CPAS Geplaatst 27 april 2007 Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Beste Bas,Je zult een keuze moeten maken. Als je het doet voor het welzijn van je moeder, kan nodig zijn hard te zijn voor jezelf en je moeder. En ik vind niet dat je voor de problemen vlucht, integendeel je durft ze aan te pakken. Ik vind je heel moedig en begrijp uit je woorden dat je veel van haar houdt.Praat erover met je vader. Dit is nu een onhoudbare situatie voor jullie beiden. Probeer haar desnoods tegen haar wil te laten opnemen, al weet ik niet of in dit geval een rechterlijke machtiging wordt verstrekt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 27 april 2007 Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Beste Bas, zoals ik je verhaal lees, is je moeder erg verslaafd. Niet alleen aan alcohol, maar ook aan de medicijnen. Lorazepam is geen antidepressivum, maar een middel dat wordt voorgeschreven tegen angst en spanning. Het heeft een rustgevende en spierverslappende werking, en die wordt versterkt door alcohol. Eigenlijk mag je dit medicijn helemaal niet in combinatie met alcohol gebruiken, omdat die combinatie heel erg verslavend is. Bij overdosering kan het ook nog tijdelijk geheugenverlies veroorzaken. Het zou dus goed kunnen dat je moeder zich dit allemaal later niet meer herinnert.Zij is heel erg ziek Bas, en ik denk dat dit een probleem is dat jij en je vader niet zelf kunnen oplossen. Misschien kunnen jullie bij de EHBO van een naburig ziekenhuis terecht, als je zegt dat ze teveel van deze medicijnen in combinatie met alcohol gebruikt heeft. Mogelijk zijn ze bereid haar een paar dagen onder controle te houden, tot zeker is dat er geen gevaar is.Ik ben bang dat een verslavingskliniek op dit moment ook niet veel voor haar kan doen, omdat er sprake is van meer problematiek dan alleen een verslaving. Als ik jullie was, zou ik proberen met haar naar een ziekenhuis te gaan waar ze haar een paar dagen willen opnemen.Heel veel sterkte voor jou en je vader. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lindi Geplaatst 28 april 2007 Rapport Share Geplaatst 28 april 2007 Hoi Bas,Wat een afschuwelijke situatie! ik hoop dat het jullie lukt haar op te laten nemen, maar dat valt niet mee als je geen direct gevaar bent voor jezelf en je wilt niet.hulp zoeken voor jezelf hoeft helemaal niet gepaard te gaan met hard zijn voor je moeder Bas! de ervaring bij Alanon is dat de relatie met de alcoholist doorgaans verbeterd als je zelf meer grip krijgt op je problemen, je op je eigen leven gaat richten, leert wat alcoholisme is en hoe je daar het beste mee om kunt gaan. je loopt dan niet weg voor problemen, je pakt ze juist aan! ik kreeg hierdoor een heel andere, (gezondere!!) kijk om wat mijn rol in het geheel zou moeten zijn. mijn relatie met m'n ouders is alleen maar verbeterd. veel sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bas19 Geplaatst 29 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Hoi mensen!Nou.. ze is eindelijk opgenomen bij tactus. Het heeft ons gisteren een loodzware dag gekost maar het is gelukt. Ze heeft me gisteren helemaal verrot gescholden, gedreigd met zelfmoord en ze heeft me geslagen. Maar ze is nu gelukkig weg.Het klinkt erg, maar ik ben blij dat ik even van mn moeder af ben. Nog 2 dagen zo doorgaan en ze was dood geweest. Ze had bij opname, 20.00, 4 uur na de laatste druppel alcohol, een promillage van 2,3. Ik ben totaal kapot,nu nog steeds. Ik heb vanaf 9.00, samen met mijn vader, continu naast haar bed gezeten, omdat ze, iedere keer als ze eruit ging viel. Nu komt voor haar de harde weg van afkicken en voor ons de weg van verwerken.. maar voor mij zal dat moeilijk gaan. Lichamelijk en emotioneel ben ik compleet uitgeput.Groeten Bas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Bas,Gelukkig.Ja, nu moeten jij en vader er doorheen zitten, dat geloof ik graag.Ze is nu in goede handen, dus a.j.b. neem nu wat rust en tijd voor jezelf. Je zult het nodig hebben.Hou je ons ook op de hoogte hoe het met jullie gaat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Gelukkig dat ze opgenomen is, Bas. En jij en je vader heel veel sterkte!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bas19 Geplaatst 30 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Ik wil jullie iig bedanken voor jullie steun van de afgelopen dagen. Het heeft mij zeker geholpen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lindi Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 fijn dat ze is opgenomen. ik kan me voorstellen dat jullie toe zijn aan wat rust. sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Lieve Bas,Ik wens je heel veel sterkte. Ik hoop echt dat je nu meer rust krijgt en dat je moeder gaat inzien dat het beter voor haar is.Het zal nog een lange weg worden, maar met zo'n kanjer van een zoon zal ze het vast redden.Ik vind het ontzettend knap van je, maar nu moet je even aan jezelf gaan denken.Liefs Marion. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeeWee62 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Beste Bas,Hou vol jongen! Jouw verhaal laat ons (alcoholisten) weer eens duidlijk zien wat we niet willen. Je dierbaren pijn doen! Neem het je moeder niet kwalijk maar kies wel op tijd voor jezelf! Jij moet ook door!Heel veel sterkte en groeten, JW Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mies Geplaatst 5 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2007 Hallo bas ,het is nu 5 juli en ik heb net pas je verhaal gelezen........mag ik vragen hoe het nu gaat,want het verhaal heeft me erg aangegrepen.Mijn naam is Mies,ik probeer ook te stoppen met drank,ben ook een moeder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden