Spring naar bijdragen

Afkick kliniek?


Juul

Aanbevolen berichten

Ik heb eerder geprobeerd uit mezelf te stoppen met alcohol.
Dit is me toen niet gelukt, zit nu te denken om via deze site opnieuw te proberen.
Eerder contact met vnn heeft me geadviseerd naar een kliniek te gaan.
Ik was daar toen nog niet echt aan toe vond ik.
Nu begin ik te twijfelen.
Kliniek heeft ook voordelen, qua hulp en begeleiding.
Hoelang moet je nou heen?
Heeft het zin om een paar dagen te gaan, bijvoorbeeld een week?
Anders word het heel lastig qua werk en bv. mijn huisdieren....
Ben nieuwsgierig naar eventueel ervaringen van jullie.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul,

Welkom hier.
Je zit hier op de juiste site, maar op de verkeerde plek van de site om snel antwoord op je vragen te krijgen.
Wij discussieren hier de hele dag op FORUMS>Alcoholdebaas>Ditjes, datjes & dagdraad>draadje met de datum van vandaag. Ergens bij een bericht klikken op antwoord, tekst typen, klikken op Op Discussie antwoorden.
Voorstellen doe je je op Wie is wie.
Maar maakt even niet uit, je hebt ons gevonden.

Over klinieken voor detox kan ik je niet helpen. Het is mij ooit ook voorgesteld, maar ik wou dat per se niet, omdat ik toen nog werkte, twee kinderen heb en een man. Ik zag het ten eerste niet zitten, omdat ik een hekel heb om tussen andere mensen te zitten en ten tweede vanwege mijn gezin en werk.
Ik koos voor de ambulante hulpverlening. Helaas kreeg ik later een zware terugval en kon opnieuw beginnen. Gelukkig vond ik hier de internettherapie en het forum.

Er zijn forummers die een detox hebben gehad, dus ik raad je aan om je vraag te herhalen op ons dagdraadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Juul,

Als alleen stoppen niet lukt en je hebt echt het besluit genomen om dat te doen, dan is het - zeker als VNN dat al adviseert - volgens mij een heel goed idee omdat op een detox te doen. VNN heeft daarvoor mogelijkheden in Leeuwarden en Groningen. Hier - op het forum - zijn ook mensen die zelf stoppen.. Dat is natuurlijk ook goed. Maar VNN biedt begeleiding, ook medicinaal, zodat de afkickverschijnselen minimaal zijn. Na de detox kun je nog kiezen voor een vier-weeks diagnose traject, waarna je een advies krijgt over het vervolg. Dat kan in een kliniek zijn (meestal Hoog Hullen), maar het kan ook de deeltijd behandeling zijn. Je kan ook, na de detox, kijken of je hier meteen de internet behandeling kan doen. Die heb ik zelf niet gedaan, maar ik weet van de forum mensen dat dat heel goed kan werken.

De detox zelf duurt' één a twee weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul, en eigenlijk ook wel een beetje RJB.. In 2005 ben ik aangehouden in de auto door de politie tijdens een "routine"controle. Ik had veel enveel en veel te veel op. ik had al een liter wodka achter de kiezen en moest in een vlaag van paniek nog even een fles halen voordat mijn vrouw thuis zou komen.. tja, aangehouden en gesnapt, zogezegd... Dom, dom, dom.. achteraf....... ja achteraf...... taakstraf gekregen en een lange termijn (1 jaar) rijbewijs kwijt. Heeft uiteindelijk ruim twee jaar geduurd voor ik mezelf weer in staat achtte mijn rijbewijs waardig te zijn..... nou ja, dat is een verhaal apart... Nu wel weer rijbewijs terug maar na 15 maanden droog nu toch weer erg moeilijke en zelfs negatieve momenten.....
Wat ik zeggen wilde: nadat ik aangehouden was heb ik voor het eerst hulp gezocht via de reguliere verslavingszorg ( Is hier Tactus). Daar kreeg ik een ambulant helper toegewezen, die me uiteindelijk na een maand ongeveer heeft doorgestuurd naar een Crisis-opname in een kliniek... Dat was voor mij een griezelige en onbekende wereld waar ik me min of meer ingeworpen voelde, maar die me uiteindelijk de ogen heeft geopend naar een andere kijk op de wereld van het alcoholisme..... Ik sta er (nog altijd niet even makkelijk) heel anders en begrijpender tegenover. En tegenover is eigenlijk een heel verkeerd woord hier.... ik zit er eigenlijk middenin.... Erkenning en vooral ook het durven erkennnen...
Ik weet het, makkelijkk is het niet... maar geef het even tijd, laat het bezinken, laat het tot je doordringen.. liefst voordat je er noodgedwongen toe genoodzaakt wordt... en dan geldt dit laatse alleen ook nog weer voor de intelligenten onder de dommen....hihihi......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@kotje
Hoelang zat je in die kliniek, ze wilden me er al eerder hebben.
Ik ga dus echt proberen om de stoppen, maar mijn sociaal netwerk is dusdanig verzadigt van alcohol dat ik daar heel veel moeite mee ga krijgen.
Dit forum en de site lijken me voor mij beter dan vnn, ik heb vaak moeite met slapen en kwam vaak te laat bij afspraken zoals bv. VNN.
Voelde me bij hun niet echt thuis, al hadden ze goede bedoelingen...
VNN is overigens verslavingszorg noord nederland, volgens mij was dat niet helemaal duidelijk:P

@RJB
Detox icm met deze site was mijn idee.
Eerst alleen deze site proberen nu dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Heb enkele opnames achter de rug (variërend van enkele dagen tot 4 maanden).
Het is me heel duidelijk geworden dat ik mijn motivatie dáár niet hoef te zoeken.
Veel roken, wachten, kletsen, wachten etcetera. Het netto aantal uren zinvolle therapie vind ik echt bedroevend.
Brijder, Parnassia, Mirage etc.

Een korte Detox icm deze site en dagelijks contact met andere gemotiveerde lotgenoten is m.i. veel effectiever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...