Cherokee Geplaatst 24 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2013 Dag mensen, Heb dit forum gevonden na een kleine zoektocht naar informatie over de periode na een behandeling. Ik zal me even kort voorstellen; ik ben een man van 42, mijn hele volwassen leven allerlei middelen misbruikt, voornamelijk drank. Ben in 2011 9 maanden opgenomen geweest en heb tot november 2012 nazorg gehad. Zolang ik in behandeling was, had ik niet zoveel problemen met het niet drinken, nu ik de "vrijheid" heb merk ik dat het me moeite kost. Veel mensen om me heen denken dat ik nu wel genezen ben, voor mijzelf lijkt het of het alleen maar moelijker wordt. Heb een leuke baan, doe yoga en mindfulness om mijn gedachten te verzetten. En toch.. dagelijks denk ik aan drank en dat levert spanning op. Zijn er hier mensen die dit herkennen? Zoja, hoe gaan jullie hier mee om? Groet, en ik hoor graag van jullie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rip Queenie Geplaatst 24 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2013 Hallo Cherokee, zelf ben ik nog maar heel kort bij dit forum. Ik veronderstel dat je nog een heel hartelijk en warm welkom zal krijgen van de "oudere" forummers.. Toch wil ik graag al reageren op je vraag op het herkenbaar is.. JA, super herkenbaar. zelf heb ik nog steeds een soort van heimwee naar de nazorggroep. Helaas is die vanwege bezuinigingen niet meer bestaande. Ik heb daar deze week nog over gesproken met de psycholoog. Yoga, heb ik ook een paar jaar gedaan. Mindfulness, dat lukte me niet, té druk in het koppie. Wat enorm knap dat jij het wel kunt! Op je vraag hoe hier mee om te gaan kan ik je moeilijker een antwoord geven. zelf denk ik dat het antwoord is ; met vallen en opstaan. Het is ook zo moeilijk want alcohol is alom aanwezig. Boodschapjes doen? Heel vlug langs die bewuste rij. Uitgaan? Wordt in alle reclames pas gezellig als er alcohol gedronken wordt. Enzenz. honderduizend voorbeelden vallen er te noemen. Momenteel ben ik me aan het focussen op enkele gebeurtenissen die er aan zitten te komen en die ik per se nuchter en fris wil meemaken. En ja, ik ben onzeker, soms bang maar ik denk nu veel na over wat ik anderen en mezelf aangedaan heb door mijn drank- en drugs misbruik en daar moet ik mee dealen en lering uit trekken. Is het het waard om alles wat je nu opgebouwd hebt in de waagschaal te stellen? Nee toch? Veel succes en ik wens je niets dan goeds en sterkte toe, Queenie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2013 Welkom Cherokee, net als de indianen kun jij ook in contact blijven met de natuur. Mindfulness is een hele goeie daarvoor. De stress rond middelen zal er nog een poosje zijn, en jij bepaalt hoe je daarmee omgaat. geef je eraan toe, dan verleng je die periode en houd je het idee van afhankelijkheid in stand. Houd jij stand dan gaat de stress naar de achtergrond. En ook jij bepaalt wat daarvoor in de plaats mag komen. Dat kunnen hele uitdagende dingen zijn, of juist kleine simpele dingen. tevredenheid kwam bij mij opnieuw in mijn leven en soberheid ook. maar ik ben een stuk ouder, dus het kan zo maar zijn dat die dingen bij jou saaiheid oproepen. Kijk wat bij jou past, nu. En daar dan wat meer van:D succes met het handelen van je vrijheid, je hoeft het niet alleen te doen, wel zelf:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 24 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2013 Welkom Je bent al goed bezig Wat je jarenlang mee bezig bent geweest , kun je niet van de ene op de andere dag uitwissen Herken het zelf ook heel goed Ik heb zelf wel het idee dat het langzaam slijt Ik zelf wou het wegdrukken maar lukte niet,had mijn leven aardig op de rit maar bleef continu met woord alcohol door mijn hoofd heen spoken Heb me daarom aangemeld bij het forum..ben er wel meebezig maar dan op een andere manier en dat geeft ook weer een stukje rust Ontspanning en het hoofd leegmaken hoeft niet altijd zwaar te wezen Zijn de kleine dingen die het doen...je moet ze vaak zelf nog ontdekken Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2013 Hallo Cherokee, klinkt mij bekent in de oren. De langste tijd dat ik ben opgenomen was in de "Nieuwe Skuul" op Texel. Ging allemaal prima daar en taalde niet naar drank.