Spring naar bijdragen

Campral


RTaylor

Aanbevolen berichten

Halo RTaylor,
ik ben een ex-gebruiker van campral.
Voordien gebruikte ik nalorex, een soort gelijk medicijn.
Mijn voormalig verslavingsarts gaat ervan uit dat echte alcoholisten een stofje (rem) in de hersenen missen, vandaar dat wij dan ook door-drinken, terwijl een ander persoon een seintje krijgt van nu is het genoeg.
Nalorex/campral blijkt dat stofje aan te vullen en de trek/zucht te verminderen.
In de kliniek kreeg ik campral, daar de bijwerkingen minder zouden zijn dan bij nalorex, ik heb van beide geen bijwerkingen ondervonden.
In jouw geval/situatie (als ik het goed inschat ?) zou ik dit middel zeker gaan gebruiken.

Let wel, dit is mijn ervaring
Succes, bb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijwerkingen KUNNEN optreden! Heel veel mensen hebben helemaal geen bijwerkingen maar de fabrikant is verplicht dit erop te zetten omdat het bij proefpersonen ong. 1 op 100 is voorgekomen....

Dus probeer het en misschien hebben die bijwerkingen wel helemaal geen betrekking op jou!

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi

Ik heb totaal geen ervaring als het gaat om zulke medicatie. Maar ik zou niet te bang zijn van de bijwerkingen die worden vermeld op een bijsluiter.
Als je ziet wat er opstaat bij een gewoon aspirientje wordt je al niet goed. Zoals Loontje zegt, ze moeten dit erop zetten.
Of het goed is om bier te drinken voor je zoiets neemt betwijfel ik dan weer maar ken het niet dus kan het niet zeggen. Het lijkt me in ieder geval van niet.
Van dat bier krijg je zeker diarree..in het minst erge geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren gestopt met drinken (ale ja, 1 pintje op een terrasje bij een lange fietstocht, maar dat reken ik er niet bij omdat ik normaal 's avonds enkele liters bier drink en da is gisteren niet gebeurd). Voorlopig merk ik enkel een lichte vorm van darmklachten maar neem iets om de darmflora op peil te houden samen met 2x 1 tabletje Imodium per dag. Voor de zenuwachtigheid neem ik een alprazolam 1mg.

Zouden de bijwerkingen nog kunnen verergeren of gaan die enkel verbeteren? Zit nu aan de volle dosis campral (3x 2 tabletten per dag).

Groetjes

RTaylor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik slik vanaf half maart Campral en heb helemaal nergens last van gehad.
Ik was ook bang voor die bijwerkingen zoals diarree, e.d.
Maar helemaal geen last gehad. Jammer genoeg heb ik ook een keer gedronken tijdens het innemen van Campral. Ik heb niks gemerkt, alleen een vreselijke kater... erger dan "normaal" voor zover een alcoholist dan nog een kater heeft...

Ik vind wel dat Campral het denken aan alcohol geleidelijk doet afnemen; op een dag heb je zoiets van: heej, ik heb nog geen seconde aan alcohol gedacht!
Vroeger zwichtte ik vaak al als ik een reclame over wijn op tv zag...
Dat is over.

Ik ben er dus zeker niet negatief over; ik hoop dat het zo goed blijft gaan.
Ik wens je dan ook alle succes toe!

Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Tobbertje

Hallo, ik slik vanaf half maart Campral en heb helemaal nergens last van gehad.


Ik was ook bang voor die bijwerkingen zoals diarree, e.d.


Maar helemaal geen last gehad. Jammer genoeg heb ik ook een keer gedronken tijdens het innemen van Campral. Ik heb niks gemerkt, alleen een vreselijke kater... erger dan "normaal" voor zover een alcoholist dan nog een kater heeft...




Ik vind wel dat Campral het denken aan alcohol geleidelijk doet afnemen; op een dag heb je zoiets van: heej, ik heb nog geen seconde aan alcohol gedacht!


Vroeger zwichtte ik vaak al als ik een reclame over wijn op tv zag...


Dat is over.




Ik ben er dus zeker niet negatief over; ik hoop dat het zo goed blijft gaan.


Ik wens je dan ook alle succes toe!




Tobbertje:present:




Hey Tobbertje,

Dank voor je berichtje.

Fijn om te lezen dat je nergens last van had. En ook fijn om te weten dat het gevoel er gaat komen dat je niet meer aan alcohol moet denken :-)

Hoelang heb jij je ontwenningsverschijnselen gehad?

Grt

RTaylor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Even een update, met een minder happy end vandaag.

Sinds 8 mei niks meer gedronken tot vanavond. 6 pintjes.

Dit kan een teleurstelling lijken maar ik zie het eerder als een les, ook al voel ik me enorm schuldig. Morgenvroeg meteen terug campral nemen en verder doen zoals ik bezig was. Hopelijk heb ik het mezelf nu niet extra moeilijk gemaakt want dat zalig gevoel dat ik nu heb voelt goed...

We zullen wel zien wat het gaat geven!!!!

Fijne avond nog.

RTaylor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal voel je de teleurstelling ook niet tijdens het drinken R.
soms als het op is, en meestal de volgende dag.
Met vallen en opstaan heb je leren lopen
nu op dezelfde manier ADB leren worden dus
opkrabbelen en met meer motivatie de Campral
maar weer gaan slikken, en blijven slikken natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het is bij die ene keer gebleven tot nog toe. Drink nu ofwel tourtel ofwel Jupiler NA als ik op een feestje ben of zo. Dat gaat me veel beter af.

Thuis ook totaal geen moeite meer om iets alcoholisch te drinken.

Ik neem nu nog 2x 2 tabletten Campral in plaats van 3x per dag. Gaat perfect. Hopelijk blijft het zo.

Grt

RTaylor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...