dorien Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Mijn vriend gebruikt nu een maand Antabus en het lijkt wel of hij psychisch verandert. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Hoi dorienOf hij psygisch veranderd is in welk opzicht dan ??????????denk wel dat een mens veranderd als hij geen alcohol meer drinktdan ben je beter bij de les om het zo maar eens te zeggen ,heb zelf geen ervaring met antabus ,maar beschrijf eens in wat voor opzicht veranderd ten goed offfffik vind je nogal een beetje vaag hieroverknuffel van meiske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dorien Geplaatst 21 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Hij denkt ineens anders over zaken als relatie e.d.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
saxon Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 hallo Dorien, ik gebruik zelf al 3 maanden refusal en in het verleden een half jaar gebruikt, mij veranderde t niet, wel het niet drinken, groetjes, louise Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
saxon Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 lieve Dorien, ik denk dat het gebruik van antabus of refusal geen chemische processen teweeg brengt zolang je maar niet drinkt, het stoppen met alcohol brengt namelijk wel wat teweeg, namelijk het nucher worden, het ontwaken; je gaat helderder denken, je ziet de dingen meer zoals ze zijn en ook hoe je hier nuchter verandering in kunt brengen, praat erover met hem, ik wens je veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Hallo Dorien,ik heb ook geen ervaring met antabus,maar denk dat het niet drinken de verandering teweegbrengt.Als je stopt komen de dingen naar boven, ook de relatie,die je eigenlijk niet onder ogen kon zien.Zonder drank moet je wel en das vakk pijnlijk.Maar alleen zo kun je wat veranderenen dat doe je ook niet door de relatie te stoppen (als dat is wat nu speelt?)maar wel te bespreken wat je beiden anders wilt, wat je mist bij de ander en bij jezelfen hoe je daar aan kunt werken, misschien met relatietherapieof hulp van een vriend(in), liefst neutraal, en dat is moeilijk!zonder drank moet je nl verantwoording gaan nemen, ook voor wat is blijven liggenin de drink-periode. Het is volwassen worden en als het door beiden goed opgepakt wordt kan de relatie er ook sterker e beter van worden.Ik hoop dat je verder kunten sterk genoeg bent als blijkt dat het niet zo gaat als je hoopt, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Julius Geplaatst 21 november 2009 Rapport Share Geplaatst 21 november 2009 Wellicht een idee een aantal voorbeelden te noemen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alconon Geplaatst 3 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2010 Op het vlak van relaties zou je kunnen zeggen dat alcohol drie dingen doet:1) verpesten van gezonde relaties, men verandert door te drinken en anderen knappen af op de drinker;2) binden, soms zijn relaties (hele netwerken) gebouwd (vaak onbewust) rond het drinken;3) verbloemen, een verslechterende relatie wordt gemaskeerd binnen de verslaving en wordt daardoor niet manifest.Een persoon die succesvol afscheid neemt van alcohol 1) herstelt de vitaliteit van de relatie of 2) verlaat deze of 3) stelt deze ter discussie.Dit is een van de zwaarste tegenkrachten voor mensen die van het goedje af willen. Als je als partner juist wilt dat de drinker stopt kun je wel eens met een heel andere kater komen te zitten. Het is niet anders, maar uiteindelijk wellicht beter.Het kan een goed moment zijn voor zelfonderzoek (niet persoonlijk bedoel, meer in het algemeen) : wat maakt dat ik voor hem ben gevallen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden