Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste forumleden,

Mijn naam is Tim en ik ben schrijver van een historische roman die zich afspeelt in het Amsterdam van begin jaren tachtig. Het milieu van de krakers, economische crisis en verloedering.

In het verhaal spelen meerdere personages een rol die worstelen met een verslaving. Ik wil mijn personages neerzetten als echte mensen, met hun eigen geschiedenis, relaties, hoop, teleurstellingen en keuzes. Daarom probeer ik mijn verhaal niet alleen te baseren op boeken en historisch onderzoek, maar ook op de ervaringen van mensen die weten hoe het is om met een verslaving te leven of daarvan te herstellen.

Via deze oproep ben ik op zoek naar mensen die inmiddels enige tijd in herstel zijn en die, als zij dat prettig vinden, hun ervaringen met mij willen delen. Juist de kleine, alledaagse dingen hierin interesseren mij. Hoe zag een gewone dag eruit? Waar dacht je aan als je wakker werd? Hoe beïnvloedde een verslaving je relaties, werk of zelfbeeld? Welke momenten zijn je altijd bijgebleven? En wat maakte uiteindelijk dat herstel mogelijk werd, of juist zo moeilijk?

Een gesprek kan op iedere manier plaatsvinden die voor jou prettig voelt: via e-mail, telefonisch, videobellen of ergens onder het genot van een kop koffie. Jij bepaalt zelf waar je wel en niet over wilt vertellen. Alles wat je met mij deelt behandel ik vertrouwelijk.

De personages in mijn boek zijn volledig fictief. Wat ik hoop mee te nemen, is de menselijke kant achter verslaving: gevoelens, gedachten, ervaringen en details die alleen iemand kan vertellen die het zelf heeft meegemaakt. Op die manier hoop ik een verhaal te schrijven waarin mensen zich herkennen en zich serieus genomen voelen.

Lijkt het je mooi om hieraan bij te dragen, of heb je eerst nog vragen? Dan hoor ik heel graag van je. Laat dit dan weten door de moderator een privé bericht te sturen, zij zorgen er vervolgens voor dat je met mij in contact komt.

Groet,

Tim Kooijman

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...