Spring naar bijdragen

Soorten alcoholisten


Rae

Aanbevolen berichten

Een van de redenen waarom ik schrik heb van AA.

Ik heb me nog nooit begrepen gevoeld door mede-alcoholisten.

Ik hoor:

(1) 'neem de eerste niet'
(2) 'neem gene tegen de kater'
(3) 'voel je je slecht, neem toch die borrel niet'
(4) 'alcohol is niet de oplossing van je problemen'
(5) 'als je last hebt van craving, doe dan dit en dat'

Maar ..

(1) Ik neem nooit de eerste. Als ik beslis te drinken is het voor de volle laag. 1 pint laat me koud. 3 ook. 10 ook. Voor 20 pinten zou ik beginnen overwegen om te drinken (zolang er tabak bij is). Zet een fles wijn bij me en 2 weken later staat ie er nog.

(2) Ik drink niet tegen de kater. ik heb geen kater. Mijn lichaam is het helaas zo gewoon geworden dat ik geen katers heb.

(3) Ik drink niet omdat ik me slecht voel. Ik drink omdat ik drink. Vrolijk, depri, rustig, genietend, zelfdestructief. Doet er niet toe. Ik heb geen reden nodig om te drinken. Ik drink omdat ik drink.

(4) Ik zie alcohol niet als een oplossing, enkel als een dodelijk vergif. De illusie van alcohol als verlosser heb ik opgegeven van het moment dat ik er problemen mee begon te hebben. Ik spreek 2005.

(5) Ik heb nauwelijks last van craving. En als het er is kan ik het toelaten en laten voor wat het is.

Daarom ben ik als de dood voor AA. Hoor ik telkens van die adviezen waar ik blijkbaar niet onder val. Word ik kwaad. Gefrustreerd. Ben ik dan de enige die op die manier drinkt ...?

Toch wil ik hulp.

Rae

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoveel mensen, zoveel alco's he.
Ieder heeft toch zo zijn eigen thema's, redenen te drinken en manieren om om te gaan met stoppen en vol te houden met stoppen.
Die vijf AA punten die je beschrijft Rae maken deel uit van een bepaalde methode die je aanspreekt of niet. Ik heb er overigens net zo weinig mee als jij dat hebt. Ben alleen wel benieuwd wat het dan is in jouw geval dat jij er kwaad en gefrustreerd van kan worden. Kennelijk resoneert er dan wel iets in jouw binnenste bij die vijf punten?
Jim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae,

Ik herken me ook niet in iedereen hier. Toen ik dronk niet en nu niet. Ik zag mezelf niet als probleemdrinker. Het dempen wat velen omschrijven heb ik ook niet zo. Ik was een meer een vrolijke drinker en als er niemand was dan maar alleen. Vechten tegen de trek, ervaar ik ook heel anders als velen omschrijven, dat doe ik niet. En toch heb ik hier veel opgestoken. Tussen de regels doorlezen en zelf ontdekken.


Als de reden is dat je drinkt omdat je drinkt is de oplossing ook simpel.

Je bent nuchter omdat je nuchter bent. Meer is het niet.


Ik heb wat regels voor je vrij gelaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae, ik kan mij in jouw schrijven wel vinden maar vergeet niet, dat elke alcoholist anders is.
Bijv. ik lees dat iemand 4 flessen wijn per week nuttigt, daar lach ik om (onterecht) want ik weet niet wat voor impact dit heeft op zò n iemand, blijkbaar veel.
De ernst van jouw kwaal/ziekte/verslaving, wordt waarschijnlijk onderschat. Is ook in mijn geval, zeker niet te bevatten door een outsider en zelfs niet door sommige op het forum en als je dan ook nog geen baat hebt bij klinieken of bepaalde medicijnen, dan krijg je inderdaad een hopeloos gevoel.
Ik had de moed ook haast opgegeven maar na tig jaren toch iets gevonden, dus Rae, blijven knokken/zoeken, ook voor jou zal er iets zijn waar jij je in kan vinden.
Het resultaat van mijn pilletje komt ook ongeloofwaardig over, zoals van: bestaat niet / hoe kan dat nou?!
Ik weet het ook niet maar het werkt wel !!!
Zo zie je, ieder doet het op zijn manier maar je zal het ZELF moeten doen.

gr. bb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik lees van hoever
jij al bent gekomen Rae
dan met terugwerkende kracht sorry
als ik je onheus bejegend heb,
want ik vergeleek je met de gemiddelde frummer
en dat ben je niet, is niemand van ons trouwens,
wat is nou helemaal gemiddeld?
Je bent dus een knokker die niet opgeeft!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik beveel hem maar weer eens aan:

Jan Geurtz, de verslaving voorbij...

lijkt me echt wat voor jou rae, gaat, itt de AA, van het positieve uit...
centrale en natuurlijk aanvechtbare stelling (anders was het nauwelijks
een stelling, zie karl heinz popper):

zet de knop om en je bent niet langer verslaafd!

... en ga vooral leuke dingen doen!


dat je soms geen boterham kunt smeren, dat herken ik goed... en zelfs dat hoeft in mijn optiek
niet altijd negatief te zijn... heeft te maken met aandacht- en concentratieprocessen, je bent bijvoorbeeld
helemaal vol van iets anders... kunt er niets meer bij hebben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...