Spring naar bijdragen

Alcoholprobleem vader


Marco2006

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wou graag wat informatie met betrekking tot het stoppen van alcoholgebruik en/of ervaringen van mensen die zelf gestopt zijn met drinken dmv. een instelling.

Het gaat namelijk om mijn vader die niet een alcoholist is, maar een sterk alcoholprobleem heeft en hier niet goed mee om kan gaan.

Mijn vader en moeder zijn sinds 3 jaar gescheiden vanwege zijn alcoholprobleem(dwz bijna elke dag 2-3 pilsjes drinken en als ze ruzie hadden of als mijn pa het niet zag zitten , 4 tot 5 dagen lang zich compleet van de kaart drinkt) Sinds mijn vader dus alleen is samen met mijn zusje en ik, heeft mijn vader soms een beste dip om de scheiding en grijpt dan heel snel weer naar het bier. Dit gebeurt nu de laatste 3 jaar steeds vaker en heviger.

De laatste keer dat mijn vader is opgenomen(en de eerste keer) is een half jaar geleden en was ook de eerste keer dat het zo erg was. Hij dronk zich zoals bovengenoemd in 5 dagen compleet van de kaart zonder al te weinig te eten en stopte toen in een keer, met als gevolg verschijnselen van delyrium. Toen werd hij door mijn tante naar het ziekenhuis gebracht en heeft hij 6 dagen lopen afkicken op het ziekenhuis en is een paar keer in gesprek gegaan met een psychiater.

Nadat hij uit het ziekenhuis is gegaan omdat het weer beter ging is hij weer begonnen te drinken(zoals verwacht) en is het weer een paar keer uit de hand gelopen met als gevolg ziek melding bij het werk en weer 2 dagen bij komen van zijn alcoholgebruik.

Vorige week zondag was het weer raak, hij zat 's middags alweer aan het bier en dan weet ik al hoe laat het is... Mijn vader was dronken tegen 6 uur ---> slapen ---> wakker en weer drinken totdat hij dronken is en weer slapen.. Tot op afgelopen donderdag toen is hij weer in een keer gestopt en trilde hij hevig(hij kon geen sjaggie meer draaien, dylerium) Vrijdagochtend keek ik op zijn kamer en lag hij gestrekt op het bed en maakte onnatuurlijke bewegingen(zeg het niet graag maar het leek een heroine junk uit een film die cold turkey ging) Zo ver het ging heb ik hem in de auto getild omdat hij zelf niet in staat was ook maar elke handeling te doen( hij had al in zijn broek geplast) Aangekomen bij het ziekenhuis heb ik hem afgezet en ben naar het werk gegaan, sinds vrijdag ga ik elke dag naar het ziekenhuis en zie heeeelee lichte verbetering in zijn motoriek en zijn praatgedrag(hij kon die bewuste vrijdag geen woord uitbrengen en begreep helemaal niks)

Ik wil van dit alcoholprobleem af van mijn vader maar weet niet goed bij welke instelling ik moet zijn, mijn vader heeft 5 jaar geleden bij de verslavingsinstelling Tactus gelopen en is ook daadwerkelijk een jaar van de alcohol afgeweest maar is daarna weer begonnen.

Ik dacht zelf en krijg ook signalen van kennissen dat misschien mijn vader voor langere tijd moet worden opgenomen om dit probleem uit te bannen, omdat ik en vooral mijn zusje hier niet langer deel aan willen nemen aan dit probleem

Wat denken jullie hiervan en wie heeft serieuze tips voor mij.

