Spring naar bijdragen

moko


moko

Aanbevolen berichten

Lieve allemaal, vandaag de 2e dag van mijn stoppen. Ik heb een reep chocola in mijn tas gedaan als alternatief voor mijn trek, dat tussen 17.00 en 19.00 uur de kop op steekt. Het helpt wel een beetje, soort troosteten en mijn gedachten verzet en de trek even vergeten.Heeft iemand ervaringen met de aa bijeenkomsten.
Moko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

De AA is mijn redding geweest. Ben er heel gelukkig mee. Ik lees ook iedere dag in de AA literatuur. ( Big Book en 12 Stappen& 12 Tradities) Ik heb dat echt nodig, maar doe het ook graag. Het is een programma voor het leven. Je moet er geleidelijk aan in groeien. In het begin is het op de groep vooral luisteren.

Heel veel succes. ben benieuwd van je te lezen hoe het is geweest. Ik ga vanmorgen ook naar de groep.

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik ben benieuwd of je nog een aa bijeenkomst hebt bezocht silverwings.
Ik weet uit eigen ervaring dat de gedachte aan 'nooit meer drinken' je van een bezoek kan weerhouden.
Wees gerust, de enige voorwaarde om welkom te zijn op een aa groep is de wil om iets aan je alcoholprobleem te doen.
Bij de aa kan niemand je zeggen dat je nooit meer mag drinken. Dat is namelijk strijdig met de aa gedachtes en gewoontes.
Wel zullen enkele mensen je vertellen dat zij na een bepaalde tijd er achter zijn gekomen dat het voor henzelf uiteindelijk gemakkelijker werd om dat idee aan te nemen. Verder is een aa groep ongeveer hetzelfde als op dit forum, alleen is het face-to-face.
Succes.
BOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De enige voorwaarde om bij AA te komen is de wil te stoppen met drinken. Dat wil niet zeggen dat dat zomaar lukt. Als het ( nog) niet lukt blijf je welkom natuurlijk.

Er wordt wel geleerd niet te denken dat je nooit meer mag drinken. Maar doe het per 24 uur. Dat is te overzien. Vandaag drink ik niet. Morgen zie ik wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is belangrijk, als je stopt met drinken, om je een nieuwe levensstijl aan te meten.
Je kunt niet alleen het drinken *weglaten* (en er niets anders voor in de plaats zetten) dan houd je een gat,
zeker in het begin.

Mij heeft de internettherapie (ik durfde niet naar de AA) enorm geholpen. Omdat ik inzicht heb gekregen
in de momenten van "trek" die ik heb leren benoemen en met die dingen iets ben gaan dóen.

Na bijna 4 jaar droog ben ik vorig jaar september toch in ons dorp de AA binnengestapt, niet omdat ik het
moeilijk had, maar omdat ik veel goeds hier gehoord heb in al die jaren en benieuwd was.
En omdat ik me afvroeg of de AA kon helpen mijn leven op die ándere manier vorm te geven.
Dat is een proces van jaaaaaaaaaaaren.

De AA biedt een mooi programma, voor de rest van je leven is het goed, waar je op je eigen tempo en energie in kan groeien.

Gewoon doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...