Roffa Geplaatst 7 februari Auteur Rapport Geplaatst 7 februari 16 minuten geleden zei Quinn: Ja kijk, als we allemaal precies deden wat we weten wat we moeten laten, schreef niemand hier meer. Gewoon niet drinken, zo heerlijk simpel. Ben wel nieuwsgierig naar je soort therapie. Wat helpt je om wel te slapen? Of wat houdt je slaap tegen? Ik krijg een therapie die gebouwd is rond het slaapprotocol. Dat is een hele lijst met gedrag-, voeding- en mindset adviezen, gecombineerd met wekelijkse voortgangsgesprekken. Mijn slaap wordt tegengehouden door een hoofd veel te vol met gedachten, die krijg ik niet stil.
Quinn Geplaatst 7 februari Rapport Geplaatst 7 februari Ah, slaapprotocol, goede stap in elk geval. Eerlijk wezen tegen je psych, dat wil wel helpen ook.
Roffa Geplaatst 7 februari Auteur Rapport Geplaatst 7 februari 13 minuten geleden zei Quinn: Ah, slaapprotocol, goede stap in elk geval. Eerlijk wezen tegen je psych, dat wil wel helpen ook. Ja, dat snap ik. Maar dit is iets waar ik eerst zélf mee aan de slag wil. De stap naar openheid is nog te groot.
Quinn Geplaatst 7 februari Rapport Geplaatst 7 februari Hmm, zelf en alleen oplossen? And how is that working for you?
Roffa Geplaatst 7 februari Auteur Rapport Geplaatst 7 februari 25 minuten geleden zei Quinn: Hmm, zelf en alleen oplossen? And how is that working for you? Dat gaat met vallen en opstaan. Vorige week heb ik 10 dagen droog gered, voor het eerst. De terugval duurde 'maar' 4 dagen, en dat is ook voor het eerst. Ik ben naar dit forum gekomen omdat ik een klankbord wil hebben, en dat is ook erg fijn en ik haal er steun uit. Ik vind het voor het eerst niet erg om bij het uitgaan een 0.0 te nemen, en we maken thuis steeds duidelijkere afspraken. We zijn bewust bezig om risicomomenten te mijden, en ik ben al een jaar van sterke drank af. Wijn is ook slecht, dat weet ik, maar sterke drank is voor mij een groter drama. Ik werk hard aan mijn slaapprobleem met een psycholoog, en elk succes daarmee is een wijnmoment minder. Al met al ben ik er nog niet, maar ik zie wel dat de lijn langzaam omhoog gaan. Quinn reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 7 februari Rapport Geplaatst 7 februari Opgaande lijn, klinkt goed. Mooi man. Roffa reageerde hierop 1
stroumfke Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Op 24-1-2026 om 14:16 zei Roffa: Hallo allemaal, Ik ben een man van 57 jaar, en heb sinds 2022 een probleem met drank. Wat begon als een afzakkertje voor het slapen gaan (ik heb al 10 jaar een ernstig slaapprobleem) is geleidelijk veranderd in drie flessen wijn per dag. Ik drink omdat het me helpt in te slapen. Ik drink een fles wijn in 1 minuut op, slaap dan 3 uur en na een paar uur herhaal ik dat proces. Bij iedere stoppoging zijn de katers hels, duren 4 tot 5 dagen, en als ik weer geland ben ga ik weer voor de bijl. Ik hoop hier op het forum op steun, tips, herkenning en feedback. ik dronk ook 3 flessen wijn per dag ik begon er smiddags aan 1 fles dan wa slapen dan een 2de fles en weer wa slapen en dan de 3de fles en terug slapen ik kan dit financieel niet meer das dus 1 reden om nuchter te blijven ik wil ook nuchter blijven omdat ik veel lichamelijke klachten had door het drinken en gewoon omdat het nuchtere leven beter is dan het dronken leven ik heb wel zelden een kater gehad Roffa reageerde hierop 1
Roffa Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 11 uur geleden 1 minuut geleden zei stroumfke: ik dronk ook 3 flessen wijn per dag ik begon er smiddags aan 1 fles dan wa slapen dan een 2de fles en weer wa slapen en dan de 3de fles en terug slapen ik kan dit financieel niet meer das dus 1 reden om nuchter te blijven ik wil ook nuchter blijven omdat ik veel lichamelijke klachten had door het drinken en gewoon omdat het nuchtere leven beter is dan het dronken leven ik heb wel zelden een kater gehad Ik heb inmiddels twee terugvallen (slaapwijn, in de avond en in de morgen) gehad, een na 11 dagen nuchter en een na 6 dagen nuchter. Ik blijf het proberen, vandaag alweer dag 5 nuchter. Ik kan het me allemaal financieel prima veroorloven en heb geen dagelijkse verplichtingen, maar ik wil weer gezond en fit worden voordat ik onherstelbare schade aan mijn lijf toebreng. En de katers trek ik niet meer, die duren bij mij zonder overdrijven 5 tot 6 dagen, exclusief de nasleep. Zoveel verspilde tijd pfff
stroumfke Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden 1 minuut geleden zei Roffa: Ik heb inmiddels twee terugvallen (slaapwijn, in de avond en in de morgen) gehad, een na 11 dagen nuchter en een na 6 dagen nuchter. Ik blijf het proberen, vandaag alweer dag 5 nuchter. Ik kan het me allemaal financieel prima veroorloven en heb geen dagelijkse verplichtingen, maar ik wil weer gezond en fit worden voordat ik onherstelbare schade aan mijn lijf toebreng. En de katers trek ik niet meer, die duren bij mij zonder overdrijven 5 tot 6 dagen, exclusief de nasleep. Zoveel verspilde tijd pfff ik wil ook nuchter blijven omdat mijn gezondheid dan betert om een voorbeeld te geven ik heb als gevolg van het drinken 2 ontstekingen aan mijn benen ik kon moeilijk de trap op en af ik had pijn als ik wandelde ik sleepte met mijn voeten als ik in bedje op mijn linkerbeen lig deed mijn rechter been pijn als ik op mijn rechter zij lig deed mijn linkerbeen pijn ik ga nu naar een fysiotherpeut en dit in combinatie met nuchter blijven maakt dat het beter gaat met mijn benen en zo heeft iedereen zijn reden om te stoppen met drinken en nuchter te blijven
Roffa Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden 12 minuten geleden zei stroumfke: ik wil ook nuchter blijven omdat mijn gezondheid dan betert om een voorbeeld te geven ik heb als gevolg van het drinken 2 ontstekingen aan mijn benen ik kon moeilijk de trap op en af ik had pijn als ik wandelde ik sleepte met mijn voeten als ik in bedje op mijn linkerbeen lig deed mijn rechter been pijn als ik op mijn rechter zij lig deed mijn linkerbeen pijn ik ga nu naar een fysiotherpeut en dit in combinatie met nuchter blijven maakt dat het beter gaat met mijn benen en zo heeft iedereen zijn reden om te stoppen met drinken en nuchter te blijven Dat klinkt niet best, nee. Mag ik je vragen hoelang je al zo zwaar drinkt?
