Spring naar bijdragen

Gedronken, maar vanavond toch buitenshuis?

Cheyenne

Aanbevolen berichten

Mijn excuses voor dit bericht.

Hopelijk kwets ik hier niemand omdat ik nu heb gedronken.

Vandaag was mijn vrije dag van mijn werk, de afgelopen tijd heb ik veel stress gehad op het werk. Woensdag ben ik vrij, dus ik dacht, even ontspannen met een wijntje. Helaas is het teveel geworden, en op dit moment voel ik me echt niet goed.

Ik wil echt stoppen, maar vandaag is het weer misgegaan.

Vanavond 'moet' ik eigenlijk naar de vereniging waar ik lid van ben. Vorige week had ik ook al afgezegd, omdat ik teveel gedronken had. Natuurlijk zeg ik dat niet. Zelf denk ik dat het beter is om af te zeggen dan met een enorme 'kegel' daar te verschijnen.

Vandaag ben ik weer de mist in gegaan. Het beste lijkt me dat ik vanavond gewoon thuis blijf, veel water en kruidenthee drinken, en vroeg naar bed.

Ik ben bang dat als ik toch ga, dat de mensen het aan me merken of ruiken. Nu heb ik 1,25 liter wijn op, ik schaam me rot.

Aan de ene kant denk ik, knap jezelf wat op, poets je tanden, spoel met flink wat mondwater en je kunt gewoon gaan! Maar toch ben ik bang dat mensen iets aan me ruiken of merken.

Wat zouden jullie doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Cheyenne,

Ik zou niet gaan. Zeker weten, omdat mensen het het eerst merken aan je praten. Ook al denk je dat je dat nog goed kan. Je kunt niet verbergen dat je gedronken hebt, echt niet. Je kunt het misschien wat verbloemen door je tanden te poetsen maar niet door je praten, dat hoort gelijk iedereen, dus ik zou niet gaan.
Wel is het goed dat je hier regelmatig komt, waardoor het gemakkelijker voor je wordt om te stoppen, want dat valt niet mee.
Maar wij kunnen het ook, weliswaar met vallen en opstaan maar het lukt. Dus kom maar lekker bij ditjes en datjes hoor.
Ik persoonlijk heb helemaal geen moeite dat je nu gedronken hebt. Ik weet hoe moeilijk het is om te stoppen.
Lieve groet Bol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bolletje,

Bedankt voor de reactie. Zelf denk ik ook dat het beter is dat ik vanavond gewoon lekker thuisblijf.

Ik heb laatst zelfs een keer meegemaakt dat ik 's-ochtends, na een avond te veel gedronken te hebben, bij de diƫtiste zat, en ik kon nauwelijks uit mijn woorden komen. Ik schaamde me rot. En daar zat dus nog een hele nacht tussen, terwijl er nu maar een paar uurtjes tussen zitten.

Goed, schrijven gaat altijd nog wel redelijk, soms schrijf ik echter meer dan ik zou willen wat betreft e-mails aan bekenden, maar praten wordt wel moeilijker als ik gedronken heb.

Het enige waar ik me zorgen over maak is, dat ze gaan denken van heeft Cheyenne het eigenlijk nog wel naar haar zin op deze vereniging?

De vorige keer dat ik me afmeldde zei ik dat ik 'verhinderd' was (kan gebeuren), en als ik nu aangeef dat ik niet lekker ben of zo? Voor hetzelfde geld heb ik echt een (buik)griep.

Ik wil ook geen slechte indruk maken door met een dranklucht te verschijnen (ze kunnen het ook in de lichaamsgeur ruiken, hoe goed je je tanden ook poetst of je mond spoelt). En ze zullen het inderdaad ook merken aan mijn gedrag of hoe ik spreek.

Verder voel ik me als ik gedronken heb en weer 'in het openbaar' moet verschijnen heel onzeker.

Op dit moment merk ik echt dat ik heb gedronken, ik ben moe en draaierig. De laatste tijd heb ik al geminderd, dus nu komt het extra hard aan.

Aan de ene kant ben ik bang dat ik uit de vereniging word gezet. Maar toch denk ik dat het beter is om niet te gaan, ik kan gewoon zeggen dat ik me niet lekker voel. Beter dan dat de mensen merken dat ik gedronken heb.

En morgen moet ik ook weer vroeg op voor mijn werk.

Toch baal ik van mezelf, door mijn drinkgedrag loop ik weer wel een gezellige avond mis. Maar nu is het beter toch gewoon thuis te blijven, in feite ben ik 'ziek'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja meis dat is vervelend als je bang bent om uit de vereniging gezet te worden. Maar nog erger is, als je je gezicht verliest en iedereen denkt straks, "daar heb je die vrouw weer die teveel drinkt". Je schaamt je dan rot en durft misschien op het laatst nergens meer naar toe te gaan. Met het gevolg dat je gaat vereenzamen. Dat moet je voor zijn.
Maar het je al wat gegeten? Dat helpt heel goed tegen dat draaierig gevoel. Probeer dat eerst eens te doen, en pak tesnoods een lekkere warme douche zodat je je al weer een beetje beter gaat voelen. Heb je nog drank in huis?
En blijf schrijven. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bolletje,

Opnieuw bedankt voor de reactie.

Angst is een slechte raadgever. Ik weet ook dat er mensen, om wat voor reden ook, weg waren gebleven van de vereniging. Zij kwamen weer terug, en iedereen was blij hun weer te zien.

Goed, vorige week had ik me ook afgemeld, maar toen had half Nederland vakantie, dus ik kon zelf toch ook net zo goed ergens heen zijn? En iedereen kan zich weleens ziek voelen. Dus ze kunnen me toch niet na twee weken al de vereniging uit gooien? En meestal bellen ze dan nog wel, zo van he hoe gaat het? Dat heb ik in ieder geval bij andere verenigingen meegemaakt.

En inderdaad, ik blijf liever thuis dan dat mensen achter mijn rug om zeggen zo van zozo, zeker te diep in het glaasje gekeken? Dat wil ik absoluut niet!

Ik heb al een mailtje opgesteld aan een ander lid met wie ik regelmatig omga, nu nog een bericht aan Het Bestuur, dat is wel zo netjes. En dan kan ik toch eerlijk zeggen dat ik me niet lekker voel, en dat is toch ook de waarheid?

In ieder geval heb ik lekker een fles mineraalwater in huis, ik heb nog wat kip, en ik ga lekker vroeg naar bed.

Nogmaals bedankt voor de reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...