Spring naar bijdragen

hoi

reza2013

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik nog niet goed hoe dit forum werkt....misschien komt dit bericht wel niet op de juiste plaats maar zelf zou ik allang blij zijn als het ergens terecht komt op dit forum.

Ik ben dus nieuw, drink al jaren teveel maar niet veel last omdat ik mijn drinkmomenten zo organiseer dat ik er in mijn functioneren op het werk weinig last van heb omdat ik niet dagelijks drink. Ik besef al wel minstens een jaar dat ik niet zo door kan gaan.

Vorige week heeft een collega van mij zelfmoord gepleegd vanwege depressieve klachten. Ik ben gaan nadenken....voorkom ik zelfmoord met drinken???? Ik heb geen plannen maar misschien drink ik om die gevoelens te vermijden? Te druk met drinken of het drinken te plannen om iets anders te doen?

Beetje kip en ei verhaal....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reza,

Welkom, je bericht is goed binnen gekomen en op de juiste plaats.

De meeste forummers ontmoet je virtueel onder Ditjes, datjes & dagdraad.

Iedere dag wordt er een nieuw draadje geopend.

Dus schrijf daar mee.

Ik begrijp dat jouw vraag is of je drink om je depressieve gevoelens af te zwakken of te vermijden.

Een ieder van ons drinkt doorgaans om een onderliggende reden of oorzaak.

Soms weten mensen niet waarom ze drinken totdat ze stoppen, dan komt de onderliggende oorzaak boven drijven.

In het geval van depressiviteit is het zeer moeilijk, wat was er eerder de depressie of het alcoholmisbruik?

Wel is bekend dat alcohol depressiviteit kan veroorzaken of verergeren.

En stoppen kan nagenoeg iedereen, maar volhouden is meer voor nodig.

Ik hoop dat je hier de steun kan vinden die je zoekt.

En we nemen de eerste niet dan hebben we de emmer drank later niet nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Reza, welkom.

Zelfmoord voorkom je niet met drinken, is mijn mening.

Sterker nog, als je een depressie hebt, of zelfmoordgedachten,

denk ik dat je ze er op de lange duur zelfs mee versterkt.

Als je hierin blijft malen, zou ik zo snel mogelijk er hulp bij zoeken,

want mijn eigen ervaring is dat drank het versterkte, en nee ik dronk ook niet dagelijks

en functioneerde nog volledig. Toch was ik afhankelijk van drinken en er, ook op de dagen

dat ik niet dronk, dus toch dagelijks mee bezig. Droogdrinkend op de 0-dagen dus.

Maar vergelijken is niet echt slim. Meestal weten we zelf heel goed zoals je zelf al schrijft

dat het teveel is en zo niet dooor kan gaan. Een ander kun je er misschien mee voor de gek houden, maar het gaat om jou! Er is een goede online training op deze site, via home.

Als je de andere draadjes leest zul je zien dat er ook mensen zijn die er Refusal, baclofen

en andere medicatie bij gebruiken. Laat je goed voorlichten door een prof. voor je daar

mee begint want wat voor de een werkt, is voor een ander misschien helemaal niet geschikt. Vandaag drink ik niet, is om te beginnen een mooie haalbare kleine stap. En

morgen is het weer vandaag. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Reza,

Ook van mij welkom hier. Ik had al depressies voor ik dronk en probeerde inderdaad rotgevoelens te verdoven met drank. Dat werkt heel even, maar de oorzaak gaat niet weg en de volgende dag heb je dus alles nog, plus een kater.

Ik dronk ook met antidepressiva en zware pijnstillers waarbij je niet mag drinken. Dat is helemaal niet handig, want de alcohol geeft chemische reacties met de medicijnen, waardoor ze nog giftiger worden.

Ga eens bij jezelf na waarom je drinkt. Er zijn zoveel redenen: eenzaamheid, leegte, onlustgevoelens over je situatie en nog zo'n 1000 andere. Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan en heb daarvan veel geleerd, ook het ontwikkelen van alternatieven voor het drinken.

Ik wens je veel succes, maar vooral: hou vol. Mocht je een keer struikelen, sta dan weer op en ga verder op je weg. Als je het moeilijk hebt of iets wil vragen, kan dat altijd op de dagdraad. We proberen je dan te steunen om de drank te laten staan.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...