Spring naar bijdragen

Moet ik een datum prikken of gewoon nu stoppen (nou ja, gewoon...)???


senna

Aanbevolen berichten

Elke ochtend neem ik me voor geen druppel alcohol meer te drinken. Maar elke avond denk ik "ach, het is toch gezellig! laat ik er ook één nemen. Wat uiteindelijk dan minimaal één fles witte wijn is. Heeft iemand een advies voor me? Mijn man drinkt ook, alleen bier. Moet ik hem ook dwingen om niet meer te drinken, of moet ieder dat voor zich bepalen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lien, dank je!

Ik merk gewoon dat de alcohol de overhand neemt. Het is een soort masker die ik bewust opzet. Als ik teveel gedronken heb (zoals gisterenavond), dan krijg ik het toch weer voor elkaar om mensen in mijn omgeving voor schut te zetten en ik krijg een soort woede gevoel over me.
Waarom zie ik toch overal mensen, bijvoorbeeld op tv, die "gewoon" een glaasje samen drinken en dan..niks...waarom kan ik dat toch maar niet voor elkaar krijgen!!??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Fruitvlieg,

Hahaha je hebt helemaal gelijk m.b.t. de weekschema :D
Ik weet gewoon dat ik de knoop moet doorhakken en gewoon doen. Hoever moet ik het laten komen om eens te beseffen dat ik alles kapot maak met m'n gedrag. Ik ben ook ontzettend blij dat ik heb aangemeld. Nu kan ik tegen jullie aan gaan balken met geneuzel die alleen mede stoppers begrijpen B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi kippie

Sommige mensen vinden het prettig om een bepaalde dag uit te kiezen en zich zo 'mentaal' voor te bereiden. Als je stopt met roken bijvoorbeeld heb je ook van die programma's die naar die stopdag toe werken.
Zelf had ik iets met maandag. Stoppen is maar een kwestie van het gewoon te doen maar misschien dat je dat wat helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vanochtend maar besloten om helemaal niks meer te drinken. Ik moet zeggen dat het nu wel moeilijk wordt (ik had meestal wel de helft van de fles leeg...). Maar ik ben maar gaan lezen. Ik wordt gelukkig wel gesterkt door jullie, dat doet me wel goed.

Allemaal ontzettend bedankt!!
Ik kom er nu achter dat ik niet alleen sta (zoals vele denken) en ik zeker niet zielig ben. Ik kan hier alleen maar sterker uitkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal waar Senna
en morgen sta je fit op
en ben je al wat sterker!
En elke dag is er weer een.
Je zult merken wat een rust het geeft
om niet meer met drank bezig te blijven,
als je eenmaal gewend bent dat je leven
weer om andere leukere dingen kan gaan draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...