(beschermde omgeving he ) Maar net wat jij schrijft...zodra je weer in de "boze wereld" stapt, dan dreigt of gaat het weer mis. Ik had toen nog m'n eigen bedrijven dus afleiding genoeg aanwezig. Maar toch...wéér voor de bijl gegaan. Misschien door weer in de vertrouwde omgeving te zijn, wie zal het zeggen ? Gebruik je geen medische ondersteuning ? Ik ben in 2010 aan de Baclofen gegaan en sindsdien geen last meer gehad. Kijk/lees eens bij "thema's", misschien heb je daar iets aan. In ieder geval sterkte gewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 24 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2013 Ook van mij welkom Cherokee, Een groot verschil tussen het beschermde wereldje en de boze buitenwereld. Volgens mij slijt het langzaam. Ik was eerst een minderaar en daardoor veel met alcohol bezig. Het kostte me meer moeite om binnen de perken te blijven dan om helemaal niet te drinken (dat deed ik al 4 dagen per week), dus daarom ben ik helemaal gestopt. Iemand hier zegt dat onze remblokjes kapot zijn. Dat geldt voor mij ook. Manlief drinkt nog wel, bijna elke dag en zeer matig. Ik zie dat glas staan, maar de knop is om en ik ga aan het fris. Volgens mij word je elke keer dat je de verleiding weerstaat een beetje sterker! We hebben op de dagdraad, ditjes & datjes, onze virtuele huiskamer. Daar zijn bijna altijd wel mensen die het over van alles hebben. Wil je iets vragen of wil je steun kaart het dan aan. Mochten we je per ongeluk niet horen ROEP dan nog een keer. We schakelen meteen om. Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
droefie Geplaatst 24 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2013 Ook van mij welkom Cherokee. Ik ben sinds een paar dagen terug. Ben in 2007 eens langsgefladderd, maar weet eigenlijk niet meer hoe ik er toen aan toe was en waarom ik weer vertrokken ben. Het geeft mij een heel fijn gevoel dat hier allemaal mensen zijn die precies begrijpen wat je meemaakt. Tenslotte zitten we allemaal in hetzelfde schuitje, of hebben er in gezeten. Ik wens je veel sterkte. Liefs, Droefie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee Geplaatst 25 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 januari 2013 Hoi, Bedankt voor de reacties en de bemoedigende woorden. Een beetje herkenning is toch wat je zoekt. Vwb de Baclofen, daar begin ik niet aan. Is toch een soort vervanging. Heb een poosje Paroxetine geslikt tegen angst- en paniekaanvallen. Afbouwen was net afkicken. Zijn er hier mensen die zelfhulpgroepen of AA meetings bezoeken? Hoor daar wisselende dingen over. Gr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2013 Hoi Cherokee, Baclofen is géén vervanger hoor, gelukkig niet is ook niet verslavend maar geeft juist die rust in je koppie die jij zo broodnodig blijkt te hebben. Maar goed...het was maar een idee Er is een speciaal draadje voor AAers, ook onder "Thema's" te vinden. Succes daarbij en sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 26 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2013 Dag Cherokee, Ja, ik heb wel ervaring met de AA. Ben er erg gelukkig mee. Hoewel het even zoeken was om de groep te vinden die bij mij paste. Ze zijn heel verschillend. Woon je in een grote stad heb je volop keuze meestal. Ook heb ik veel aan het zelf heel actief bezig zijn met de AA literatuur en het toepassen van de 12 Stappen. Er bestaan wel wat vooroordelen over AA maar ik zou zeggen doe je eigen ervaring op als je daar zin in hebt en ga niet op verhalen af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden