? Ga je iets speciaals doen of juist niet?

Zelf ben ik alleenstaand en zonder kinderen en ik heb me voorgenomen om in ieder geval toch een kerstboompie op te zetten en de rest zie ik nog wel.

Hoor het graag van jullie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de feestdagen heb ik nog niet echt bekeken

ik weet alvast dat ik best een strak plan maak, want structuur is nu wel echt belangrijk die eerste maandenµ

er zullen zeker goede tips van anderen het pad kruisen!

voor nu: dag per dag :present:

heb ondertussen onder het draadje: thema's, het draadje: feestdagen van krekel naar boven gebracht....misschien kan daar wel aan verder gebreid worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag Kunsie, :present:

Ik wou bijna zeggen Klunsie. :)

Neenee, graptje natuurlijk!

Hier wordt soms wel wat afgelachen en dat moet kunnen toch?

Van mijnentwege ook hartelijk welkom op ons forum.

Jij bent zowat mijn leeftijd, allé, 2 jaartjes jonger.

En dan besef je dat het tijd wordt om het tij te keren.

Het drinken te stoppen.

Want vroeg of laat begint zich dat te wreken.

Kerstboomtoestanden zijn aan mij niet besteed.

En die feestdagen al helemaal niet.

Ik zal blij zijn als het januari is en we naar de lente kunnen beginnen verlangen.

Veel succes en sterkte.

Ik hoop je hier nog veel te lezen.

Lieve groetjes, Frodo. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frodo en Sofie,

Ook bedankt voor jullie welkom.

Ja, ik vind een grapje lekker ontspannend hoor Frodo, moet kunnen.

En ja, ik denk dat ik het idd meer per dag moet bekijken anders wordt je zooo moedeloos.

Ik ging vandaag al bijna in de fout. Er kwam een oud collegaatje langs (geen drinker gelukkig) en we kunnen soms uren lang praten (1 x 11 uur achter elkaar) maar ik wilde na een paar uurtjes praten eigenlijk een wijntje nemen om te ontspannen en om haar nog een beetje te kunnen volgen (ze is vrij druk net als ik) maar ik had gelukkig niks in huis.

Dit zijn valkuilen voor mij. Hebben en herkennen jullie zoiets ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: kunsie
En Lavendel,

hoe kom in nou op dat draadje van jouw over die krekel en de feestdagen?quote>





Hahaha, dat klinkt als een mooi
kerstsprookje...."die krekel en de feestdagen".


Fijn Kunsie, dat je de weg al weet hier.
Dat duurde bij mij nogal lang namelijk....



Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je irunalone,

Het gaat mij ook goed af momenteel. Ik merk dat ik meer op deze site aan het lezen en verkennen ben, dan dat ik zelf iets schrijf. En er staan ook veel interessante dingen op. Heb net de thema's een beetje bekeken en de video's over alcohol misbruik gezien. Onder andere van: My name is Bill W, de oprichter van de AA. Ik had die film vroeger al gezien en zocht hem al heel lang op het internet om hem te kopen, maar kon hem moeilijk vinden. Gister zag ik hem dus onder het kopje thema's. Echt een aanrader !!!

We houden vol!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Irunalone,

Ik heb net het verhaal van je aanmelding gelezen bij: wie is wie. Je schreef dat je graag een mening hoorde, ook als hij ongezouten was. Hier istie dan en bedenk wel dat het met liefde geschreven is.

ik las dat je zo worstelde met wel een paar glaasjes nemen of niet? Wel stoppen of niet?

Ik ken dat gevoel maar al te goed. Ben nu 55 en die vraag is voor mij niet meer relevant omdat ik geen keuze meer heb.

Maar ik wil ook vertellen dat ik veel kwijt ben geraakt. Ik heb rond mijn dertigste 3 miskramen gehad, door het drinken. Dus ben ik kinderloos. Mijn laatste relatie (met een hele lieve man) is 7 jaar geleden gestrand, door het drinken. Dus ben ik alleen.

En ik heb daar zoveel spijt van gehad, dat ik aldoor maar meer ging drinken.

Dat heb ik nu niet meer want je hebt er niets aan. Ik geef mezelf liever een schop onder mijn kont, zo af en toe en probeer een beetje van mezelf te houden. Daar heb je veel meer aan. Dit is wat ik aan je kwijt wilde.

liefs Kunsie

Het kan zijn dat je ongeveer dezelfde mail al gehad hebt, ik had er al een geschreven maar kon hem nergens meer terug vinden hahaha. Dus nog maar 1 geschreven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...