Spring naar bijdragen

Even voorstellen: Droefie

droefie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben hier al eens eerder geweest, in 2007 zag ik net.... Toen even geruisloos als gekomen ook weer verdwenen.

Ook ik wil stoppen met drinken, of het in ieder geval onder controle krijgen. Ik weet dat nu (bijna) iedereen gaat roepen dat stoppen de enige weg is......

In ieder geval wil ik er NU mee stoppen. Ben al eerder gestopt en helaas weer begonnen. Eind vorig jaar met twee misstapjes ook vier weken gestopt. Helaas, helaas weer voor de bijl gegaan en dan voel ik me een giga-loser.

Ik wil 's morgens in de spiegel kunnen kijken en zeggen: ZO meid, dat heb je toch maar mooi weer een dag extra vol gehouden! Stapje voor stapje....

Ik denk en hoop hier steun te vinden, uiteindelijk hebben we 1 gezamenlijke vijand:

DE DRANK!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Droefie,

Welkom hier. Je bent hier onder gelijkgezinden. Ik ben ook eerst een jaar geminderd, maar uiteindelijk merkte ik dat het me meer moeite kostte om het steeds in de hand te houden, dan om helemaal te stoppen. Dat heb ik toen gedaan. Ik heb steun gehad aan de internetbehandeling van Tactive, voor het ontdekken van mijn valkuilen e.d.

Op de dagdraad, ditjes en datjes is de virtuele huiskamer. Daar vind je meestal mensen die over van alles praten, maar er voor je proberen te zijn als je het moeilijk hebt. Het kan best zijn dat je een keer uitglijdt, maar je bent pas een loser als je blijft liggen! Opstaan, je knietjes afvegen en kijken hoe het kwam; daarna met nieuwe moed weer verder!

Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Droefie,

stapje voor stapje

en dag voor dag

ook hier blijven dus

lijkt me meer kans

op succes geven.

Ik zie drank niet als een vijand,

drank is neutraal.

Wat ik ermee doe/deed maakte mij

tot mijn eigen vijand, dus ik was

altijd aan het strijden

tegen mezelf eigenlijk.

Nu ik niet meer drink

heb ik eindelijk rust,

ben mijn eigen

beste vriendin geworden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jane:

Mooie woorden zeg! Maar zo is het precies... Alleen al de stress van het stiekem drinken, niet meer weten waar je de flessen hebt verstopt en dat *gevoel als je jezelf de volgende morgen in de spiegel aankijkt....

Ik ben vandaag in ieder geval stralend wakker geworden!

Hou het droog vandaag!

Veel liefs,

Droefie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Droefie,

Ook ik ben nog maar pas weer alcoholvrij. Je schrijft over 2007? Als ik het me nog allemaal goed herinner zat ik in dat jaar in een afkickkliniek. Het kan verkeren. Wat ik wil zeggen is dat het voor velen van ons een lange weg is met veel vallen en opstaan.

Het is fijn om hier herkenning te vinden. Je staat absoluut niet alleen. Je kunt gevoelens of gebeurtenissen delen die zelfs je beste vriend, of zelfs je partner, niet kunnen begrijpen. En dat is erg fijn.

Droefie, ook ik ben nog wat cynisch. Er valt nog een boel na te denken en te verwerken. En ja, wat is het vernederend als je niet meer weet wat er de vorige avond is voorgevallen. Laten we er voor vechten dat ons dit niet meer overkomt.

Dikke knuf van Queenie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Droefie,

Wat laat maar toch een welgemeend terug-welkom hier.

Niemand hier zegt geloof ik dat je stoppen . De keuze is aan jou. Alleen de ervaring leert dat stoppen veel gemakkelijker is.

Hoe dan ook: ik wens je succes en kom hier maar regelmatig. Dat helpt.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...