Spring naar bijdragen

borderline en drank


13scorpio13

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 119
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

mag deze "anders gestoorde" ook meedoen?
super hoogfrequent bipolair,agorafobie,en een tick van dhr.Touret!
wel dik twee jaar op een zorgboerderij voor psychiatrische patiënten gewerkt,dus ik weet er wel een
klein beetje van.
bij mij is de combi met drank ook rampzalig,dan werkt mijn medicatie niet meer!

oh ja,en ik ben ook nog -tig keer, al dan niet vrijwillig, opgenomen geweest,is eea voldoende voor de ballotage-commissie?

jemig het gaat wel "gek" hard op dit draadje zeg,vanmorgen opgericht,en nu al op pagina 5!!

vind dat wel een goede vraag dat kip/ei-gebeuren,in mijn geval was mijn storing latent aanwezig,maar door alcohol misbruik barstte het eea in alle hevigheid los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fein da'k erbei mag sein!
krankzinnige ziekte,dat h.f.bipolair,een week,is voor mij erg lang,superdelux manisch geweest,viel geen pam en zyprexa tegen aan te slikken,liep mijn schaduw voorbij!
en nu opeens ben ik weer normaal,hè hè,kunnen we ook weer eens aan slapen gaan denken,heb nog wel het eea in te halen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thè.

Je hebt borderline, of de aanleg.
Borderline zou versterkend kunnen werken op je gevoeligheid.
Aan de andere kant kan de verslaving de sluimerende borderline doen ontwaken.

Als je lekker in je vel zit ben je strijdbaarder tegen stoornissen etc.

Het valt pas op als er iets aan de hand is, als er iets zichtbaar misloopt.
Er lopen een hoop mensen rond met.. nou ja... bijvóórbeeld alcoholisme die er niets aan doen, het zich niet eens realiseren.
Dit omdat ze niet op hun..ehh snuit... vallen. Zo ook met tics, neuroses, syndromen enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb jarenlang om de hete brij heengedraaid,en vond het verschrikkelijk om te moeten erkennen dat ik
alco ben,en dat uiteraard ook aan iedereen moest melden.
de rest vond ik maar een beetje kul,met een beetje goeie wil kom je daar zelf toch wel uit?
verscheidene opnames achter de rug gehad,(overspannen,burnout,te hard gewerkt) laat die psy's maar lullen,ik ben niet gek!
maar nu ben ik door een combi van geen medicatie en wel alcohol zo keihard op mijn bek gegaan,dat ik moet erkennen dat er daarboven toch iets rammelt!
voor een tick heeft men nog wel begrip,evenals bipolaire stoornis,men heeft toch geen idee wat dat is,
maar bij de kreet manisch/depressief voel ik ze terugdeinzen,shit die vent is gek!!
maar na mijn laatste suïcide-poging en de daarop volgende crisisopname moet ik nu wel met de billen bloot,ik ben bij vlagen echt gestoord!
hoe voelen jullie dat? en hoe ga je er mee om? weet iedereen in jullie omgeving wat je mankeert,en hoe
reageren die daarop?
ben doodsbenauwd om straks niet meer voor vol aangezien te worden,maar ja ontkennen kan ik het ook niet langer meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit vraag ik me ook zo vaak af, wat was er nu eerst? Ik heb een ernstige depressie gehad, een aantal jaren geleden, maar herken al gedurende mijn hele leven een patroon aan klachten en gedrag die passen binnen een (chronische) PTSS, en ook wel enigszins bij een borderline persoonlijkheidsstoornis. Er is nooit een formele diagnose gesteld, vooral omdat ik weinig tot geen hulp heb gezocht, en ik geloof dat mijn drankmisbruik de symptomen zeker heeft versterkt.
Als ik nuchter ben voel ik me vrij normaal ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BIRTHE,"als ik nuchter ben voel ik mij vrij normaal"!
je geeft zelf het antwoord al,natuurlijk is je "stoornis" latent aanwezig,alleen bij alcoholmisbruik
komt die boven drijven!!!!!
maw bespaar je de kosten cq tijd van een psy. en drink niet (meer) en jij sal sien,alles sal reg kom!!
succes!

mocht je er onverhoopt toch naar toe (willen) gaan,vraag dan eens om een "life-chart"-boekje,daarin
vermeld je dagelijks je stemmingen/gebeurtenissen etc,en dan zie je hoe je afglijd cq opklimt,en kan je nog tijdig in(laten)grijpen!

je kan het ook heel gemakkelijk zelf op je pc maken,doe ik ook,momenteel ben ik sterk rijzende,vandaar dit verhaal,dat zou ik "normaal" nooit durven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit draadje,gaat langzaam maar zeker ten onder? pompen ,of verzuipen!?
ik zit" met de kloten voor het blok"! maw ik kan niet verder!
kloot is een oud-nederlands woord voor bol, aardkloot bijv.! kloten zijn houten bolletjes met daarin een gat, daardoorheen gaat weer een "grommer",een gevlochten rondje van touw,wat weer aan het zeillijk,vast zit, het geheel zit dus rond de mast!
hijsen met die hap tot je niet verder kan,in dit geval het blok/katrol(is niet hetzelfde,maar dat vaart te ver!) wat boven in de mast zit.
goed ik weet het even niet meer,oefen me suf,forceer paniekaanvallen ed,maar vind het niet echt helpen, ben ook nog eens super-manisch,en hoe ik dat weer naar beneden moet krijgen is me een raadsel!
voor diegenen onder ons,die ook last hebben van angst en paniek ed ga eens naar "geert van agorafobie. be" die zuiderbuur kan je nog heel wat leren!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ben net thuis van Detox Zoetermeer nu twee dagen thuis en dan monster 6-8 weken. Na de chaos die ik voor de derde keer heb meegemaakt in detox Zoetermeer Monster en toen weer Zoetermeer ben ik er in ieder geval van overtuigd dat de drank voor de meeste een pure vorm van zelfmedicatie is.

PTSS
Borderline
of andere persoonlijkheid stoornissen

het ligt veelal ten grondslag van het overmatig misbruik.

roger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hallo Naomi,

Ik ben erg geinteresserd in Borderline. Wat zijn de hoofdsymptomen ? Ik wist niet dat borderline het gevolg kan zijn van een psychotrauma ! Kan je daar wat meer over vertellen. De soort en aard van het trauma hoef ik niet te weten. Het gaat mij om begrip te krijgen voor het mechanisme van deze ziektebeelden. De werkwijze. Hoe , met name een Borderline ontstaat.

Nik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met stijgende verbazing en idem zoveel herkenning las ik jullie berichtjes hier door. Het is een eye-opener ... me te beseffen dat ook ik richting borderline aan het ontwikkelen ben. Vooral het afstootgedrag wat ik tijdens ruzies heb... het de ander diep kwetsen. Om daar later dan badinerend over te doen.
Aanvankelijk denk ik dat ik verlegen, bescheiden was, met een aanleg (vader dronk, moeder had een pestverleden) om te gaan drinken. Vervolgens leerde ik mezelf assertiever te worden door de jaren heen, nooit zonder de dagelijkse wijntjes, maar voelde er ook moeite bij en schaamte over en dan trok ik me weer veilig terug in mijn holletje. Veel stress altijd gehad, kind alleen grootgebracht, denkend zeer consencieus te leven, maar ondertussen almaar vechtende..... god wat stom. Tien jaar terug de eerste werkproblemen; het herhaalt zich.... en relatieproblemen. Het rijgt zich als een kralensnoer aaneen.

Ineens zie ik het. En ja: wij zijn leuke mensen hoor!! (echt wel) Ik had het grappend de laatste tijd steeds over "i'm very high sensitive!" daar zit vast een kern van waarheid in. How to survive? Ik word gek van alle valkuilen die er zijn. Het mag niet erger worden met me dan het nu is!

Dank ieder voor zijn verhaal hier, zeker Naomi bracht me haar inzicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy, wees mild voor jezelf,
zeker nu er kwartjes vallen.
je hebt naar eer en geweten gedaan wat je kon
ook al stootte het mensen af
als je anders had gekund
had je anders gedaan
Nu met (h)erkenning kun je er aan werken
door erover te lezen Bieb, want dure boeken vaak)
kijken op google, soms kan therapie helpen,
een lotgenotengroep of -forum
er komt iets op je pad als je daar aan toe bent.
Maar nu met de alcohol de baas worden heb je je handen
even meer dan vol aan. een ding tegelijk en dan goed, is beter dan meerere dingen half en niet af
maken dan houd je daar geen goed gevoel aan over.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Niknok!

Jane gaf al het antwoord dat ik je wilde geven, waarvoor mijn dank, Jane.
Inderdaad hang ik niet elke dag op het forum rond, waardoor ik niet altijd per direct kan reageren op aan mij gerichte vragen. Als je mij persoonlijk iets wilt vragen of zeggen, kun je dat het best per pb doen, zoals Jane aangaf.

Voor dergelijke uitgebreide informatie over borderline kun je inderdaad het best even op Google kijken. Ik ben een borderliner en geen psycholoog. Kijk eens onder DSM IV, daarin staan de symptonen van o.a. borderline omschreven.
Om erachter te komen of jezelf een persoonlijkheidsstoornis hebt, adviseer ik je naar je huisarts te gaan met je klachten. Die kan je doorverwijzen naar een instelling waar dit onderzocht kan worden. Dit kun je niet zelf bepalen.

Veel sterkte!

Naomi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...