Bvd Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Marco,

Je zegt dat je vader een behandeling heeft gehad via Tactus. Zelf woon ik ook in de regio waar Tactus actief is (ik bedoel niet de internetbehandeling) en heb begin dit jaar een behandeling gehad in een kliniek in Zutphen. Ik weet niet of je vader vijf jaar geleden opgenomen is geweest in een kliniek of dat hij ambulant geholpen is. Maar als ik je verhaal lees zou hij het beste af zijn met een interne (klinische) behandeling. Voorwaarde is echter wel dat hij dat zelf moet willen. Alles gaat op vrijwillige basis. De cliënt moet zelf achter de behandeling staan. Ik weet ook niet of hij nog contact heeft met Tactus, anders zou hij via de huisarts een verwijsbrief kunnen krijgen. Dan gaan ze bij Tactus bekijken wat de mogelijkheden zijn. Een mogelijkheid is dan een diagnostiek opname van drie weken tijdens welke bekeken wordt wat een geschikte vervolgbehandeling zal zijn. Dit kan dus zijn: ambulant, of een deeltijdbehandeling van gemiddeld 20 weken, dit is 3 keer in de week naar de kliniek (overdag) om groepstherapie te doen, of de klinische behandeling, 20 weken intern, doorde weeks, weekends vrij als dat mogelijk is.
Zelf ben ik nu een half jaar van de drank af, doordat me tijdens de behandeling geleerd is anders met m'n problemen, vooral emoties om te gaan. Mij heeft de behandeling enorm goed gedaan, en geloof me ik zag er in het begin enorm tegen op, maar gaandeweg werd ik steeds blijer hier aan begonnen te zijn ook al was het niet altijd even gemakkelijk.

Maar nogmaals, je vader moet zelf inzien dat hij deze behandeling nodig heeft, want als hij niet wil zal het niets dan nog meer ongemak opleveren.

Ik wens jou en je zusje, maar ook je vader heel veel sterkte en wijsheid in deze moeilijke situatie.

Laat nog eens horen hoe het gegaan is,

Vriendelijke groet, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, Marco,

Als ze het volgende hier op het forum lezen zullen ze wel denken: heb je hem weer met dat andere forum, nou ja dat moet dan maar.
Mijn vrouw is actief op een forum voor de andere kant van het verhaal, namelijk voor partners, kinderen en andere familie van alcoholverslaafden. Misschien kunnen jij en je zusje daar ook nog nuttige adviezen en steun vinden. Ik zou zeggen ga eens kijken...De naam van dat forum is: Ikenmijnalco.
Hopelijk heb je hier wat aan, maar laat ons alsjeblieft ook even weten hoe het met je vader gaat, of misschien kun je hem zelf op dit forum wijzen....

Nogmaals, groeten van Kohtje.

PS even een tip, er gaat me ineens een lichtje op. Als je vader op dit forum wil kijken is het misschien wel verstandig om je bovenstaande bericht weer te verwijderen. Ik kan me voorstellen dat ie het niet leuk zal vinden als ie hier komt kijken dat hij dan jouw bericht over hem leest....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kunst van niet meer drinken is het vol houden.
Toegeven, aanvaarden of accepteren alcoholist te zijn heeft voor mij de weg vrij gemaakt naar een nieuwe leven zonder drank.
Voorheen vocht ik het verkeerde gevecht door beloften niet na te komen en mensen ta manipuleren.
Nu ik niet meer drink kan ik mensen recht in de ogen kijken.
Zoeven schreef ik nog dat alcoholisme een familieziekte is.
de meest dierbaren krijgen de meeste klappen.
Jou vader kan pas geholpen worden alleen als hij dat zelf wil.
Jij bent niet verantwoordelijk en jou treft geen enkele schuld aan het feit dat je vader drinkt.

Zelf ben ik na jaren professionele hulp gecombineerd met AA van mijn drankzucht verlost.

Ik wens je de komende tijd veel sterkte toe..

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Ellie, beetje vreemd misschien maar voorheen stond boven jou bericht een bericht van Katrina, waarin ze me fel bekritiseerd om wat ik schrijf.
Van negatieve kritiek is nog geen alcoholist nuchter geworden.
Het zegt meer over de schrijver dan de ontvanger.
Vandaar dat ik haar om opheldering vraag.
Maar het bericht is in rook op gegaan.

Groet Rudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina, ik had in ieder geval je eerste bericht gelezen, en vond het inderdaad ook nogal scherp.

Wat betreft de verdwijning: is niet de moderator de enige die berichten kan laten verdwijnen?

Jijzelf kunt je tekst wissen, maar dan is nog steeds te zien dat daar een reactie van jou heeft gestaan.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...