Spring naar bijdragen

Op naar een gezonde lever


Frans

Aanbevolen berichten

Veel drinken heeft een enorme impact op je lever. Dat is natuurlijk algemeen bekend. Er zullen ontstekinkjes ontstaan (die ervaar je door steekjes in je leverstreek), waarna er (na jarenlang misbruik) cirrose optreedt.

Ik ben nog niet zover, maar heb wel zo nu en dan steken. Dit heb ik al een tijd. Een teken dat mijn lever niet al te optimale vorm verkeert... Dit wil ik zsm veranderen. Niet drinken is natuurlijk DE oplossing, maar er zijn ook nevenoplossingen. Veel water drinken, rode bieten (goed voor de lever) en bitterzout.

Nu is mijn vraag de volgende.

Hebben jullie wat dat betreft tips qua etenwaren e.d. die specifiek gezond zijn voor de lever?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vic,
ik kan je yerba matee van harte aanbevelen
ik drink het bijna dagelijks
het geeft de lever extra energie
en de rest van je ook
ontgift en is een natuurlijk middel.
Goggle het maar even of het je aanspreekt.
Het is niet echt lekker (mijn mening, er zijn er die het wel lekker vinden)
dus ik doe er altijd een kruidentheezakje bij en maak een cafetierepotje per dag
dan blijft de prut goed achter, maar kan ook door eenzeefje, en je hebt zelfs al maté-zakjes te koop.
Via internet kan, en ik koop het bij argentijns restaurant Santosh in Scheveningen, veel goedkoper
en leuke reden eens naar het strand te gaan ook.
Bitterzout gebruik ik voor sapvastenkuren, zie ook hier bij thema's.
ik zou voor etenswaren eens googlen, dan kom je wel wat tegen
Je lever herstelt erg snel hoor, gelukkig voor ons, en je bent nog jong, dus waarschijnlijk nog sneller.
Als je in alternatieve dingen bent geiinteresseerd, kan ik je het boek (en de workshop of sessies) van de helende reis aanbevelen, Barndon Bays heeft dat uitgevonden in haar strijd tegen kanker. het is erg Amerikaans en dat kan afstoten, maar als je daar doorheenkijkt en het neemt zoals het voor jou kan werken, is het prima. wel erg commercieel, dus achterin staan tips om het met anderen zelf te doen, is minder krachtig, maar kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...