stroumfke Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Zojuist zei Roffa: Dat klinkt niet best, nee. Mag ik je vragen hoelang je al zo zwaar drinkt? het is geleidelijk aan gegroeid 3 jaar geleden begonnen met 1 klein flesje wijn en sinds een maand 3 flessen per dag ik ben nu nuchter van vorige week donderdag en sta op de wachtlijst voor een korte opname
stroumfke Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden 34 minuten geleden zei Roffa: Ik heb inmiddels twee terugvallen (slaapwijn, in de avond en in de morgen) gehad, een na 11 dagen nuchter en een na 6 dagen nuchter. Ik blijf het proberen, vandaag alweer dag 5 nuchter. Ik kan het me allemaal financieel prima veroorloven en heb geen dagelijkse verplichtingen, maar ik wil weer gezond en fit worden voordat ik onherstelbare schade aan mijn lijf toebreng. En de katers trek ik niet meer, die duren bij mij zonder overdrijven 5 tot 6 dagen, exclusief de nasleep. Zoveel verspilde tijd pfff ik probeer al 3 maand te stoppen en vooral nuchter te blijven het stoppen gaat vrij goed maar na een dag of 3 herviel ik telkens weer
Roffa Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) 1 uur geleden zei stroumfke: ik probeer al 3 maand te stoppen en vooral nuchter te blijven het stoppen gaat vrij goed maar na een dag of 3 herviel ik telkens weer Dat herken ik heel goed. Na een zware drankperiode van 3 tot 4 dagen volgt bij mij de afgrijselijke kater die 5 tot 6 dagen duurt, en tijdens zo'n kater neem ik me plechtig voor om nu écht te stoppen. "Dit nooit meer!". En daarna, als de kater achter de rug is, en ik voel me weer gewoon bijna als vanouds, dan lijk ik iedere keer weer te vergeten hoe erg het allemaal geweest is en zet ik de deur weer open voor een drankje. Of twee. Ik denk: "Het gaat me nu wél lukken om het daarbij te houden". En het mondt iedere keer weer uit in minimaal drie flessen wijn per dag. Slecht eten, slecht slapen, mezelf waardeloze shit voelen omdat het wéér niet is gelukt. Kater. Stoppen. Niet doorzetten. Drankje doen. Drie dagen zwaar drinken. Het blijft een cirkel waarin ik ronddraai. Het is soms om moedeloos van te worden, maar ik weet dat ik de enige ben die er iets aan kan en móét veranderen. Alcohol is verschrikkelijk. 8 uur geleden bewerkt door Roffa
stroumfke Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 2 uur geleden zei Roffa: Dat herken ik heel goed. Na een zware drankperiode van 3 tot 4 dagen volgt bij mij de afgrijselijke kater die 5 tot 6 dagen duurt, en tijdens zo'n kater neem ik me plechtig voor om nu écht te stoppen. "Dit nooit meer!". En daarna, als de kater achter de rug is, en ik voel me weer gewoon bijna als vanouds, dan lijk ik iedere keer weer te vergeten hoe erg het allemaal geweest is en zet ik de deur weer open voor een drankje. Of twee. Ik denk: "Het gaat me nu wél lukken om het daarbij te houden". En het mondt iedere keer weer uit in minimaal drie flessen wijn per dag. Slecht eten, slecht slapen, mezelf waardeloze shit voelen omdat het wéér niet is gelukt. Kater. Stoppen. Niet doorzetten. Drankje doen. Drie dagen zwaar drinken. Het blijft een cirkel waarin ik ronddraai. Het is soms om moedeloos van te worden, maar ik weet dat ik de enige ben die er iets aan kan en móét veranderen. Alcohol is verschrikkelijk. zo gaat het bij mij net hetzelfde ik ben nu 4 dagen nuchter en ik hoop deze keer nuchter te blijven daarom dat ik een weekje in crisisopname ga om die cirkel te doorbreken ik ben ook uitgeput van altijd even drinken even nuchter even drinken even nuchter ik hoop in het ziekenhuis een beetje gemoedsrust op te doen want da ben ik nu kwijt je mag mij altijd een pb sturen Roffa reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden