Spring naar bijdragen

andere alcohol zien drinken


parel

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Ik ben nieuw hier.
Ik kan zeggen dat ik bijna 2 jaar alcohol vrij bent en het goed onder controle hebt.
Sommige situaties vindt ik nog wel moeilijk als je b.v op vakantie gaat of op een teras zit,
dan krijg ik weer het gevoel om alcohol te willen gebruiken.
Ook dat heb ik tot nu toe volgehouden al was het soms een heel gevecht van binnen.
Alleen wat ik ook moeilijk vindt is dat mijn beste vriendin ook graag een wijntje lust.
We gaan regelmatig met elkaar weg,ik weet alleen niet zo goed hier mee omtegaan dat ze af en toe een wijntje drinkt om dat het mij nog wel prikkelt.
Ik zelf heb nu zo iets daar moet ik mee leren omgaan ik kan haar niet verbieden een wijntje te nemen.
Op een verjaardag kan je dat ook niet alleen als je met z'n vieren op pad gaat is het zo dichtbij als jullie snappen wat ik bedoel.
Ik zie er dan wel een beetje tegenop om met haar op stap te gaan,de ene keer kan ik het goed hebben als ze een wijntje drinkt maar de andere keer vindt ik het moeilijker.
Wat denken jullie hoe ik hier het beste mee kan omgaan?
Het aangeven aan haar dat ik het moeilijk vindt of hier mee leren omgaan omdat je haar daar niet in kan tegen houden?
Graag jullie reactie!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Parel.
Allereerst welkom hier op het forum.
Wat goed dat je al bijna 2 jaar droog staat :present:
Ik zelf geef het aan bij mijn vrienden, dat ik het moeilijk vind als ik ze zie drinken en vertel er wel tevens bij dat ik niet van mezelf mag!
Dit ook vanwege het feit dat ik geen rem heb bij het stoppen als ik drink :(
Ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is hoe je daar mee om moet gaan.
Als je naar ditjes, datjes gaat en je klikt op de dag van vandaag kun je meepraten met iedereen, er is altijd wel iemand aanwezig.
Succes en tot in de 'huiskamer'.

Vandaag heet ie overigens: nieuwe dagdraad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Parel,
Je hebt 2 jaar niets gedronken, ook tijdens de moeilijke momenten.
Dat bewijst dat jij moeilijke momenten aan kunt. ook al is het dichtbij
en ook al passen anderen zich niet aan aan jou. Ik vind dat een groot kompliment waard.
Je kunt je vriendin rechtuit vragen rekening tre houden met je, omdat ze je dan kan steunen,
maar ik denk dat je jezelf iets tekort doet, want ze heeft dat blijkbaar de eerste 2 jaren niet gedaan,
en dat zijn de moeilijkste heb ik begrepen van andere ADBers. Er zullen altijd situaties komen die een
test voor je zullen zijn en het hoeft niet aan de omstandigheden of anderen te liggen of jij wel of niet
voor de test slaagt. Voor nu ben je al 2 jaar summa cum laude geslaagd:musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Parel,
Ik ben ook nieuw hier en vandaag is mijn 6e dag zonder alcohol.
Mijn vrienden zijn allemaal drinkers en gisteren was ik dus als enige nuchter.
Zojuist heb ik ook bij ditjes en datjes mijn overwinningsvreugde hierover uitgesproken.
Mijn man houdt ook van een wijntje (maar houdt het, anders dan ik, wel in de hand). Hij drinkt gewoon thuis waar ik bij ben.
Voor mezelf moet ik hiermee dealen en ik vind ook niet dat ik hem dat wijntje moet onthouden als hij van werk thuiskomt.
Het is wel moeilijker, maar aan de andere kant kom je het toch wel overal tegen en wordt je als een kat op het spek gebonden.
Sowieso chapeau voor jou dat je al 2 jaar droogstaat. Ik hoop dat ik ook die kracht zal vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Parel, Welkom hier!

ik ben nu 4 jaar bezig met stoppen/minderen etc.... wat een gevecht, hoop dat het me nu gaat lukken, vindt het nu ook niet meer zo benauwend klinken, dat ''nooit meer'', klinkt wel oke nu :D
maar ik doe het per 24 uur en vandaag mijn 9e dag weer. Gister was ik even in een cafe, had lekker stuk buitengelopen, en toen het cafe in voor kopje thee, jeetje wat werd er veel gedronken, en vroeger ik het meest :$
er was een man, die blijkbaar flink dronken was de dag ervoor, want ''iedereen'' begroette hem met; al opgedroogd, doe je het weer etc.. hij antwoordde ''rustig net wakker, nog aan het bijkomen'' bestelde een broodje en een water, en daarna hoppa weer aan het bier, mijn partner vond het walgelijk, ik vond het zo herkenbaar, want hij was mij, ik stond vroeger ook zo....
Toen ik wat aan mijn alcoholprobleem ging doen, 4 jaar terug, had ik al gauw door, dat ik niet meer bij mijn vrienden paste, want door de jaren heen had ik alleen nog maar hele zware drinkers om me heen verzameld, met niet drinkers ging ik niet om, dus mijn alcoholgebruik viel ook niet op (dacht ik) , dus wat voor mij heel moeilijk was, accepteren dat ik een alcoholiste ben, en dus niet normaal kan drinken, en de eenzaamheid, jeetje wat heb ik me eenzaam gevoeld, vreselijk, maar ik wist inmiddels wat alcohol met me deed, dus vrolijk verder zuipen met mijn oude vrienden, gaf ook niet meer de voldoening zoals voorheen.... dus als ik er nu op terug kijk, wat een gevecht, mensen die niet dronken, vond ik maar saai, maar ik was natuurlijk in een afkickproces, niet alleen van de drank, maar ook van alles wat daar dus omheen zat, en nooit geweten dat dat zoveel was, wat een rottijd, door de eenzaamheid, kreeg die drankduivel me nog weleens aan het roken en drinken, maar dan met de gordijnen dicht zielig alleen aan de keukentafel, i.p.v gevierd in de kroeg, en zo zakte ik steeds dieper weg... nu vorige week zaterdag weer een terugval gehad, ''gelukkig'' maar 1 dagdeel, en dan merk ik dat ik toch wel wat geleerd heb, dus de volgende dag meteen weer gestopt, en mijn partner drinkt een enkele keer wel eens wat, dat vind ik niet zo moeilijk, maar mensen die dronken worden, die mijd ik, dat is niet meer mijn leven nu, ik zie die mensen ook niet meer, het was de drank die ons bond(nooit eerder ingezien) ik ben nuchter ook niet leuk voor ze, ah joh eentje...... hou ze dan teveel een spiegel voor, en dat vindt men niet leuk........ Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een paar jaar geleden eens een date gehad met een leuke jongen die 6 jaar droog stond. Ik was bij hem thuis en er gingen 2 flessen doorheen, en ja hoor de 3e ging ook open. Alleen ik dronk natuurlijk.....de volgende dag was ik een vreselijk labiel brak vogeltje en hij was fit en fris.
Nu heb ik dus weer een date gehad, en de situatie was andersom. Ik dronk niet, hij wel, best veel vond ik, maar ach moet ie zelf weten toch ?
Nou vond ik dat drinken niet eens zo erg maar wel wakker worden naast iemand met een kegel.
Ik wil dit nooit meer. Bij mezelf niet, maar ook niet bij een partner. bah. Wat een lelijk gezicht zeg. Iemand helemaal verteerd door de alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...