Spring naar bijdragen

Ik weet geen raad meer

BugsBunny

Aanbevolen berichten

Hallo hallo,

Jahoor ik typ goed ook al heb ik heel wat op.

Ik ben jong, 19 jaar. Al begonnen met dagelijks drinken. Ik wil zo graag mee stoppen omdat ik afspraken mist, omdat ik smorgens minder kan functioneren dan normaal.
De GGz weet van me alcohol problemen, maar doet niks aan. Ik moet van hun alleen dagboek bijhouden hoeveel ik per dag drink. En dan proberen ze mij in te praten dat het niet goed is om te drinken terwijl ik medicijnen gebruikt en ik geld kan besparen door niet te drinken. Maar het helpt niks. Ik doe me best om niet te drinken, maar het lukt me ook niet om niet te drinken. Ik voel me ook niet begrepen.
IK heb heel wat problemen zoals ptss, bps kenmerken, depressie, trauma verleden.

Als ik doordrink ga ik toch dood? Ik wil niet dood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bugsbunny,

Ik begrijp hoe je je voelt....het is afschuwelijk om in de vicieuze circel te zitten...
Zelf heb ik ook heel lang in die circel gezeten maar vandaag ben ik sober en clean..

Probeer contact op te nemen met AA , check hun site op het internet en ga eens naar een meeting...
Het heeft mij geholpen om sober te worden en te blijven...

Ga met een open-mind en probeer verschillende meetings.. AA is vrij , kost niets en is totaal vrijblijvend..er zijn geen in-takegesprekken..je hoeft niets te zeggen in een meeting en het is anoniem...

Probeer te luisteren naar de overeenkomsten en niet naar de verschillen....

en als je meer wilt weten dan hoor ik het wel...

Groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Bunny te veel alcohol drinken kan een kwestie worden van leven of dood.
Stoppen met drinken is de enige remedie om in contact te komen met je geestelijke problemen.
Over het algemeen moet je veel zelf doen om de verslaving achter je te laten en elk hulpmiddel is goed.
Of je op het GGZ op zijn plaats bent zal de tijd leren.
Het is misschien goed om de huisarts te contacteren.
Mijn ervaring is dat ik mensen nodig heb gehad en nog steeds om mijn verslaving achter mij te laten.
Die mensen heb ik gevonden bij AA, op het internet, een psycholoog, groepstherapie en deze hebben bijgedragen weer normaal met mensen in mijn omgeving te kunnen omgaan.

Ik wens je veel sterkte..

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bugsbunny,

Zo jong en al zo in de problemen. Doe jezelf een groot plezier. EN ZOEK DE HULP< DIE JE KUNT KRIJGEN. Je bent nog erg jong. En kunt nog worden omgevormd, naar een alcoholloos bestaan.
Want het is zo zonde, je jonge leven zo te vernietigen.

Veel sterkte en vooral wijsheid.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi BugsBunny,

Ik denk dat de combinatie medicijnen en alcohol inderdaad niet goed is voor je. Je ziet zelf al in dat je moet stoppen met drinken, dat is in ieder geval de eerste stap.

Als de GGZ te weinig doet moet je meer hulp zoeken, dat ben ik met Ferry eens. Vind je het moeilijk om er met je huisarts over te praten? Dat lijkt me de meest aangewezen persoon om je te verwijzen naar een andere hulpinstantie.
Anders zou ik even kijken op de homepagina van Tactus, waar ook dit forum bij hoort (www.alcoholdebaas.nl). Waarschijnlijk lukt aanmelden voor de internetbehandeling niet, omdat er een wachtlijst is, maar je kunt er ook een telefoonnummer vinden dat je kunt bellen. Dan kun je je probleem uitleggen, en kunnen zij je vertellen met welke verslavingszorg instantie in jouw regio je contact kunt opnemen. Ik denk dat ze ook nog wel bereid zijn je te helpen, als je er zelf niet uitkomt. Probeer het eens, of je huisarts, of bellen.

Veel succes, en je kunt natuurlijk sowieso altijd meeschrijven hier op het forum.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...