Spring naar bijdragen

Ik wil ook wel zo'n maatje worden of krijgen


acer

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik Acer en ben 43 jaar.

Sinds mijn 25ste drink ik bijna dagelijks en zover ik me kan herinneren altijd te veel.

Heb al een paar stoppogingen achter de rug, maar toch ben ik altijd weer begonnen.

Nu is het genoeg, heb ik besloten.

Als de hele dag draait om het moment dat de fles weer open mag, aan het eind van de middag, dan wordt het tijd om er mee te kappen!

Oja, ik woon samen met mijn lieve vriendin, die het al 22 jaar met me uithoudt. Heb een hondje, hou van muziek (maken en luisteren).

Ik zou het ook leuk vinden om een maatje te worden of te krijgen.

Tot gauw!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Acer,

Welkom hier. Ja, het lijkt me inderdaad tijd om te stoppen, als ik je zo lees.

Mij heeft het bijna mijn relatie gekost, voor het muntje eindelijk viel!

Ga je op eigen kracht stoppen of schakel je hulpverlening in? Ik heb de internetcursus van Tactive gedaan en heb daar veel van geleerd, o.a. mijn valkuilen en hoe ik mezelf in de positie plaatste dat ik kón drinken. Vooral dat laatste was een eyeopener.

We zitten vooral op de dagdraad, ditjes en datjes. Dat is onze virtuele huiskamer waar her over van alles kan gaan, maar zodra iemand steun nodig heeft of iets wil vragen, schakelen we meteen om. Mocht je per ongeluk niet gehoord worden, ROEP dan gewoon nog een keer.

Als je een maatje wilt zijn of wilt hebben, kan je het beste naar "Zoek een maatje" gaan en daar je verzoek neerzetten. Ik ben al voorzien, dus wat dat betreft kan ik niets voor je betekenen.

Bekijk ook vooral de andere draadjes zoals "Thema's" en "Tips en adviezen".

Ik wens je veel succes en ook doorzettingsvermogen. Mocht je struikelen, sta dan zo gauw mogelijk weer op, knietjes afvegen en weer doorgaan!

Lytse.

P.S. Ik zie dat je daar al gepost hebt voor een maatje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lytse,

Bedankt voor jouw bericht.

Het is mijn bedoeling om op eigen kracht te stoppen.

Vandaag was mijn tweede nuchtere dag, en die beviel me best goed moet ik zeggen.

Ik hoop veel steun te vinden hier, op dit forum. Ik ben bezig om te kijken wat er allemaal te doen is hier, en hoe het allemaal werkt.

Acer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jane,

Ik zag dat jij al jaren geleden bent gestopt, en daarom heb ik die datum ook in mijn profiel genoemd. Op die manier blijf je er bewuster bij met je gedachten, lijkt me.

Toen ik vanmorgen buitenliep met mijn hondje, zonder ongelooflijke kater, was de wereld inderdaad veel mooier dan vorige week!

Gaat het met jou goed?

Acer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Acer,

Ik las op het dagdraadje van vandaag dat je zo'n enorme dorst hebt.

Je bedoeld waarschijnlijk dat je last van craving/zucht naar alcohol heb.

Heel normaal, bij sommige alcoholafhankelijke die gestopt zijn wordt dat gaande de tijd van absentie minder.

Bij anderen, zoals ik, bleef mij dat plagen en was niet vol te houden.

Na jaren van terugvallen en wederopstaan ben ik aan Baclofen begonnen met een verrassend resultaat. Geen craving/zucht of trek meer.

Is dat ook niet wat voor jou?

Er is een apart draadje over onder Thema's rondom alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...