Spring naar bijdragen

Orgaan donatie


lady jane

Aanbevolen berichten

Nou Hannah,
dat argument heb ik nog nooit gehoord! Kijk dat niemand mijn lever wil, dat zou ik kunnen begrijpen.
Maar dat ik niemands orgaan zou mogen, wie bepaalt dat? Je kunt toch niet een lijst achterlaten bij je toestemming: met uitzondering van..........
Vanuit een heel ander punt, heb ik zelf nog aarzelingen. Ik heb nl gelezen, dat je met het orgaan ook andere gewoontes/afwijkingen enz. overneemt van de donor en sommigen zeggen zelfs de ziel. Dat kan nooit zo bedoeld zijn lijkt me, maar als mijn kind een orgaan nodig heeft is dat geen argument, maar zeg ik dank je graag!
Een kind van een vriendin van me heeft stamceltransplantatie gehad, maar is sindsdien behept met "stemmetjes", ernstige dwanghandelingen en nog veel meer engs, erg zorgwekkend. Maar hij leeft wel nog. Soms denk ik dat wij door de wetenschap zulke zware besluiten krijgen te nemen, dat we niet echt meer weten waat het eindigt en of het nog verantwoord is. Moeilijk onderwerp dus m.b.t. alcohol.
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iemand zichzelf helemaal kapotgezopen heeft, en vervolgens in aanmerking komt voor een levertransplantatie, daar heb ik inderdaad wel moeite mee. Maar heb in het algemeen wel moeite met het idee van de maakbaarheid, of repareerbaarheid van het fysiek. Ik ben zo'n laffe burger die geen beslissing kan nemen hierin. Zelf mankeer ik helemaal niets waarvoor ik ooit een transplantatie zou behoeven, dus ik heb makkelijk praten. Als ik morgen hersendood zou zijn, mogen mijn nabestaanden voor mij beslissen en ik denk dat het me dan ook worst zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie zijn wij om te oordelen.

Helpen waar kan. Laten leven wat leeft.

Ikzelf heb keuze 1 op mijn pas staan, ongeacht wie wat krijgt.
(wel met aantekening dat ik er voor nabestaanden netjes wil bijliggen.
Dus geen ingevallen ogen en dergelijke, maar netjes opgevuld)

Trouwens... wat is er mis met iemand zelfs een tweede kans geven...
lijkt me eerlijk gezegd alleen maar een mooier iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...